witam mam pytanko wczoraj dostałem od znajomego takie pytanie obiecałem pomoc :)
mam pytanie wiesz może co to może byc przekroczony limit 5 biegów ??
silnik 20. 16 V 01 rok sele speed
dzięki za jakiekolwiek sugestie
pozdrawiam Rafał
Printable View
witam mam pytanko wczoraj dostałem od znajomego takie pytanie obiecałem pomoc :)
mam pytanie wiesz może co to może byc przekroczony limit 5 biegów ??
silnik 20. 16 V 01 rok sele speed
dzięki za jakiekolwiek sugestie
pozdrawiam Rafał
ale rozpisaliscie sie u lala
mam pytanie czy płyn TUTELLA CAR CS SPEED moge sam jakoś wymienić jesli tak to jak to da sie zrobic z góry dziekuje
pomogli mi troche wiec dziekuje a problem z biegami to mój mam taki chodziło o przekroczony limit zmiany 5 biegów tak wyszło z diagnostyki było tez niskie cisnienie w układzie pojechałem do innego gościa ale pech chciał tam robili same automaty ale jeden z mechaników nawet nie patrząć powiedział mi że pompa poszła i ta pompa 7 tys kosztuje wiec nawet nie wie czy ktoś sie podejmie naprawy bo wyjdzie wiecej nie auto
a powiedziałem troszke na necie i znalazłem odpowiedż że to może być wina kijowego oleju mam wlany czerwony aa TUTELLA CAR CS SPEED jest żółty wiec chyba problem sam sie rozwiązał
na diagnostyce mu pokazało cos takiego .
podobno to jest spowodowane brakiem cisnienia w skrzyni i musi wymienic olej na własciwy a ma taki w koloze czerwonym a podobno ma byc żółty ?
samochod stoi ,komputer nie przełancza biegów swieci sie kontrolka od skrzyni jak sie dostac do oleju aby go wymienić?( gdzie jest jakis korek do spuszczenia go)?
to na poczatek dzięki za info
pozdrawiam rafał
Niekoniecznie to wina oleju.Dextron jest czerwony a tez może byc zalewany. Niskie ciśnienie w układzie ,pytanie co jest powodem.Czy uszkodzony akumulator ciśnienia czy sama pompa za mało nabija albo czujnik ciśnienia bo za wcześnie wyłącza pompę.Lub tez nieszczelność .A w gadki mechaników to za bardzo wiary nie dawaj bo podpięcie pod kompa to jest tylko malutki wstęp do prawdziwej diagnozy W dziale bazar jakiś kolega sprzedaje rozbitka za 6 tyś z selespeedem.
Kolego, czy po otwarciu drzwi kierowcy wlacza sie pompa? U mnie odmowila wspolpracy na miescie, a winowajca okazal sie przekaznik (jeden z 3 czarnych, kolo akumulatora). Niestety, zanim do tego doszedlem, konieczna byla laweta :( Wymiana zalatwila sprawe, cena przekaznika w ASO - ok. 30zl.
Jezeli to nie przekaznik, to pozostaja juz tylko inne (drozsze) opcje, ktore wymienil moj przedmowca.
a świeciła Ci lampka skrzyni ?? bo mi świeci cały czas aa przy wlozonym kluczyku na MAR mryga
---------- Post dodany o godzinie 23:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:11 ----------
a jeśli można jeszcze pokazał bys mi jak wyglądaja te przekaażniki bo ja całkowicie nie wiem
---------- Post dodany o godzinie 23:24 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 23:13 ----------
nie nie włącza sie pompa
Tak, lampka od skrzyni swiecila sie. Ponadto nie mozna bylo zmieniac biegow. Mialem to szczescie, ze skrzynia utknela na luzie - moglem chociaz zepchnac auto na pobocze.
Co do fotki z przekaznikami: niestety w tej chwili nie mam samochodu pod reka. W kazdym razie za zasilanie pompy odpowiada jeden z przekaznikow znajdujacych sie kolo akumulatora, pod plastykowa pokrywa z napisami w rodzaju "FAN", "DIESEL HEATER", itd. Sa tam przekazniki czerwone (male) oraz czarne (duze); czarne sa 3 - jeden odpowiada za wiatrak, drugi chyba za wtrysk (bez niego nie mozna zapalic samochodu), a trzeci za pompe cisnienia w ukladzie selespeed. Dokladnej kolejnosci nie pamietam, ale latwo sam odnajdziesz wlasciwy przekaznik, jezeli dysponujesz multimetrem.
Edit:
Jezeli podejrzewasz, ze pompa jest walnieta mozesz podlaczyc ja na krotko. Wystarczy rozlaczyc wtyczke na kablu zasilajacym idacym do pompy (jest gdzies miedzy pompa a lewa lampa), a nastepnie pierwszy pin wtyczki polaczyc z masa, a drugi z +12V. Jezeli pompa jest sprawna, powinna zaczac pracowac.
1 - masa
2 - +12V
Obrazek bezczelnie skopiowany stąd: http://homepage.mac.com/paul_denyer/...eed/index.html
dzieki wielkie za rady jak dojde co jest dam napewno znac aa na chwile obecną sprawdze to
juz autko chodzi dzieki wielkie za pomoc to była wina zwykłego przekaźnika od pompy i koszt nowego 35 zł
No to w takim razie 100000000 kilometrow na tym przekazniku :)
U mnie jak jeżdżę na city i postoję trochę w korku miejskim zaczyna się ślizgać sprzęgło przy ruszaniu i ciężko płynnie ruszyc. Podczas postoju na biegu 1 chwilami sam rusza.
Jak zmieniam biegi manualnie to nie ma kłopotów, wszystko jest w porządku.
Czy to czas na kalibrację?
Kalibracja napewno, jak nie pomoże sprzegło wymiana.