Pozdrawiam
Czy da się w 156 sprzed fl wymienić postojówki na wciskane t4w???
Kupiłem już któryś z kolei komplet led i nie chca u mnie działać. Tak więc chce zamontować wciskane. Co zrobić??? Wymienic cokół???
Pozdrawiam
Printable View
Pozdrawiam
Czy da się w 156 sprzed fl wymienić postojówki na wciskane t4w???
Kupiłem już któryś z kolei komplet led i nie chca u mnie działać. Tak więc chce zamontować wciskane. Co zrobić??? Wymienic cokół???
Pozdrawiam
Jakie Ty chcesz postojówki wymieniać na t4w :?: Ledy trzeba czasami obrócic o 180 stopni,żeby świeciły.
takie okrągłe chciałem wymienić na wciskane. Cokoły mam porozwalane albo ledy jakieś złe kupuje. Sam już nie wiem co robie źle. Już mnie te okrągłe gówna denerwują.
Pozdrawiam
Ale cokoły masz pod t4w,czy pod całe szklane wciskane T10/W5W :?: :?: :?:
no własnie w ym problem. Cokół mam po takie zwykłe okrągłe, a chciałbym mieć wciskane.
Pozdrawiam
a tak w ogole czy da się kupić nowy cokół w aso???
i czy sam bede go w stanie podłączyć???
Bez lutowania itp???
Pozdrawiam
Same cokoły to nie wiem,może wszystkie kabelki razem będą dostepne,do całej lampy.O to musisz zapytać w ASO,bo tego tematu jeszcze nie przerabiałem. :)
Generalnie to w AR156 zarowki pozycyjne z przodu to przerost formy nad trescia - nietypowy cokolik czyli H6W a nie W5W jak w wiekszosci aut.
Cos mi sie kojarzy ze gdzies na forum ktos podawal linka do strony gdzie byl patent na zamiane nietypowych H6W na cos bardziej "normalnego"....
A wogole to jak wsadzisz w miejsce pozycji LED'y to bedzie cie straszyc kontrolka spalonej zarowki bo LEDki daja mniejszy opor a kontrolka wlasnie dziala na zasadzie oporu.
Jedynym rozwiazaniem jest dolutowanie gdzies po drodze jakichs opornikow ale to juz wieksza robota albo wyjecie kontrolki :)
to pochwale się co zrobiłem. Z żarówki wciskanej poodginałem druciki i poszerzyłem ją troche taśmą izolacyjną a następnie wepchnąłem w cokół. Boje się tylko żeby mi nie wpadła do klosza tak więc bede musiał to i owo poprawic. Najprawdopodnobniej kropelką. Swieci ładnie i zarówki ledowe mam w norauto po 5 zł:)
Pzdr
b.pawelek,
KOntrolka od przepalonych swiatelek sie nie pali na tych ledach ??
Sam zastanawialem sie nad wymiana oprawek od postojowek na te wciskane od W5W bo ceny H6W sa poprostu powalajace 12 zl w ASO za sztuke
Ewentualnie mozna pokusic sie tez o taka przerobke
http://www.fanta-team.org/porady.php?tid=7
Tak się składa ze dzisiaj wymieniałem. Wyjąłem starą przpalona żeróweczkę i był tam normalna mała zarówka 5W, która miała 2 bolczyki po bokach ale jeden był spiłowany. na pierwszej stacj jak tankowałem zapytałem pokazując starą i kupiłem nową za 70 groszy. Dla pewności opiłowałem jeden bolczyk jak w starej bo widocznie z nimi zle wchodzi w tą tylejkę plastikową i wszystko gra.Koszt 70gr i 5 machnięć pilnikiem.
h6w???
A co to jest???
Fabrycznie wchodzą w te miejsca w5w (mam na myśli te z okragłym cokołem). jezeli je wymienisz na wciskane jest troche zabawy z zabezpieczeniem tego żeby ci nie wpadło do klosza. Tzeba poodginac druciki itd. Kontrolka oczywiście się pali ale pali się równiez od tego ze nad rejestracją też mam białe ledy.
Jeszcze pozwole sobie nawiązać do tablic które mam podświetlone, tam kolor jest biały a dokładnie takie same żarówki w postojówkach wyglądają tak:
http://img150.imageshack.us/img150/3...aatafz2.th.jpg
to z prawej to fiesta:)
czyli wszędzie biały wygląda inaczej:)
No i teraz pytanie co zrobic zeby sie nie swiecila.. Czy ktos wie moze gdzie sie znajduje i jak dziala ukladzik ktory odpowiada za monitorowanie oswietlenia?Cytat:
Napisał b.pawelek
Na pewno kluczem jest opornosc zarowek - tylk opytanie teraz jak zrobic zeby nie wpinac opornika przy kazdej zarowce tylko w "magicznym pudeleczku" ustawic prog opornosci nizej tak zeby poprawnie dzialal z LED'ami... :)
b.pawelek,
h6wto wlasnie finezyjnie zaprojektowana halogenowa zaroweczka w AR 156 ktorej koszt potrafi zwalic z nog :) 12 zl :) za sztuke
ja montowałem wczęsniej zwykłe w5w i teraz na zapasie mam blue vision niebieskie w5w i spokojnie jestem w stanie je wepchnąć w to miejsce a o posidaniu żarówek h6w to nawet nie wiedziałem:) Zresztą po co przepłacać
Był na innym forum jakiś spec który wstawiał oporniki o,8 albo 0,6 czeoś tam i np w oplu vectrze mu się już lampki nie paliły.
