-
Układy wydechowy 155
Czy ktoś miał doczynienia z firma Polmostrów robiącą tłumiki?
Tu jest ich internetowy katalog
http://dataweb.pl/asp/po/
Mam zamiar w swojej Alfie wymienić układ wydechowy(3 tłumiki....o dwururce moge tylko pomarzyć,gdyż jest do zamowienia wyłącznie w ASO). Każdy sprzedawca daje mi właśnie tłumiki firmy Polmostrów ze stali aluminizowanej.Jednak w katalogu nie ma wogóle mowy o moim silniku 2,5 V6.Wszytsko sie kończy na 2.0. Tłumiki mogą być te same,ale średnice rur w układzie mogą być różne. Czy ktoś montował sobie układ tej firmy? Jakie wrażenia i spostrzeżenia? Obecnie mam jeszcze zamontowany oryginalny układ Bosala - jeszcze fabryczny :D Ale juz był spawany przez poprzedniego właściciela kilkakrotnie.
-
a w asmecie pytales? daj znac jak sie cos dowiesz
-
tylko zeby jakis rodzimy ci nie zrobił soundu żuka przy przyspieszaniu, bo fabryczny najpiekniej gra :mrgreen:
-
Pan z Asmetu powiedział ze nie produkują układu wydechowego do takiej Alfy jak moja :(...Trzeba szukać dalej. Zobacze w Polmo Brodnica oraz TESH-u
-
Asmet nie robi, zerknij jeszcze w Bosal-u
http://www.catalogue.bosal.com/pages...ype_search.php
http://img246.imageshack.us/img246/3...alar155rc0.png
Bosal 282-155 = Płuciennik 16.80al / 240 zł
Bosal 100-157 = BRAK W OFERCIE
-
Za ten zestaw trzech tłumików Bosala wychodzi kolo 1000PLN. Napisalem maila do firmy Polmo z Brodnicy, może tam bedzie cos trwałego w dobrej cenie. U mnie w miescie zakładają tłumiki Polmostrów za 260PLN. Tylko nie wiem jak z wytrzymałościa tych tłumików i czy przy dodawaniu gazu ni ebedzie mi brzęczało gdzies w srodku. Najchętniej to bym zrobił sobie wydechz takiej blachy jak przy kominach robia co to wytrzymuje temperatury 600 stopni nawet :twisted:
-
nierdzewka pytalem kiedys w firmie tuningowej / tlumiki/ ile kosztuje taki tlumik .to pan powiedzial mi ze ostatni i srodkowy ok 1000zl ale z nierdzewki
-
to moze nierdzewke sobie jednaak daruje. Chce jednak kupić taki układ żeby w miare jezdził długo(3 lata) i żeby był cichy(aby wydostawał sie z niego tylko odgłos mojej V-ki).
Piotrix, jaki masz układ u siebie?
-
oryginal! chyba basala ale glowy nie dam tez juz mi srodkowy zaczyna sie konczyc narazie spawam ale pewnie bede musial kupic nowy i raczej kupie albo basala lub zamowie z tej nierdzewki .u tego goscia zamawiali alfisci z lodzi i nawet opisali to w gazecie ktos z naszego forum chyba jest z tego klubu w sumie 260 zl za basala to nie jest tak duzo a przynajmniej pochodzi
-
A może ktoś z Was wie jaki jest zamiennik do orginalnego układu wydechowego do silnika 2,5 TD. Bosal kosztuje ok 800,00 PLN !!! Może ktoś z użytkowników AR155 2,5 TD też miał kłopoty z wydechem i zna jakiś dobry zamiennk.
P.S. Znajomy "wydechowiec" podpowiada mi aby założyć tłumik od Marei, albo Bravy 1,9 TD. Pozdrawiam
-
A gdyby założyć do 2,5 TD układ wydechowy z 2,5 V6 to jak by to chodziło?? :-)))
-
do 2,5TD sa dwa rodzaj układów...do V6 ida inne wedlug katalogu
Bosal
-
Wiem, katolog Bosala już przestudiowałem... Ja potrzebuję ten >95 roku. Chociaż ten drugi różni się jedynie wygięciem końcowej rury. Wiem też, że w katalogu to wygląda inaczej... ale mocowamia są takie same... co w 2,5 V6. Idealnie pasuje na wymiar tłumik z Fiata Marei 2,4 TD. Ciekawe jest, że Marea miała takie same tłumiki zarówno w wersji 1,9 TD jak i 2,4 TD. 2,4 TD miało 125 km, więc tyle samo co moja AR 155 2,5 TD... więc wydaje mi się że chyba założe ten tłumik.... Co o tym sądzicie i czy ktoś z Was już to przerabiał w AR155 2.5 td. Pozdrawiam.
