jakw temacie...z braku felg o rozstawie 4x98 do ar pomyslałem o montażu felg 4x100 i do tego sruby pływajace, co jest za tym za a co przeciw?
Printable View
jakw temacie...z braku felg o rozstawie 4x98 do ar pomyslałem o montażu felg 4x100 i do tego sruby pływajace, co jest za tym za a co przeciw?
wielu ma i sobie chwali, ale cena też wyższa
a tak wogóle to użyłbyś opcji szukaj a nie zakładał co chwile nowego tematu :P
http://www.forum.alfaholicy.org/sear...earchid=361062
wybrane tematy
http://www.forum.alfaholicy.org/foru...nego_auta.html
http://www.forum.alfaholicy.org/145_...obor_felg.html
http://www.forum.alfaholicy.org/hyde...ach_4x100.html
http://www.forum.alfaholicy.org/hyde...x98_4x100.html
http://www.forum.alfaholicy.org/hyde...lgi_4x100.html
kumpel poszedł w odwrotną stronę i użył śrub pływających i nie odczuwał kompletnie żadnej róznicy pomiędzy zwykłymi
tylko trzeba pierscien na piaste ladne dobrać
no jesli otwór w feldze jest wiekszy niz na piaste to logiczne ze trzeba dac pierscien centrujacy, obecnie przy felgach zendera tak mam...
no wtedy tak
ale w temacie piszemy tylko o rozstawie
p.s.
nie polecam taniej chińszczyzny z allegro
teraz pytanie czy w alfie piasta jest mniejsza niz w felgach do opli czu vw? i jakich rozmiarów srub szukac?
Jest mniejsza, więc powinieneś dopasować sobie pierścień dystansowy. Jak będziesz kupował u profesjonalidty pewnikiem stosowny komplet dostaniesz gratis, więc się tym nie stresuj. Potrzebujesz kompletu śrub pływających o rozmiarze M12x1,25/28 mm hex 19 - ja używam u siebie dokładnie takich. Po za tym rodzajów jest raptem dwa albo trzy i jak powiesz, że potrzebujesz do AR/Fiata to również dobiorą Ci bez problemu. Ja dostałem cały komplet zamówiony bez zadawania zbędnych pytań i całość pasowała idealnie :)
Z tego co mi wiadomo to na odwrot. Grupa Fiat przewaznie ma 58,1mm a VAG 57,1. 4x100 to przewaznie (wylacznie?!) VAG, takze trzeba by roztaczac otwor w feldze, lub staczac piaste. Warte zachodu?....
Jedyne mozliwe obejscie tego problemu to kupno felg VAG-owskich o takim ET, ktore by pozwolilo dorzucic dystans "przejsciowke" z wejsciem na piaste 58,1 i kolnierzem 57,1. Takie dystanse to przewaznie min. 12mm grubosci. No ale oczywiscie znowu jest to jakis dodatkowy koszt (juz nie mowiac o dlugich srubach plywajacych pod dystanse).
W takim razie wytłumacz mi dlaczego w mojej feldze otwór centrujący jest większy i bez problemu dobrano mi standardowy pierścień centrujący a felga na 100% ma rozstaw 4x100 mm ? ;) Jeżeli zakupisz felgi u profesjonalnego sprzedawcy nie będzie z tym żadnego problemu, więc nie warto się tym martwić :)
a jaką masz felgę ?
ale potwierdzam jedno :
w AR piasta 58,1
vw golf ( nie wiem jak inne ) piasta 57,1
i drugie :
śrubki do nas : M12 1.25 długość ok 28mm ( zależnie od felgi )
http://www.forum.alfaholicy.org/show...9&postcount=10 - nie zgadzam się i stawiam skrzynkę wódki czy co tam chcesz
np :
http://www.otoexpert.pl/strona/podst...aw%20srub.html ( podali bez przecinka - 57 i 58 )
polo - 57mm http://forum.nissanklub.pl/index.php...z-vw-do-nismo/
passat - 57mm http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-8669.html
przykładów na Alfę nie podaję bo uznaję za oczywiste że u nas jest 58,1
czyli więcej
Pewnie felga nie jest dedykowana do VW - po prostu ma 4x100 i jakiś kosmicznie wielki otwór centrujący, po to żeby pasowała do dużej ilości aut.
Osobiście też mam felgi 4x100 i pierścień centrujący, zastosowałem śruby pływające - wydaje się, że nie jest to konieczne, ale śruby łatwiej się przykręca.
W swojej mam felgę AEZ 4x100, śruby pływające, pierścień centrujący i hula elegancko.
Jedna tylko kwestia (no dwie):
Czasem gdy u kapciarza przykręcają pneumatykiem od razu ma maksa pierwszą śrubę to lekko biją. Dlatego kiedyś poprawiałem samemu dokręcając stopniowo jedną po drugiej dodatkowo obijając koło.
Oryginalny klucz do kół trzeba było lekko opiłować.