wczoraj byłem na tej maszynie do klimy - nabiła i sprawdziła szczelność i wszystko ok, wiec co to u licha może być?? filtr kabinowy w zeszłym roku zmieniałem... dodam ze w zeszłym roku chodziła super..
Printable View
wczoraj byłem na tej maszynie do klimy - nabiła i sprawdziła szczelność i wszystko ok, wiec co to u licha może być?? filtr kabinowy w zeszłym roku zmieniałem... dodam ze w zeszłym roku chodziła super..
Najlepsze efekty uzyskasz przy włączonym obiegu zamkniętym. Filtr po roku może być już zabity i słabo przepuszczać powietrze.Albo to tylko Twoje odczucie , chwile to trwa zanim w aucie zrobi się naprawdę chłodno.
zmienie jeszcze ten filtr, bo jednak z 45tys na nim juz zrobiłem i czuć jakby mniejszą wydajność nadmuchu..
a ile tam czynnika w ogole wchodzi w układ?? bo mi chyba 700 nabili
a czy sprawdzili ci ciśnienia na obu złączach na wężach w trakcie pracy kompresora..?
Miałem tak w poprzedniej Vectrze...szczelność układu była, czynnik też, a klima nie chciała za bardzo chłodzić...dopiero po porównaniu ciśnień na wężach okazało się, że kompresor jest już na wykończeniu i nie jest w stanie odpowiednio już sprężać czynnika (nie wydawał żadnych podejrzanych dźwięków)...po rozebraniu go okazało się, że walnięta była płyta zaworowa, której nigdzie nie da się dokupić...
spreżarka była zmieniana przez poprzedniego własciciela czyli z dwa lata temu wiec powinna byc jeszcze ok..
chyba nowa była kupiona bo obudowa błyszczy jeszcze a rok temu w ogole wygladala jak nowa..
dzisiaj wyjąłem ten filtr i rzeczywiście wygląda tragicznie, wiec w pierwszej kolejności go wymienie...
Panowie jak wymienia sie ten filtr i ile on kosztuje?? Prosze o porade gdzie on sie znajduje i jak sie do niego dostac
a jakiej firmy filtry kupujecie?? ja chyba kupie znowu ten sam co w zeszłym roku, z allegro firmy aster weglowy z ramką..
Ja kupiłem ten. Wole wymieniać częściej niż przepłacać. Ale jak kto lubi ;)
http://www.allegro.pl/item1041996914..._kappa_ss.html
ja bym sobie tez go chetnie kupił tylko nie wiem czy mi wejdzie do tej ramki od tego astera... co o tym myślisz? w jaką ramke ty wkladałes??
Witam! nie chce zakładać nowego tematu. Mam pytanie czy jak włącza się klimatyzację to w tym samym momencie załącza sie wentylator od klimy? Klima prawie w ogóle nie chłodzi. W tamtym roku w sierpniu po kupnie auta nabiłem i oczywiście wymieniłem filtr, do zimy było ok. Teraz wentylator przy chłodnicy ani razu jeszcze się nie włączył. Kompresor raczej odpala bo słychać jak zmienia się obciążenie silnika no i pod szybą tam gdzie wycieraczki na zewnątrz słychać dosyć głośne syczenie. Filtr (nie jest jakoś szczególnie zabrudzony) bedę wymieniał w następnym tygodniu przy okazji remontu zawieszenia i takich tam dupereli. Bezpieczniki sprawdzałem są ok, nie wiem jeszcze jak z przekaźnikami. Czy to wina wentylatora?
ja u siebie żadnego syczenia nie zauważyłem... może coś jest nieszczelne??
wentylator nie chodzi cały czas, tylko włącza się na chwilę/potem spokój... i znowu - tak w kółko.
a na wyłączonej klimie włącza ci się w ogóle 1 bieg wentylatora? czy od razu drugi?
pozdr,
~tomaz
no właśnie zastanawia mnie to syczenie? Jak coś byłoby nie szczelne to podejrzewam, że w ogole zadnej reakcji kompresora by nie było, bo już dawno układ byłby pusty. A wentylator od klimy w ogóle się nie włącza. Chyba poprostu pojade do jakiegos magika od klimy bo sam nic nie zdziałam.
u mnie w poprzednim aucie jak syczało z nawiewów po włączeniu klimy to okazało się, że było za mało czynnika w układzie ale na tyle dużo, żeby kompresor się załączał. Po dobiciu czynnika do układu klima działa aż miło i syczenie ustało.
Mam podobne objawy. Z nawiewu leci mi wręcz gorące powietrze. Po wizycie u "magika" stwierdzono uszkodzenie skraplacza. Za nowy skraplacz z wymianą i nabiciem zażyczył sobie 840zł. Powiedzcie czy to dużo?
nie wiem czy to duzo ale napraw tą klime bo w tych tropikach mozna sie bez niej usmażyc :D
ja mam taki problem z klimą. jak dam ja na off to z nawiewów mi leci gorące powietrze jak by z silnika. nie wiem czy coś się zepsuło i nie domyka przebiegu? chociaż wentylatory powyłączane i nic nie powinno lecieć
Witam, dziś jadąc alfą chciałem odpalić klimę, ustawiłem na LOW a tu dupa letnie powietrze leciało rok temu była robiona cała klima bo był problem ze startem kompresora ale magik go zrobil,odgrzybił uszczelnił i nabił no i oczywiście skasował 500zł, aż do dziś w ubiegłe lato jak odpalałem klime do od strony schowka było słychać dziwny odgłos jak by coś z cieżkim bólem się otwierało jak już to 'pykneło' to klima startowała i jak wyłączyłem klime to też był ten dziwek a dzis głucho nawet praca silnika nie jest obciążona jak odpalam na LOW zero reakcji,zero komunikatów na ICS,dodam jeszcze że bardzo dawno wymieniałem filtr kabinowy ma to jakiś wpływ na pracę klimy, proszę o pomoc,już mi ręce opadają do tej alfy
Kolego najprawdopodobniej masz za dużo czynnika i kompresor nie rusza( za duże ciśnienie), ile czynnika powinieneś mieć w układzie masz na nalepce na plastiku , który jest przykręcony nad chłodnicą - jest tam wybita dziurka w nalepce - u mnie wchodzi 500 g. odpowiedź dla kolegi który rozpoczął ten temat.
