http://moto.onet.pl/1619244,1,masera...ul.html?node=2
Wygląda na to, że zamiast Alfa iść w górę, Maserati idzie w dół... A nam zostanie Mito i Giulietta. No i SUV :(.
Printable View
http://moto.onet.pl/1619244,1,masera...ul.html?node=2
Wygląda na to, że zamiast Alfa iść w górę, Maserati idzie w dół... A nam zostanie Mito i Giulietta. No i SUV :(.
Tak coś czułem że teraz pójdą w minimalizm... Nic tylko dopieścić 166 bo drugiej takiej Alfki już nie będzie:) i to z takim serduchem jak V6:)
A gdzie tam jest napisane choćby jedno słowo o Alfie?
do quatroporte mogliby spokojnie jakiegos diesla montować i sprzedaż by zaraz wzrosła.. 4.0 jtdm to by było coś
racja:)))
a produkują jeszcze 166 ?
Ja nadal nie widzę związku. Być może nie będzie wersji GTA, ale wątpię,żeby maserati było z małym dieslem w kiepskim wyposażeniu.
Maserati nawet jak pójdzie w dół to i tak nie będzie w segmencie ze 169 czy jak ma się nazywać następca 166. Nie ta cena.
Skoro już diesel to niech będzie 4.8 JTDM V10 czyli 2x 2.4 :)
Jest sporo przykładów tak skonstruowanych silników (połączenie dwóch jednostek).
A jakie fajne parametry by miał... 420KM w dieslu to już coś... i dźwięk też pewnie fajny by był ;)
pozdr,
~tomaz
Jeśli podstawowa cena tego Maserati ma wynosić 55 tys. EUR, a 159 TBi kosztuje 31 tys. EUR, to ile by miał kosztować następca 166? Bo każdy, kto miałby dopłacić 10 tys. EUR do Maserati, pewnie wolałby zrobić to, niż kupować Alfę.
Proponuję wejść na stronę:
http://www.configurator.maserati.com...guage=en&pack=
Kliknąć "Specials" i "Sound of Maserati V8" - będziecie już wiedzieli, dlaczego nie ma diesli ;).
Skoro ludzie wolą dopłacić to w jakim celu VW produkuje Passaty? Przecież każdy woli dołożyć do Audi/BMW. Jest miejsce dla limuzyny spod znaku AR. Choćby dlatego że w Maserati nie będzie diesla jeszcze długo a w "169" będzie.
Passat jest jeszcze na tej półce, na której 10 tys. EUR robi różnicę...
Chyba jednak będzie :)
http://motoryzacja.interia.pl/samoch...n-alfy,1508020
Nie ma czegos takiego jak następca. Czyim następcą jest kolego model 159? Niczyim. Nie zastąpił ani 156 ani 166. Jest modelem "pośrodku" tych obu.
Nie mam skanera do dyspozycji więc zacytuję fragment wywiadu z byłym szefem Alfy , panem Karl-Heinzem Kalbfellem ,który ukazał się w ,,Wysokich Obrotach'' dodatku do ,,Gazety Wyborczej'' z dnia 23 czerwca 2005 roku .
Pyt. dziennikarza :
Zatem 159 nie zastępuje jednocześnie modeli 156 i 166 ?
Odp. K-H Kalbfella:
Nie. 159 to następca modelu 156 ,choć tylko w wersji sedan. Równolegle
kontynuujemy produkcję 156 Sportwagon i Crosswagon. Na razie nie myślimy o 159 kombi .
Wizualizacja Alfy z tego linku jest po prostu boska. Piękność na kołach ale pewnie w takim wydaniu na pewno nie powstanie:((
Alfa Romeo 159 Premiera 2005 Okres produkcji 2005 - nadal Miejsce produkcji Pomigliano d'Arco http://www.forum.alfaholicy.org/imag...010/07/133.jpg Włochy Poprzednik Alfa Romeo 156 Segment D (klasa średnia) Typy nadwozia sedan
kombi (159 Sportwagon)
To że Maserati zastąpi Alfę w klasie E wynikało już planu przedstawionego przez prezesa grupy fiat kilka miesięcy temu.
Nie widzę w tym nic szczególnie dziwenego bo alfa nie ma teraz ani technologii do wytwarzania takiego auta ani tak naprawdę dobrych tradycji w segmencie. W czasach powojennych alfa skupiała się na popularnych, rodzinnych autach a samochody w klasie wyższej (alfa 6, 164 i 166) były wszystkie porażkami rynkowymi.
Co do ceny Maserati - to ja oceniam, że będzie niewiele wyższa od jaguara XF, czyli od jakichś 220 000 zł, to więcej niż podstawowe wersje 166 TS, ale też nikt chyba nie przewiduje, że znajdzie tam opcję czterocylindrową. Dla porównania podam, że moja 166, już prawie 10 lat temu kosztowała jakieś 10% mniej od tego jaguara, zważywszy na inflację to była od niego droższa.
Osobiście bym nie pogardził Quattroporte z jakimś potężnym dieslem...
