Witam interesuje mnie czy od jakiegoś jeszcze modelu będzie pasować skrzynia do AR 145 1.4 TS 95r. i czy może ktoś posiada do sprzedania taką skrzynie ? ;)
Printable View
Witam interesuje mnie czy od jakiegoś jeszcze modelu będzie pasować skrzynia do AR 145 1.4 TS 95r. i czy może ktoś posiada do sprzedania taką skrzynie ? ;)
moge ci kolego powiedziec ze identyczna skrzynia jaką nasz jest na allegro za ok 350zł, dzisiaj widziałem...nowsza rocznikowo i niby mały przebieg...zobacz...
owszem, nie zaprzeczam wcale...ale dopuki nie zadzwonisz to sie nie dowiesz jaka tam jest, a o swojej w ksiązce powinienes sie dowiedziec albo na eper po nr vin...
Próbować trzeba! Ja 6 lat temu kupiłem do mojego 1,4 TS skrzynię za 450 zł z transportem. Stan tej skrzyni był można powiedzieć dziewiczy (nawet atramentowe oznaczenia z fabryki nie były zabrudzone) a facet mi ją sprzedał, bo nie wiedział za bardzo do czego ona jest a jak usłyszał, że tylko do alfy, to chciał się jej pozbyć szybko bo stwierdził, że tych aut jest mało, więc i tak mu będzie pewnie wieki leżała:)
to nie ta skrzynia... 3-maj link do tej co mowiłem ...ta sama pojemnosc ale nie wiem czy na bank bedzie pasowac...
http://moto.allegro.pl/item109622068...ia_biegow.html zazwon i sie dowiedz...
w 95 roku to tylko boxery i td byly, ts 2.0 1996 a ts 1.4 1.6 1.8 od 97
No właśnie, tak więc skąd u kolegi kamil9101 ten rocznik. Nie sądzę, aby kolega nie wiedział czym jeździ ale ten rok produkcji jest trochę dziwny ;)
1.4 TS z 95 roku? może ma prototyp :)
jak to 1.4 T.S. to ja mam tą starsza skrzynie.
Witam. Podpinam się pod temat wymiany skrzyni. Wysiadła mi skrzynia, raczej na pewno jest to mechanizm różnicowy (trzaski i takie tykanie na pierwszych trzech biegach). Pytanie jest takie, czy skrzynię z modelu 146 (930) 1.8 i.e. 16V T.S. 1997 r. 140 KM mogę zastąpić skrzynią z wersji silnikowej 1.6, 2.0 T.S. lub 1.8 T.S. 144 KM bez większego problemu? Może ktoś ma skrzynię w dobrym stanie na sprzedaż? Pozdrawiam
- - - Updated - - -
np taka skrzynia: http://allegro.pl/alfa-romeo-145-146-156-2-0-2-0-16v-skrzynia-biegow-i3342806691.html
Możesz, tylko jak jest napisane w tym temacie - przed i po FL (po roczniku 98') są inne półosie, a w 1.4 i sprzęgło.
Przełożenia też nie będą się bardzo różnić (poza 1.4, ciut krótsza): http://www.alfa145.co.uk/specs.html
Ja mam dobrą skrzynkę z 1.4 po FL, ale nie wiem, czy Tobie podejdzie.
Rozumiem, że wkładając skrzynie z modelu po FL musiałbym dodatkowo zmieniać półosie i sprzęgło? Reasumując wszystkie skrzynie w 145/146 od T.S. przed FL będą pasowały idealnie?
Widzę kolego że masz taki sam problem jak ja pół roku temu. Ja poszedłem w naprawę (wymianę) mechanizmu różnicowego. I ogólnie jestem zadowolony ze swojej decyzji (tylko dobór mechanika nie był do końca trafny o czym szeroko pisałem już wcześniej na forum). Jak ogólnie skrzynia była sprawna i nie zgrzytało w niej nic to polecam ten sam kierunek. Mechanizmy różnicowe to częste przypadłości tych skrzyń, tak więc kupisz następną i może zrobić Ci się to samo. A tak to wymieniasz mechanizm różnicowy i masz spokój na parę ładnych lat.
Niestety tak to teraz jest. Koszty całej roboty są uzależnione od tego jak dużo chcesz przy okazji zrobić (wymiana sprzęgła itd. itp.) U mnie cały koszt tej operacji był rzędu 1100-1200 PLN. Od razu zaznaczę, że ja nie kupowałem całego mechanizmu różnicowego tylko zestaw naprawczy tego mechanizmu i to był koszt około 450 PLN w ASO bo tylko tam można to kupić.