a ja bym obstawiał na brak czynnika
no dobra będzie trzeba podjechać do magika od klimy, jeszcze jedno pytanko czy sam swoim kablem z allegro mogę zrobić diagnostykę klimy?
gadanie, FES 3.3 daje możliwość podłączenia się do ICS jak i do świateł, więc chyba wtedy wyszły by błędy klimy.
Czy ktoś się orientuje w jaki sposób można zdiagnozować czujniki od klimatyzacji? Chodzi mi np. o czujnik nasłonecznienia na desce, temperatury wewnętrznej przy prawym kolanie (ewentualnie jeszcze jakieś inne jeśli są). Bo z tego co mi wiadomo, to w FES/MES czy AlfaOBD nie ma możliwości sprawdzenia klimatyzacji.
Bo ciśnienia podobno mam książkowe, czynnik był uzupełniany i jakichś ubytków nie ma, a chłodzenie jest strasznie słabe...
Jedynie wiedząc jaka jest oporność i każdego po kolei posprawdzać.Jeszcze jeden jest schowany pod deską na rozgałęzieniu gdzie wchodzi powietrze z zewnątrz.Z tym,jak do niego dojść,to nie pamiętam,bo rozbierałem kiedyś 166 na części i widziałem takowy schowany.
Tylko gdzie ewentualnie można znaleźć jakie wartości powinny mieć? Albo żeby ewentualnie coś można było porównać? Bo tak wymieniać na chybił trafił, to tak słabo...
Jak się w ogóle wyjmuje ten czujnik nasłonecznienia w desce? On jest na jakieś zaczepy, na wcisk, czy jakoś przyklejony? Bo sprawdziłbym je chociaż tak wzrokowo, czy coś nie jest ewidentnie uszkodzone, a nie chciałbym jednak czegoś tam połamać.
Napisz do naszego specjalisty [MENTION=5374]danus77[/MENTION]
Passenger compartment air temperature sensor
It is an NTC sensor (R = 2.2 kOhm at 25 ° C).
Outside air temperature sensor
This is an NTC type sensor fitted on the left external rear view mirror (R = 10 kOhm at 25 ° C)..
Mixed air temperature sensors
These are NTC type sensors and differ only through their colour.
1, Upper mixed air temperature sensor
2, Lower mixed air temperature sensor
(R = 10 kOhm at 25 ° C)..
Solar radiation sensor
It is the photodiode type and is located in the dashboard, near the windscreen.
Gdyby to była wina jakiegokolwiek czujnika to przejście na pełen manual z temperaturą na minimum powinna dać szron na rzęsach. Jeżeli tak będzie to winny jakiś czujnik że w automacie jest słabo. Jeżeli pomimo to jest słabo to wina układu klimatyzacji a nie czujników.
Ustaw rządaną temperaturę i odpal auto. Wyciągnij filtr powietrza i zobacz czy parownik jest zimny. To pozwoli ustalić dalszy zakres czynności.
Ciśnienia jakie miałem, to 11 barów na wysokim, i 2 bary na niskim, ustawienie na FULL LOW, temperatura na zewnątrz ok. 20 stopni. Samego parownika nie sprawdzałem, ale jeśli chodzi o te dwie rurki, które idą pod tym plastikiem przy prawym błotniku, to jedna była ciepła, druga wyraźnie chłodna (sprawdzałem tylko ręką). Sprawdzane było w dwóch miejscach, w obu twierdzą, że wszystko jest w porządku, nie ma się do czego przyczepić. Jedynie co, to pomiędzy chłodnicami jest trochę syfu (co potwierdza działanie obu wentylatorów na najwyższym biegu bez przerwy przy włączonej klimatyzacji), bo z przodu i z tyłu są czyste.
Sprawdzę jeszcze temperatury jakie mam w nawiewach w różnych warunkach żeby się upewnić. Co ciekawe, odnośnie słabej klimatyzacji usłyszałem taki tekst, że "Fiaty tak mają" :P
Pomiar temperatury robi się tak:
1. Klima na manualu na min (low).
2. Nawiew na front.
3. Termometr w te kratki i po paru mitach ma pokazywać 5-7 stopni.
To od razu dyskwalifikuje fachowców bo nie ma znaczenia jaka marka. Każde auto z klimą musi się mieścić w powyższym standardzie. U mnie zawsze tak było i jest. O ile oczywiście wszystko jest sprawne.
Ciśnienie moim zdaniem jest słabe. Wydaje mi się (choć nie jestem pewien) że powinno być koło 15 bar. Rurki powinny być jedna bardzo ciepła druga bardzo zimna. Mogą nawet być na niej skropliny.
Klima w 166 nie jest jakoś mega skuteczna, ciężko jej w duże upały schłodzić spore wnętrze - głównie chodzi o czas, bo potem utrzymanie temp. to już co innego. Niemniej jednak na wylotach tak jak Marek pisze te 5-7 stopni powinno być.
To czy daje radę w takiej kubaturze to raczej kwestia budowy układu rozprowadzenia. Ale sam układ klimatyzacyjny jest bez zarzutu. Mi spokojnie uzyskuje te 5 stopni z nawiewu.