-
Może zrezygnowac z tłumnika środkowego a dac lepszy końcowy, środkowy zastąpic rurą będzie taniej . Ja w swojej jak przyjdzie wymieniac układ to napewno go uwolnie z tłumników zainstaluje tylko końcowy
-
Układy wydechowy 155
Do Ar 33 1,7 16V zakladalem koncowy tlumik, przejrzalem rozne opcje zakupu zwyklych tlumikow i udalem sie do Ultera po uprzednim kontakcie. Na miejscu odsluchalem dwa typy puszek (przelotowy i dwukomorowy) w odpowiednim do tego auta rozmiarze i zalozylem ten drugi bo ladniej mruczal. Na miejscu dospawali zaczepy i wybrana przeze mnie koncowke (maly owal), a na koniec konserwacja czarna farba do tlumikow.
Sprawdzil sie dobrze, cicho pomrukujacy, subiektywnie jakby cos przybylo w srednich obrotach, po 3-4 latach nie bylo ani sladu rdzy, a koncowka wciaz lsnila chromem.
Koszt, te kilka lat temu ok. 350 pln plus oczywiscie dojazd.
Z tego co wiem to produkowali tlumiki do popularnych samochodow, ale wciaz powiekszali oferte i moze sie cos znajdzie.
-
srodkowy rura? no niewiem ! srodkowy w alfie to jest ten najglowniejszy / mowa o drugim od konca wydechu/ i raczej rura to chyba zbyt dobrze na parametry silnika nie wplynie. a kto ci tak doradzil?
-
Moja własna praktyka mówi mi że zrezygnowanie z środkowego tłumnika nie wpłynie negatywnie na osiągi i bezpiczeństwo silnika a nawet może pomóc. Sprawdziłem w poprzednich Alfach i niewidziałem pogorszenia pracy silnika było nawet lepiej ale za to trochę głośniej ale to też zależy od odpowiedniego dobrania tłumnika końcowego na V6 jeszcze tego niepróbowałem ale napewno to zrobię. Ekologia mnie nie interesuje
-
to akurat na ekologie nie wplynie. te glowne tlumiki spelniaja dosc wazna role w pracy silnika w sumie kazdy inny tlumik mozna zastapic rura ale tego akurat rura zastapic nie mozna przynajmniej tak wyczytalem
-
Nieprawda ,można zastąpic bez pogorszenia pracy silnika tylko trzeba dopasowac inne elementy wydechu tj. śr. rury, tłumnik końcowy
-
-
-
Sory ale nie moge sie powstrzymac:
Metoda prob i bledow to mozna sobie farbe dorabiac...!
Kazdy tlumik i rura wydechowa ma bardzo duze znaczenie dla kompresji spalin i przepustowosci spalin przy okreslonych obrotach silnika. Rure to mozna sobie zamontowac w pokoju zeby panny na niej tanczyly, w ukladzie wydechowym kazdy promien zakretu jest skrupulatnie obliczany (dlatego nieraz rury mozna bardziej ergonomicznie poprowadzic a sa zamontowane tak ze przeszkadzaja w naprawach).
Kasujac srodkowy tlumik napewno zmienisz parametry kompresji spalin, na bank zamulisz auto, bedzie glosniejsze, bedzie pierdzialo a nie buczalo, i beda sie przegrzewac kolektory.
Montujac rure o wiekszej srednicy jeszcze bardziej je zamulisz ale kolektory juz nie beda osiagaly tak ekstramalnych temperatur.
O znaczeniu ukladu wydechowego pisane bylo w watku dotyczacym strumiennicy wydechowej - przeczytajcie to lepiej zanim zepsujecie auta.
Z tego co wiem to w Alfie nic sie nie da poprawic w ukladach wydechowych poza budowa ich od podstaw ze stali kwasoodpornej.
Pozdrawiam.
-
nic dodac nic ujac to samo mi powiedzieli w renomowanych firmach tuningowych / tlumiki/
-
Chyba nie czytasz dokładnie tego co napisałem . W poprzednich alfach gdy nadchodził czas wymiany wydechu, zawsze kasowałem środkowy tłumnik i z tego powodu nic się nie działo i jak możno pisac takie rzeczy że w Alfach nie można poprawic fabryki jak nie sprubujesz to się nie przekonasz chyba że nie czujesz potrzeby albo się boisz. Obliczenia obliczeniami a autko na benzynę przerabiają na gaz , wymieniają różne orginalne części na inne nie tylko wydechy więc się powstrzymaj od krytyki nie chcesz to nie, przymusu nie ma to tylko dyskusja
-
musimy cos uscislic nie zawsze tlumik glowny to akurat srodkowy czesto jest to ostatni a bywa ze jest ich dwa mniejsze z przodu a pozostale to tylko kosmetyka . twoje odczucia sa tylko subiektywne a jedynie hamownia moze to potwierdzic lub obalic. ale dobrym przykladem jest nasz poczciwy komarek / to taki motorower/ i kazdy kto go mial probowal cos tam kombinowac z wydechem i niestety co by nie robic to i tak najwiecej mocy mial na fabrycznym .mi w firmach t.. wspominali ze efektywnosc pzerobek wydechu w alfach jest niewielka i miesci sie w granicach bledu pomiarowego. ale modyfikacja glebsza tz. polaczana z walkiem, glowica kolektorem ssacym jak i wydech dopiero daje odczuwalne wyniki i dopiero wtedy nalezy poprawiac fabryke. nie sadze aby cos oszukiwali w koncu z tego zyja wiec jaki by mieli interes zniechecac mnie do tych przerobek.pozdrowienia
-
Jak widac młody to ja nie jestem i trochę życia przy samochodach spędziłem i potrafię odczytac różnice w dynamice samochodu którym jeżdziłem sporo lat. Prawdą jest to że przy wydechu V6 nie mam doświadczenia co napisałem i tu mogę się mylic co do przeróbki wydechu ale i tak spróbuję jak przyjdzie czas na wymianę układu
-
u nas jeżdżą 2 155v6 z rurą 2 calową (kopią SS) zamiast środkowego + seryjny końcowy bosala. Obie są ciutke bardziej 'gardłowe', na hamowni obciążeniowej mierzyliśmy na razie tylko jedną - wyszło 170 kucy (żadnych innych przeróbek) z małym niedoborem momentu max. W Krakowie końcowy z nierdzewki można zrobić za 400 pln (w miare dobra, sprawdzona robota).