Dokładniej koszty wyglądały u mnie tak:
- 450 zł zestaw naprawczy mechanizmu różnicowego
- 400 zł robocizna (wyjęcie skrzyni, rozebranie, wymiana, złożenie i zamontowanie skrzyni na aucie)
- 80 zł olej
- 50 zł spawanie obudowy skrzyni bo była dziura
- 180 zł tarcza sprzęgła i łożysko oporowe
To tak mniej więcej koszty całej operacji. Jak byś chciał kupić drugą skrzynię te koszty będą bardzo podobne. Skrzynia koło 400-500 zł ( i nie wiesz co kupujesz ) robocizna mniej więcej tyle samo, no i wiadomo olej trzeba nowy i pewnie też coś przy sprzęgle będzie trzeba zrobić. Jak byś miał jeszcze jakieś pytania to wal śmiało.
Będę jednak zamawiał skrzynię. Mam wersję alfy 146 1.8 TS 1997 140 KM (aluminiowy dekiel). Czy jest ktokolwiek w stanie odpowiedzieć mi na pytanie czy skrzynia z wersji silnikowej 145/146 1.6 TS jest taka sama jak w 1.8 TS (zakładamy ze przed FL). Czy w ogóle w 145/146 skrzynia 1.8 TS 140 KM jest taka sama jak w 1.8 TS 144 KM? Idąc dalej czy skrzynia z 156 1.8 TS 144KM (932A3) będzie pasowała (znajomy mi taką oferuje a mechanik jest sceptyczny)? Jeden sprzedawca na allegro twierdzi, że skrzynie z 1.6 i 1.8 TS w 145/6 "a co do wersji silnikowej to niema znaczenia poniewaz skrzynie sa te same". Sprawa jest dosyć pilna bo na dniach muszę już zamówić skrzynię. Pozdrawiam
Ja się chyba ciut pogubiłem trochę w tym zapytaniu wyżej xD
Generalnie jest tak:
- skrzynie przed FL są ze sobą zamienne niezależnie od pojemności,
- skrzynie po FL są zamienne niezależnie od pojemności (ofc jak komuś nie przeszkadzają inne przełożenia, mi np. nie, ja wole nawet te krótsze),
- skrzynie przed i po FL nie są zamienne z racji innego mocowania półosi,
- skrzynie ze 156 powinny pasować do wersji po FL,
- skrzynie ze 155 powinny pasować do wersji przed FL,
- skrzynie ze 155 8V powinny pasować do 145/6 przed FL po zmianie dzwonu na ten ze 145/6 i odwrotnie
Trzy ostatnie są kursywą, bo to niepotwierdzone dostatecznie informacje :P
Czyli skrzyni z wersji 140 KM do 144 KM nie wsadzisz (bo to przed i po FL), ale z tego samego silnika ze 156 można spróbować - skoro znajomy Ci ją oferuje, to weź na porównanie, mechanik w 5 min powinien się zorientować ^^
No tak, trochę skomplikowałem temat ;). Za odpowiedź należy się zimny browarek ;) dzięki wielkie. Można wiedzieć skąd taka wiedza? Ja trochę poszperałem po necie i jakoś dużo się nie dowiedziałem a każdy co innego twierdzi. Jeszcze jedno pytanie do fachowca, w jakich wersjach występują cięgna a w jakich linki?
Podepne sie pod temat. Silnik 1.9 jtd 16v 140km alfa 156. Da sie bez bolu zamienic 5MT na 6MT? Co potrzebne?
Tapatalk.
Wiedza z praktyki :D Bo próbowałem połączyć skrzynię z 8V z dzwonem z 16V FL bo wszyscy twierdzili że pasuje, okazało się że pasuje taka kombinacja przed FL z racji mocowania półosi :P Przy okazji zmiany skrzyni w 1.4 fiat zmienił też sprzęgło, przez co moje nie podpasowało do mojego 8V a miało.
Linki na 99% są w każdej 145/6, w 155 są cięgna (bo to mi też nie pasuje), w 156 chyba też (takie sztywne, czy tam wodziki, to to samo, nie? :P).
W ogóle, to mało kto zdaje sobie sprawę, jak podobne są komory silnika 155/145/146/147/156 z TSami - po świecie nawet 145 Selespeed jeździ. A ja kiedyś, w swojej nieokiełznanej głupocie, chciałbym zrobić 156 z silnikiem 8V - ale to by się fajnie prowadziło :D
Jeszcze mam jedno pytanie, to mocowanie półosi czym się różni w wersjach przed i po FL?
Odpowiem sobie sam na to pytanie, może komuś się to kiedyś przyda. Więc skrzynie od wersji 145/6 M.Y. '99 (1999-2000) mają inne mocowanie jak powyżej opisał to
Rzmudzior. Półoś o numerze 46307351 jest nieco dłuższa i wchodzi głębiej w skrzynię od półosi występującej w wersjach 1997-1999 TS. Ilość ząbków na wałku jest taka sama. Pozdrawiam