Czy interfejsem z Viaken.pl można diagnozować też inne auta z OBD II, czy tylko FIAT ALFA LANCIA ?
Czy ktoś kupował od nich ten fejs i jaką cenę można wynegocjować ?
Z jakim softem współpracuje ten fejs ?
Printable View
Czy interfejsem z Viaken.pl można diagnozować też inne auta z OBD II, czy tylko FIAT ALFA LANCIA ?
Czy ktoś kupował od nich ten fejs i jaką cenę można wynegocjować ?
Z jakim softem współpracuje ten fejs ?
Oprócz alf to grupa VAG czyli VW Seat Audi Skoda, oraz Dużo Opli (do opli najlepiej fejs na coma z multiplekserem)
Soft to fiatecuscan, polski vag, opel-tech2, vag-com
Jak zdjac czarna obudowe czy jest jakos przyklejona chce przerobic kabel i nie moge tego rozebrac a nie chce polamac.?
nie moge sciagnac czarnej koncowki jest przyklejona do plytki czy co?
piny przylutowane do tej małej płytki na tej czarnej końcówce. są wtopione w ta czarną końcówkę. ostatnio się z tym męczyłem i niestety skończyło się na odlutowaniu pinów chociaż jeśli masz zamiar przerobić kabel na abs i poduchy nie tzreba tej płytki wyjmować;]
A jak to zrobic bez wyjmowania?z tego co widzialem trzeba przerwac polaczenie od strony czarnej obudowy?
wystarczy przeciąć to połączenie pomiędzy płytkami drukowanymi(tą z pinami i tą główną są połączone i tu w zależności od interfejsu albo czterema połączeniami albo sześcioma) które połączone jest z pinem nr. 7 wtyczki
w dziale "zrób to sam" to ta druga metoda przerobienia kabelka przy pomocy jednego przełącznika
NIE bardzo lapie ten ktory mam rozni sie od tego w dziale ''zrob to sam''
http://www.forum.alfaholicy.org/images/attach/jpg.gif
http://www.forum.alfaholicy.org/images/attach/jpg.gif
w ktorym miejscu zrobic przeciecie,zakupilem juz dwa przelaczniki suwakowe i nie moge zdjac tej czarnej obudowy
Moze ktos pomoze?
Ja podczas przerabiania tego kabelka (od Viakena) według instrukcji z forum, po prostu mocniej pociągnąłem ten czarny plastik i zszedł bez problemu. Spróbuj równomiernie i mocno pociągnąć, powinno pójść. Jak coś to spróbuj podważać śrubokrętem. Jeśli masz ten sam kabel ten plastik na 100% schodzi.
To tak na rysunku poniżej X oznacza miejsce przecięcia. Ja w swoim interfejsie odciąłem od strony tej płytki z pinami i rozgiąłem to tak by nie było styku i to jedyna przerwa w interfejsie jaką wykonałem. Najprościej przed przecięciem sprawdzić miernikiem czy łączy się on z pinem nr 7 aby wyeliminować pomyłkę
http://img682.imageshack.us/img682/5139/ss852828.jpg
Do przeróbki wykorzystałem przełącznik dip switch podobny jak na tej aukcji (mój był 4ropozycyjny bo takowy miałem akurat w domu)
http://www.allegro.pl/item1084234876..._a8_dip16.html
Następnie do pinów po stronie off przylutowałem przewód połączony z miejscem przecięcia X na rysunku pierwszym do pierwszego pinu on na dip switchu przylutowałem kabelek połączony z pinem 1 na płytce (ABS).
Do drugiego pinu on na dip switchu przylutowałem kabelek połączony z pinem nr 3 na płytce drukowanej AIR BAG
Do pinu 3 on dip switcha przylutowałem kabelek połączony z pinem 7 p[łytki drukowanej ECU
Który interfejs nadaje się bardziej na przeróbkę
http://allegro.pl/item1076766977_vag...24h_gw_fv.html
http://allegro.pl/item1101871690_vag...24h_gw_fv.html
http://allegro.pl/item1092721038_int..._skoda_gw.html
Te 2 pierwsze wyglądają na takie same ,ale mają inny opis w aukcji
SS853030.jpg
Koledzy moze ktos wie jak te kabelki przylutowac rozlaczyly mi sie i nie wiem jak zlutowac ??
????
Moze ktos pomoze?
napisz co to za kabel bo w moim (niebieski od viakena) jest inne podłaczenie do płytki.
Bralem od POKWA PAWEL na allegro niebieska obudowa.
????
Ja niestety mam inny kabel więc nie pomogę. Szukałem na allegro jakies foto, żeby podpatrzeć i nie znalazłem.
Chyba ktos musi miec taki kabel polecono mi go z tego forum wiec napewno sa osoby co maja, no panowie moze by ktos pomogl ?