Aż tak bardzo przeszkadza ci ta lampka/kontrolka???
Ja się nią wczęsniej martwiłem a teraz nie robi na mnie wrażenia
Pozdrawiam
Jak tak czytam twoje posty b.pawelek nie tylko w tym wątku i na tym forum to odnoszę wrażenie, że uprawiasz totalne druciarstwo (przerabiasz żaróweczki, układ dolotu powietrza, układ wydechowy itp.) Nie pasuje ci oryginał, czy szukasz totalnych oszczędności - jak tak to trzeba było sobie golfa kupić...
Po to jest kontrolka zeby byl z niej jakis pozytek. jezdzac na swiatlach 24/dobe ciezko jest zauwazyc ze akurat ci sie jakas spalila (za wyjatkiem h7 z przodu) jezeli byc tej kontrolki nie mial. I jezdzisz sobie miesiac beztrosko az ci ktos zwroci uwage ze nie masz ktoregos swiatla. Wiec sztuka jest zrobic taka przerobke zeby kontrolka pelnila swoja role - nawet jezeli chcesz zalozyc LED'y.Cytat:
Aż tak bardzo przeszkadza ci ta lampka/kontrolka???
Ja się nią wczęsniej martwiłem a teraz nie robi na mnie wrażenia
Dlatego ja ich nie zakladam - bo w takim wypadku nie ma sensu - no chyba ze ktos znajdzie (tak jak wczesniej napisalem) na to sposob.
A przeciwnikiem LED raczej nie jestem bo przeciez w nowych autach projektanci i inzynierowi poszli po rozum do glowy i pakuja LED gdzie sie da. Zawsze to mniejsze zuzycie pradu a czesto i efekt i widocznosc lepsza - mowa oczywiscie o lampach tylnich.
już pisałem na temt moich watków z Szefem. No cóż po prostu zawsze może być lepiej i zawsze mozna coś zmienic. Chciałbym byc w tym momencie nieuprzejmy ale nie bede bo fakt że jesteśmy na forum.
A w czym ci przeszkadzają ledy (gdybym je miał w moim aucie bo dzisiaj rano załozyłem bluevision postoje)????
I zmieniony dolot w moim aucie??? o który się tylko pytałem???
mam mało kasy a chciałbym żeby auto fajnie jezdziło brzmiało i wygladało. Druciarstwo ma jeden ogromny plus czasem można wymyslić coś fajnego. Chyba że kręci cię przeglądanie faktur na jakieś zboczone sumy za wóz. Twoj wybór. Mnie na
o zwyczajnie nie stać.
Pozdrawiam
Siekier,
Zgadzam sie Sam bym zalozyl ledy w miejsce postojowek gdyby ktos opracowal patent na palaca sie kontrolke przepalonej zarowki Bylbym nawet sklonny pomeczyc sie z oprawkami i zamienic je na w5w
Zalozyl bym je rowniez do podswietlenia kabiny gdyby nie żarzyły sie po wylaczeniu podswietlenia i gdyby dziala przy nich sciemniacz
Maciek 156
Musze przyznac ze czasem druciarstwo sprawdza sie o wiele lepiej niz fabryka za ulamek ceny o ile przeprowadzone jest z glowa i dokladnie wykonane
Dla przykladu jakis czas temu od wydechu odpadl mi jeden z pretow mocujacych go do nadwozia Czy to znaczy ze mam kupowac nowy wydech ? raczej nie
Czy to znaczy ze mam oddac to do pospawania ?? Raczej nie bo nie dosc ze za to zaplace to zaraz mi sie ten spaw wysypie i pret znow odpadnie
Dorobilem obejme zacikowa z plaskownika skrecana sruba Scisnalem zalozylem gumke i wszystko gra :) 30 min roboty :) Wydech wisi jak nowy
Jak ci się ten spaw ma od razu wysypać - no chyba że ten twój tłumik to tylko z nazwy a jest to kupa złomu - mam do sprzedania ewentualnie tłumik końcowy dwuletni od 1,9 16v .
co do tłumika to przepraszam że wcinam się w temat który mnie nie dotyczy ale omawialiśmy już wcześniej kwestie tłumika że one są robione pod wymiar i w ogole. Więc zakupod 1.9 nie jest rewelacyjnym pomysłem. Taka jest moja opinia.
A co do druciarstwa mi ono nie przeszkadza a jak mozna coś zmienić tanim kosztem to czemu nie. Rzeczami które są drozsze bede zajmował się w czasie zimy bo teraz pieniądze musze przeznaczac na inne cele.
Pozdrawiam
Cytat:
Jak ci się ten spaw ma od razu wysypać - no chyba że ten twój tłumik to tylko z nazwy a jest to kupa złomu
Dla twojej wiadomosci podczas spawania cienka scianka tlumika ulega przegrzaniu w wyniku czego staje sie bardzo podatna na korozje co gorsza wypaleniu ulega rowniez warstwa zabezpieczajaca (antykorozyjna ) Wlasnie dlatego spawanie tlumikow nie jest polecane gdyz po takim zabiegu warstwa blachy do okola spawu potrafi sie bardzo szybko wysypac
W przypadku tlumikow ma tu rowniez wplyw bardzo nie przyjazne srodowisko : woda sol bloto oraz zmiany temperatur
Poza tym z tego co wiem to tlumiki oryginalnie nie sa spawane tylko zgrzewane Ciekawe dlaczego ??
PS
Co do moich tlumiczkow ( jeszcze oryginaly ) to puki co ich stan okreslam jako bdb+ a przy tym uchwycie poprostu zgrzew odpadl od rury :shock: