Witam
Mam pytanie: Jak poprawnie ustawic kółko na wariatorze ? Są tam otwory pływające.
Chodzi o silnik 2.0TS
pozdrawiam
Printable View
Witam
Mam pytanie: Jak poprawnie ustawic kółko na wariatorze ? Są tam otwory pływające.
Chodzi o silnik 2.0TS
pozdrawiam
- koło było skręcone na prawo maksymalnie na tych fasolkach
- drugie koło też zresztą skręcone maksymalnie na prawo na tym klinie.
Koło się samo ustawi jak wyzerujesz pierwszy cylinder czujnikiem zegarowym w położeniu GMP.
Tak mam blokady walków.
SG2040 a jak sie to koło ustawi ? Zeby tak sie stalo to chyba trzeba zalozyc pasek rozrzadu ?
elmer sam robisz rozrząd?
Oczywiście, że pasek musi być założony.
Ale widzę, że nie masz żadnego doświadczenia w tym, co chcesz zrobić mimo, że masz blokady.
Może jednak poproś o pomoc kogoś, kto ma doświadczenie, bo sam możesz popełnić wiele błędów.
Oprócz blokad potrzebny jest jeszcze czujnik zegarowy i klucz do trzymania koła rozrządu wałka wydechowego.
Rozrząd ustawiamy na pływających kołach.
Poczytaj tematy o ustawianiu rozrządu - było ich bardzo dużo.
W 2,0 TS dochodzi jeszcze ustawienie wałków wyrównoważających i ewentualna wymiana napinacza i paska tego napędu.
Słuchajcie rozrządów już troche zrobiłem jak i innych napraw/modyfikacji, także temat zbędnego wstępu można sobie podarować.
Chodzi mi tylko o poprawne ustawienie tych dwóch kółek rozrządu, bo jak ktoś wyzej napisal samo sie ustawi... Hm albo to jakas bzdura albo komedia. Co sie ustawi, jak najpierw trzeba wiedizec w jakiej pozycji ma byc ustawione te kolko/koilka.
Wg mnie te otwory plywajace na kolko dolotowym sluza do tego, ze jak sie zakreci do walka wariator, to nigdy nie wiadomo w jakim miejscu ustala sie otwory pod sruby. Zeby nie doszlo do sytuacji w ktorej zabek paska spotyka sie z zabkiem kolka. Dobrze mysle ?
Jesli zle to prosze o sensowne uzasadnienie.
No to jak już zrobiłeś tyle rozrządów to po co pytasz?
Wygląda na to, że wiesz lepiej skoro uważasz że piszę bzdury albo robię komedię.
Ja natomiast uważam (na podstawie tego co piszesz), że nie masz zupełnie pojęcia o ustawianiu rozrządu w TS.
Twoje rozumowanie co do otworów śluzowych jest tylko częściowo dobre.
Mogę Ci jeszcze dać drugą zagadkę - wyobraź sobie, że koło wałka wydechowego też ma luz ok. 1,5 ząbka, mimo że nie ma otworów śluzowych i wariatora. Jak myślisz - dlaczego?
Jakbym wszystko wiedział to jak sam stwierdziles - nie pytałbym.
Odnośnie kolka dolotowego: myslenie czesciowo dobre. OK a tak do konca to mi wytlumaczysz ?
Odnośnie kolka wydechowego: wiem o tym luzie i wiem tez ze ma byc ustawione max w prawo.
Masz racje rozrzad w TS robie pierwszy raz ;-) .
Tematów o ustawianiu rozrządu było wiele.
Uważam, że tu jest wszystko najlepiej opisane i tak, jak to rzeczywiście powinno się robić. Wszystkie potrzebne narządzia też są pokazane. Jak zrobisz zgodnie z tym poradnikiem to wszystko zrozumiesz.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...v_t_spark.html
Mimo wszystko radzę jednak skorzystać z pomocy kogoś doświadczonego, bo nawet mając wszystkie potrzebne narzędzia i przyrządy możesz sobie nie poradzić.
I pamiętaj, że:
- blokady to nie wszysto, czego będziesz potrzebował,
- TS ustawia się tylko i wyłącznie na pływających kołach
No tak tylko, ze na tym schemacie co link podales jest blad. Dokladnie na rysynku. Znaczy się znak kolka wydechowego.
Zgadza się - ten znak przy prawidłowym ustawieniu GMP będzie znajdował się wyżej.
Te rysunki należy traktować jak schematy i zbytnio się nimi nie sugerować, ale dobrze , że zwróciłeś na to uwagę.
Niedawno jeden kolega też miał dokładnie ten sam problem i był bardzo zaniepokojony.
Trzeba też pamiętać, że po zakończeniu pracy i wykonaniu 2 obrotów kontrolnych wału na pewno znaki na pasku i kołach wału korbowego i wałka wydechowego się nie pokryją, a większość poradników tak podaje - i tym też nie trzeba się przejmować.
Kto z Poznania lub okolic mógłby pożyczyć blokady wałków, bo nie mam pojęcia jak sobie bez nich poradzić.