Witajcie :D Chce wymienic silnik na 3.0 V6 ze 164/spider. Czytałem ze podobno jest plug and play, a robie to bo moje 2.5 zaraz wyzieje ducha :D Moje pytanie brzmi co dokładnie musze kupic łącznie z samym silnikiem, a co bedzie pasowac z mojej V6.
Printable View
Witajcie :D Chce wymienic silnik na 3.0 V6 ze 164/spider. Czytałem ze podobno jest plug and play, a robie to bo moje 2.5 zaraz wyzieje ducha :D Moje pytanie brzmi co dokładnie musze kupic łącznie z samym silnikiem, a co bedzie pasowac z mojej V6.
Ze 164 nie bardzo podpasuje za to idealnie pasuje z Alfy Spidera bez przeróbek
a co dzieje się z 2.5 ?
zawory nie wyregulowane i tak była jezdzona a teraz raczej sie nie nadaje do regulacji :D I za 100 zł robie 120 km :)
Czyli te nieregulowanie zaworów co spowodowało?
Zdaje mi sie ze jest ktoras wersja ze 164 identyczna jak wlasnie w spiderze. Nic tam nie reguluj tylko szukaj 3.0 ;)
Brać się do roboty i pakować 3.0 24V
W 164 po 93r był silnik który pasuje plug&play.
Jak byś był zainteresowany to mam taki silniczek
A jak to jest z silnikami z 156 166 ? Chodzi mi o V bo zastanawiam sie o swapie.
Myślę, że ten link wiele wyjaśnia:
http://alfa155.pl/?show=modificata
Kolorem zielonym zaznaczamy auta, w których osprzęt silnika jest zbliżony do naszych oczekiwań i może się łatwo znaleźć pod maską 155. Łapcie zdolnych mechaników i do roboty.
Wiem, czytałem :) Ten samochod ogolnie jest na sprzedaz, wiec nie chce w nim robic bardzo skaplikowanego swapa na 24v. Te głowice juz widziałem ale wole dołozyc i wsadzic tam 3.0 :D
Mam nadzieje, że niedługo bede w posiadaniu nowej 155 V6 ktora już posłuzy mi do swapa na 3.0 24v, poniewaz bedzie miała u mnie dozywocie :D
skoro idzie na sprzedaż to może zrób tak jak 75andrew155 radzi?
"Dlaczego nie ma tu wersji 24V? Nieporównywalnie więcej pracy." Tylko tyle sie dowiedziałem z tej strony. Nie wiem może ktoś ma zdjecia itp. chodzi mi o to czy skrzynia pasuje itp. Bo wkładać i tak bym sam wkładam. Elektryka też
Mam w pracy link do stronki po angielskiemu jak wpakować pod maskę 3.0 24V i jak rozwiązać problemy typu termostat koło rozrządu, jutro wrzucę link.
Przy wycinaniu blach, przespawywaniu podłuznić i innych elementów to wsadzisz pewnie prawie każdy silnik. Są zaznaczone na zielone silniki które wkłada się najłatwiej i bez używania spawarki i kombinowania z mocowaniami silnika po co kombinować. Ze 164 nic bezproblemowo nie pasuje. Wersja 24 V bez ingerencji palnika nie zmieści się pod maskę
Bez przesady, aż tak źle nie jest, w Kamieniu Pomorskim chłopaki wpakowali 3.0 24V ze 164 pod maskę Fiata Tipo i się zmieściło.
http://forum.tempra.org/download.htm?id=2350
Nic cięte nie było, jedynie sporo kombinowania z półosiami.
Znam gościa który to poskładał, silnik i skrzynia od V6, zwrotnice zostały i układ hamulcowy z Tipo 2.0 16V, najwięcej zabawy w sumie było z półośkami jak pisałem do tego mechanizm wybierania biegów i takie tam duperele. Człowiek który to poskładał większości zapaleńców szybkich włoskich aut pewnie znany, ściga się na 1/4mili czarnym Ritmo 4x4 2.0 16VT. Zobaczyć już tego auta raczej się nie da, właściciel dla którego było składane trochę je zdemolował.
Co dokładnie się niby nie mieści że ciąć trzeba w 155?? Podłużnice i buda ta sama niemal z przodu.
Ktoś wrzucał foty co trzeba ciąć w przedziale silnika 155 żeby zmieścił się silnik a raczej jego termostat z rurą od strony rozrządu nie mówiąc o dość istotnych jak napisałeś duperelach
ze 156 powinien podejść bez problemu z osprzętem i skrzynia, natomiast nie wiem jak półosie. Ja zmieściłem silnik od 164 gdzie termostat był od strony rozrządu i nic nie ciałem, tylko na oryginalnych częściach przeniosłem go na stronę skrzyni. Mam taki silnik 2.0v6 TB z osprzętem do sprzedania pasujący łapami do 145/146/147/155/156/gtv/gt o ile wcześniej nie znajdę gtv z uszkodzonym.
bierz ten. turbo od 146 powinien być wsam raz hehe http://www.allegro.pl/item1059535146...bo_silnik.html
Zwróć uwagę że jeśli termostat jak w tym tipo przełożymy na prawą stronę silnika to wejdzie bez problemu silnik. Sama pompa pozostaje bez zmian, jedynie górny jej dekiel z wyjściem na poprowadzenie płynu na drugą stronę silnika się zmienia na wersję z nowszego np. ze 166 V6 24v no i podstawa termostatu od nowszego 24V jest potrzebna.
Przy montazu 24v w 155 nic nie trzeba ciac. W 145/6 juz jest problem. Znam kilka przypadkow przekladek w uk i nie ma tam magii, ale troche pracy wlozyc trzeba bo kilka modyfikacji trzeba zrobic.
Gdyby ktoś się upierał na 3.0 24V pod maską 155, to niech zwróci uwagę na _wysokość_ jednostki napędowej, mało zostaje placu ;-)
Poza tym oczywiście osprzęt od właściwego dawcy tak jak przy 3.0 12V i da się zrobić.
Pozdrawiam, d.
Ja tam bym wolał w 155 mieć 2.0 16v Lampredi Trubo, nie psuje tak właściwości jezdnych jak V6.
A gdyby miała być tam jednostka Busso V6, to wybrałbym tylko i wyłącznie 2.0 V6 tb :D:D
Wole suszarkę niż wolnossące :P