Chciałbym się dowiedzieć, co oprócz samego silnika muszę zakupić, żeby zamontować w mojej alfie silnik 1,7 8v (aktualnie 1,4 8v)
Z góry dziekuję za odpowiedzi
Printable View
Chciałbym się dowiedzieć, co oprócz samego silnika muszę zakupić, żeby zamontować w mojej alfie silnik 1,7 8v (aktualnie 1,4 8v)
Z góry dziekuję za odpowiedzi
elektryka, komputer .
Tak jak mowi siwy144 tylko nie wiem czy elektryka taka sama
Nie jest. Sam robiłem kilka swapów w 33 wiec troche wiem na ten temat.
ewidentnie komputer, elektryka. Pomysl nad zmiana skrzyni biegow. zawieszenie musisz sprawdzic czy wytrzyma, bo 1,4 jest slabszy i troche lzejszy od 1,7, wiec ciezar ma znaczna role do zawieszenia.
Opony to raczej nie musisz zmieniac jak masz dobre,ale cisnienie dopasuj do nowej masy calkowitej pojazdu.
Skrzyni nie ma co zmieniać fajnie jeździ sie na 1.4 :)
a 1.4 dużo różni się wagowo od 1.7 ?
bardzo wielkiej roznicy wagowej nie bedzie. moze maks do 50kg roznicy bedzie,ale warto sprawdzic. poza tym do takiego swapu trzeba doliczyc jeszcze naped,czyli trzeba sprawdzic czy połośki z 1,4 wytrzymaja sile silnika 1,7
Tak i do tego kubly i pasy 4 punktowe mocowane zamiast tylniej kanapy zeby czlowiek wytrzymal ta moc. Wycieraczki też lepsze, zeby przy tej predkosci sie od szyby nie odrywaly i nie zapomnij przyspawac felg zeby kola nie odpadly. no i rzeczą jasna jest, ze hamulce musisz zmienic, bo w 1.4 sa za slabe a taka moc i mase bedzie ciezko zatrzymac.
Różnica wagowa jest taka że 33 z silnikiem 1.4 iE waży 940kg a z 1.7 iE 970kg.
W 1.4 IE i 1.7 IE przełożenia na poszczególnych biegach są takie same, różnica jest tylko przełożeniu głównym gdzie w 1.4 to 4,111 : 1 a w 1.7 3,888 : 1. Wiec jaka jest różnica między tymi skrzyniami biegów czy nie jest to ta sama skrzynia ?
Być może przyczyną innego przełożenia głównego jest rozmiar fabrycznego obuwia?
owszem mozesz jezdzic z skrzynia z 1,4 na silniku 1,7 ale ta skrzynia z 1,4 nie rozwinie Ci odpowiednio sily silnika 1,7.
Ale wez poduwage ze jak Ci skrzynia walnie to moze Ci wiecej zniszczyc niz koszt takiej skrzyni do 1,7.
Ja kiedys wlasnie myslalem nad takim swapem z 1,4 i.e na 1,7 i.e (135KM) ale doszedlem do wniosku, ze nie oplaca sie to, bo za duze koszty przerobek sa. wiesz nic przeciwko, ale bezpieczenstwo to podstawa. nie tylko aby miala wiecej sily ale bezpieczenstwo powinno byc na pierwszym miejscu.
Danio przełożenie główne daje dość dużo jeździłem zwykła 1.7 16V a swoja z skrzynia 1.4 to różnice czuć. Ale jak czytam co niektórzy wypisują na temat 33 na tym forum to mi sie płakać chce.... Ale co niektórzy chcą byc mądrzy od innych co 33 znaja lepiej niż jej projektant to cóż niech sieja swoja niewiedze ale to tylko szkoda dla nowych użytkowników 33 którzy pożniej tą niewiedze też będa przelewać na innych...;)
Dziwne dywagacje mają tutaj miejsce ;)
1. Co do różnic wagowych to czemu niby silnik 1.4 miałby być jakoś znacząco lżejszy, skoro to praktycznie ten sam motor? Co do danych technicznych to są masy całych samochodów, więc nie ma się co tym za mocno sugerować.
2. Analogicznie skrzynia - nad czym się tu zastanawiać? Przecież to jest to samo czy w 1.4 czy 1.7, po prostu plug&play(nie widziałem tej z 16V, ale nie wierzę by to była jakaś konstrukcyjnie inna skrzynka, przecież nawet w większej 75 skrzynie są te same we wszystkich wersjach). Przełożenia na pewno inne, ale w czym problem - przecież to normalne że mocniejszy silnik fabrycznie ma przełożenia dłuższe po to by wykorzystać nadwyżkę mocy do obniżenia obrotów, spalania, by nie zrywać na jedynce przy byle ruszaniu, itp, itd. Raczej nie ma to wiele wspólnego z wytrzymałością ;)
3. Półosie, hamulce, amory, sprzęgło, wszystko to samo w obu wersjach...
Ogólnie wątek powinien zakończyć się na drugim poście, autorstwa siwego..
ja to jeszcze przy tak powaznym SWAPie obspawalbym cala karoserie i wstawil klatke bo bez tego ani rusz
Mam jeszcze pytanie jaki inny slinik i od jakiej Alfy mógłbym wstawić do 33?
Chodzi głównie o to, że nie mogę znaleźć 1,7 wartego uwagi !;/
Jeżeli ktoś z was ma taki silnik na sprzedaż albo wie gdzie mógłbym go dostać to byłbym wdzięczny ;)
Chyba słabo jednak zaglądałeś pod maskę. Innego silnika niż boxer nie włożysz bo się nie zmieści bez cięcia połowy przodu.
Mozesz naprzyklad wlozyc silnik 1,6TSpark/2.0TSpark z 146/156 ktory pasuje.tylko musisz mechanika poprosic o wzmocnienie i jezeli sie nie myle to jest uchwyt lapy silnika z 146/156 inny wiec trzebaby bylo dopasowac.
A tak to musialbym sie zapytac mechanika mojego,do ktorego dzisiaj swoja 33 postawilem do naprawy. Jak on mi powie jakie silniki by pasowaly jeszcze to napisze.
W jaki magiczny sposób silnik TS pasuje do 33?? Równie łatwo możesz wsadzić tam 1.9 Tdi.
Pewnie jeszcze chcecie go połączyć z skrzynią od 33. Otworzcie maskę i popatrzcie dokładnie jeszcze raz na silnik boxera i TSa może zrozumiecie o co nam chodzi. Najłatwiej byłoby uciąć przód po szybie i wspawać z innego auta.
elbus chyba za dużo filmów ogladasz na youtube.... zobacz jak 33 jest przerobiona by wzeszedł silnik ten cały przód jest wysunięty. Dav13 skrzynia to pól biedy można jeszcze dorobic do niej flansze by połączyć z silnikiem.
No niestety komora w 33 jest dość krótka ;/
moze elbus wymyslil ze skoro w 145/6 byly boxery jak w 33 a pozniej wlozyli TSa to w 33 tez pewnie sie da ;]