Moze wie ktoś jak całkowicie odłączyć fabryczny immobilizer. Nie jest mi potrzebny bo alf nie kradną a rozładował mi już kilka razy akumulator. Obawiam się zimy.
Printable View
Moze wie ktoś jak całkowicie odłączyć fabryczny immobilizer. Nie jest mi potrzebny bo alf nie kradną a rozładował mi już kilka razy akumulator. Obawiam się zimy.
Raczej na pewno za rozładowanie aku nie odpowiada immobilajzer.
z tego co sie orientuje to nie immobilajzer tylko oryginalny alarm... przyczytałem gdzieś na forum że ten alarm co jakis czas sie uaktywnia i może dojsć do tego że aku nie jest stanie po nocy obrócić rozrusznikiem...
Nie podajesz jaki samochód chcesz serwisować.
W alfach spider 146, 156 jest to dość proste.
Po tej operacji pali bez immo.
W pierwszej kolejnosci sprawdz alarm. Immobiliser nie ma tu nic do rzeczy.
Alarm jest dodatkowo zamontowany ale go nie włączam bo samochód jest zamkniety w garażu. Pomyślałem że immobilizer prąd pobiera niepotrzebnie bo się zawsze uaktywnia i za każdym razem jak odpalam samochód to go musze pilotem wyłączyć.
Dokladnie! Sprawdz wszystko co masz oprocz, u mnie np wyladowywal sie aku przez wadliwy modul domykania szyb.Cytat:
immobilisera fabrycznego nie wyłącza się pilotem - jest to układ który rozpoznaje kod który masz w czipie w kluczyku , nie ma immo z pilotami
Immbobilizer jest fabryczny, a wyłączam go pilotem od alarmu bo pewnie alarm jest pod niego podpięty.Swieci się wtedy dioda po lewej stronie kierownicy.Szyby domykają sie tak jak trzeba.Sprawdziłbym ten sterownik ale gdzie go szukać i jak to zrobić tego nikt w mojej miejscowości nie wie. Dzisiaj chciałem wymienic pompe wspomagania a nikt nie chce bo podobno trzeba cały silnik opuszczać.
konkretnie w tym plastiku ktorym jest oblany kluczyk - wiec jak nie wierzysz zawsze mozesz ten plastik rozwalic mlotkiem i daje glowe ze nie odpalisz auta :)Cytat:
Napisał marcins737
Po co rozwalac siekierą, mozna kluczyk rozebrać i sobie zobaczyć transponder ten mały czarny klocek w kluczu.
A immobilaizer sie deaktywuje w centralce kluczy i po kłopocie.
http://img145.imageshack.us/img145/1...0582vq9.th.jpg
http://img517.imageshack.us/img517/3...0619yp0.th.jpg
Wiem czym jest IMMOBILISER i myślałem że jest fabryczny bo jest powiązany z kluczykiem.Załączy się zawsze gdy w pobliżu jest kluczyk. Czy w stecyjce czy też na siedzeniu lub w mojej kieszeni gdy jestem w pobliży samochodu. Zawsze muszę go wyłączyć zanim odpale samochód i robie to pilotem od alarmu. Skoro tak to znaczy że jednak mam dodatkowy immobiliser zamontowany wraz z alarmem, mimo że fabryczny tez jest. Nie pomyślałem o tym bo niby po co ktoś miałby zakładać dodatkowo drugi.
Nie ma drugiego immo.
Jest tylko jeden i jest w kluczyku. Jak wkładasz kluczyk do stacyjki , to na obwodzie stacyjki jest zainstalowana antena od sterownika kluczy.
Sterownik kluczy zasila polem elektro-magnetycznym twój transponder a potem ten przesyła droga radiową tzw. alfa code crypto-2, czyli szyfrowany ID twojego klucza.
Stacyjka kluczy przesyła dalej te dane linia szeregową do stacyjki wtrysku ( ECU ), jeśli kod ID się zgadza to następuje zezwolenie na uruchomienie samochodu.
Jęsli kod jest błędny lub typy NIL ( pusty ) to ECU blokuje możliwość uruchomienia samochodu i zapala lampkę Alfa-Code
Tez myslalem ze jest jeden fabryczny, lecz marcins737 napisał powyżej że skoro wyłączam go pilotem od alarmu to nie jest fabryczny.Teraz tek tak sądzę.Załącza mi się po ok 20sek. Jesli go nie wylączę pilotem az zgasnie dioda to zapelę samochód na ok 5sekund po czym zgasnie. Z fabrycznym dam juz spokoj skoro on nie pobiera duzo prądu.Z dodatkowym musze pojechac do jakiegos szpeca od alarmow by go wywalił, bo sadzę że to on odpowiada za rozladowany akumulator, a innych pomysłow nie mam.
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że jest jeden immobiliser.
Możesz sprawdzić, czy nie masz jakiegoś zwarcia, jak mój znajomy w lagunie, okazało się, że przyczyną rozładowywanej baterii jest ogrzewanie przedniej szyby, które działało niezależnie od tego czy zapłon jest przekręcony, czy też nie...
No własnie.myslałem zy wylaczam immobilizer fabryczny.myliłem się jednak bo wyłączam imm.nie fabryczny tylko od alarmu, ale nie alarm.
aby zdeaktywowac immobilaizer w sterowniku wtrysku nalezy wgrać zmodyfikowane oprogramowanie do ECU.
Plik *.bcb wgrywamy za pomoca interfejsu KWP2000, plik musi być zgodny z numerem ECU twojego samochodu.
Na sieci są pliki do immo OFF, oryginał oraz zmodyfikowany plik, razem z tymi plikami jest instrukcja jak zmienic plik dla immo OFF.
W przypadku alf z data produkcji > 2001 , tym programem zczytuje się plik z ECU, poprawia 2-3 adresy i wgrywa ponownie.
Zachowany plik oryginalny posłuży do ewentualnego "tuningu" lub ponownego włączenia immo.
:lol:
Myślałem raczej że wystarczy jakiś kabelek odłączyć.Teraz już jest wszystko jasne:) trochę to jednak skąplikowane.Panowie w serwisie fiata tylko wywalili gały i powiedzieli ze takich żeczy nie robią.