---------- Post dodany o godzinie 21:40 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:29 ----------
Moim zdaniem Włosi nie spieszą się z następcą 166 z oczywistych względów - duże auta nie idą w IT. A reszta świata nie kupuje włoskich aut, poza wąską grupą przypałów ;-)Wystarczy popatrzeć na włoskie ulice - rządzi Lancia Y i inne małe autka. 166 jak na lekarstwo. Jak stwierdził Włoch, u którego testowałem Quattroporte - domy w Italii mają być duże, auta mogą być małe.
Ten artykuł to jakaś paranoja - z całym szacunkiem dla Audi i BMW, ale konkurencja dla Mase to raczej nie jest. Jaguar, to rozumiem, ale Audi i BMW? Pospolite auta wobec legendy?!
Mondeo?
Nie no, joke. Wiadomo że Jaguar to pewna legenda. Ale idąc tym, że niemieckie limuzyny to jest koniecznosc nie było by Citroena C6, Puga 607, Jaguara XF, ani Chryslera 300C(no w sumie to WDB210) czy Cadillaca CTS (V)(ten akurat nie jest spokrewniony z Niemcami i ma RWD).
Mówię o legendzie marki, a nie o stylistyce. Jag jest temu najbliższy z przedstawionych przez autora marek.
---------- Post dodany o godzinie 05:09 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 05:08 ----------
Nowego Mase jeszcze nie miałem, ale wszystko przede mną - młody jestem więc szansa jest.
http://www.autoscout24.pl/Details.aspx?id=bhv4f2u3trwd
To jest mój cel na.... za kilka lat...
Teraz kosztuje 77k € - moze za 4-5 lat koło 40k €
Nie obraził bym się gdyby dostępny był jakiś 3-4 litrowy diesel z mocą powyżej 300 KM
Jak każdy lubię brzmienie Vki ale po prostu wolę mieć coś oszczędniejszego..,. i chciałbym mieć możliwość wyboru..
Jaguar wprowadził diesle i gdzieś czytałem ze cieszą się dużym zainteresowaniem. Dla bogatej osoby to jest raczej mistyczna świadomość że będzie miał coś oszczędnego - bo i tak tego nawet nie poczuje...
Znam bogatych ludzi, którzy na zegarek wydaja 20k€ a potem "dziechcą" 4 zł na parking i szukają darmowego miejsca.
Dlatego też liczba klientów Maserati z dieslem wg. mnie była by dużo większa.
Tak samo jest z AR GT - większość diesle (choć to auto nie jest porównywalne). Tak samo Audi A5 - głównie widzę 3.0 Tdi - Peugeot 407 coupe 2,7 Hdi, VW Phaeton 5,0 , Audi A8... to wszystko samochody ludzi bogatych... stać ich na mocna benzynę ale wolą mieć świadomość nikłej oszczędności....
Tak mi się wydaje...nie wiem jak wam..
A ja widziałem BMW Z4 z kratką - ale patologię trzeba zwalczać ;).
W GT są takie sobie silniki benzynowe - no i auto dla nieszczególnie znowu majętnych (w porównaniu z klientami Maserati).
A5 - ja widuję akurat benzyny dość często.
Peugeot 407 - PSA też chyba szału w benzynie nie ma (zerknąłem na stronę www.peugeot.de i www.peugeot.fr - w ofercie mają TYLKO diesle).
Phaeton i A8 to dupowozy, Maserati ma dużo bardziej sportowe zacięcie
Myślę, że to raczej słabość benzyn w ostatnich latach i inwestycje w diesle spowodowały, że ludzie kupowali klekoty (vide 159 przed TBi - benzynowe silniki mocno średnie).
:D to dobre jest... hehe
rozumiem, że nie piszesz tego serio.. bo skoro Audi z 4.2V8 i mocy od 350KM (niezależnie czy Pb czy ON) jest dupowozem, to jak nazwać moją 166 2.5V6 z marnymi 190KM???
Tylko proszę nie pisz o trakcji, bo przy standardowych elementach 166 zdecydowanie bliżej do komfortu niż do sportu.
Fetyszyści koni mechanicznych kupują właśnie Audi ;). Nie jechałem w życiu 166, ale pewnie się i tak lepiej niż A8 w zakręty składa :D.
P.S. http://en.wikipedia.org/wiki/N%C3%BCrburgring_lap_times - Dlaczego Veyron nie jest najlepszy? Przecież ma 1000KM...
Lepiej, lepiej, Radziu:)) uwierz, ze lepiej:)))
Nie jestem fetyszystą ;) ale przyznam szczerze, że koni mi już brakuje :P
Być może częściowo jest to "zasługą" Sportronica...
Jeżeli chodzi o składanie w zakręty to nie wiem, bo nie jechałem A8 - aczkolwiek zachowanie 166 jest bardzo fajne :)
Brakuje mi tylko amorów bilsteina i sprężyn sportowych do pełni szczęścia :D
Z takim zawieszeniem 166 miałaby pewnie na tyle duży potencjał, że spokojnie można by tam wsadzić jakieś V6 koło 300KM i pokazać na co stać limuzynkę spod znaku AR :D
Niestety mało kogo stać na wkładanie kompresora do 3.0V6...
pozdr,
~tomaz
http://motoryzacja.interia.pl/samoch...n-alfy,1508020 do 2015 maja pojawic sie nowe modele alfy w tym nastepca 159
a niby za rok maja pokazac alfe 169 nastepce 166