Aha i jeszcze jedno :) takie wyczuwanie zmian dynamiki auta dupą, czy nawet pomiar stoperem to można o kant stołu :)
-
Co prawda kierowcą testowym a tym bardziej rajdowym nie jestem , oni są od tego żeby oprucz komputerów wyczuwali ustawienia samochodów również DUPĄ
-
no nie urodził się jeszcze taki kierowca co dupą by wykres narysował a tym bardziej podał wartości na tym wykresie :) a ustawienia zawiasu to coś ciut innego :)
-
Myślisz . że kierowcy dupa ma tylko wpływ na ustawienia zawieszenia?tego komputer nie zrobi ? to dlaczego piszą na forum że muli auto , że brakuje mocy itp. komputer im powiedział czy własna dupa
-
Jeśli można!
podstawa to analiza -podpinasz analizator + hamownia i wiesz wszystko!
jeśli zrezygnować z tł. środkowego - to zmienia skład spalin i wzrasta predkość spalin z katalizatora- sonda zbyt gwałtownie reaguje- kłopoty z równomiernym ustawieniem obr. jałowych a jeśli jeszcze dojdzie filtr stożkowy to juz mamy niezłe falowanie.
W nioski! sodda - szybciej pada - złe spalanie - czyli świece i olej szybciej do wymiany- a jesli jeszcze gaz to juz nieraz problemy z uszczelkami pod gł. to tyczy sie banzyniarek- diesle są mmniej wrażliwe .
Pozdrawiam!!!
-
Są tłumniki końcowe które mają wolny przelot spalin i są takie które takiego przelotu spalin nie mają. Na Boga nie mówcie , żę jak pozbawię wydech środkowego tłumnika to będę jeżdził komarem a potem dupą na asfalcie :lol:
-
żle mnie rozumiesz - zawsze cos moze sie udac - DZIAŁA ale nie wiesz jak długo- na torze - so inne prawidła - wiesz koszty nie graja roli bo silnik i tak jest na jeden rajd
Wiem jedno nie ma nic za DARMO!!!
Pozdrawiam
-
W 155 sonda jest przed katalizatorem który jest w puszce razem z pierwszym tłumikiem. W obu autach w których wstawilismy rury, nie ma żadnych problemów z falowaniem czy z sondami. Jedno jezdzi już ponad rok, drugie krócej bo zostało dopiero co odratowane po instalacji gazowej.
-
Wreście przyjazna wiadomośc , dzięki bo czułem się żle w przekonywaniu kompumaniaków :lol:
-
Dzisiaj pozedlem do warsztatu gdzie Panowie zajmują sie tłumikami. Niepozorny, ale bardzo fachowy. Pan wyciagnal katalog Bosala i wyczytał tam ze w 2.0 i 2.5 V6 jest taka sama średnica rur i oba układy są identyczne. Jako że Bosal wyszedlby ok 900PLN poszukal mi polskiego zamiennika z firmy Płuciennik za 230PLN. Teraz tylko musze skrzynie włożyc do swojej Alfy i jade zakładać układ wydechowy :)
-
hehehe no dość ciekawa dyskusja :)
Powiem tak. Ja w swojej 33 1.7 16V wywaliłem katalozator, założyłem strumienicę i też jest OK.
-
NO PROSZĘ dwa różne silniki a ten sam układ wydechowy , te obliczenia mają chyba duży rozrzut :lol:
-
W 156 w ofercie Supersprinta (czyli tłumik sportowy/tuningowy a nie jakis tam bzykacz) jest tak ze koncowy jest ten sam dla wersji 1.6, 1.8, 2.0, 2.5, 1.9 jtd i 2.4 jtd. Rura srodkowa jest wspolna dla 1.6 1.8 i 2.0 i inna dla 2.5. Natomiast sportowy zamiennik katalizatora jest wspolny dla wszystkich wersji benzyny (poza gta).
-
Co z tego wynika ?.................