Witam,
jak jest maksymalna grubość tarcz hamulcowych do Alfy 1.8 TS 144KM?
Obecnie mam tarcze 10mm,
w sprzedaży są 10mm , 15mm , 22mm i wszystkie do mojego modelu.
http://e-autoparts.pl/catalog/uklad-...c-500_502.html
Printable View
Witam,
jak jest maksymalna grubość tarcz hamulcowych do Alfy 1.8 TS 144KM?
Obecnie mam tarcze 10mm,
w sprzedaży są 10mm , 15mm , 22mm i wszystkie do mojego modelu.
http://e-autoparts.pl/catalog/uklad-...c-500_502.html
masz wentylowane, czy nie? Na przód, czy na tył? wydaje mi sie, że 22mm to tarcze wentylowane.
Mam zwykłe nie wentylowane , na przodzie.
A chcę założyć wentylowane. Tylko obawiam się zę nie wejdą,w koncu to 2 x więcej niż mam teraz. chyba że na zaciskach jest az taka tolerancja.
I.Tarcza hamulcowa oś przednia:
1.Typ tarczy hamulcowej: pełny
-grubość tarczy hamulcowej [mm]: 15,0
-minimalna grubość [mm]: 13,2
2.Typ tarczy hamulcowej: wentylowany
-grubość tarczy hamulcowej [mm]: 22
-minimalna grubość [mm]: 20,2
II.Tarcza hamulcowa oś tylna:
1.Typ tarczy hamulcowej: pełny
-grubość [mm]: 10
-minimalna grubość [mm]: 9
musiał byś kupić zaciski od wersji 2.o ts lub 2,4jtd oraz jarzma ja własnie na dniach zakładam do swojej pozdro
1.9jtd też już miały wentylowane.
O dziwo ja mam nie wentylowane i nie wiem dlaczego.
ja nie widziałem jeszcze 1.9 jtd z wentylowanymi chyba że ktoś sobie na własną ręke założył
A ja nie widzałem JTD powyżej 110 KM bez wentylowanych. Inne wersje JTD mogły mieć zwykłe. Zresztą z tarczami jest różnie. Kiedyś miałem 146 1.4TS, 99' z polskiego salonu i miała na tyle bębny... Te same wersje tego auta z np Niemiec miały już tarcze. Co miasto inne ciasto, co wieś inna pieśn. Myślę, że Maciek156 i agentzo napisali wyraźnie odnośnie grubości i opcji tarcz oraz zacisków w 156.
Zadziwia mnie, ze w 156 1.8 TS sa pelne tarcze z przodu. W Pandzie 1.3 MultiJet z przodu sa tarcze wentylowane (z tylu bebny). Alfa jest 2x mocniejsza i z 50% ciezsza.
w mojej 156 1,9 jtd (81 Kw) mam tarcze pełne natomiast w 147 1,9 jtd(87 Kw) mam wentylowane. Klocki w obu modelach są jednakowe. W tygodniu w 156 będę wymieniał klocki, z ciekawości spróbuję założyc też tarczę wentylowaną (mam na zapasie) napiszę co z twgo wyszło.
Z tego co zauważyłem 156 1.8 miały pełne i wentylowane na przód,nie wiem od czegoto zależy. Ja mam pełne chodź katalogi twierdza ze wentylowane.
Panowie po 2000 roku zaczeto montować w alfie 156 w silnikach 1.6 TS, 1.8 TS i 1.9 JTD wentylowane tarcze z przodu przed były pełne. Ta zmiana była chyba w tym samym czasie co wprowadzenie dwóch dodatkowych katalizatorów na kolektorze wylotowym i dodatkowych dwóch sond lambda.
---------- Post dodany o godzinie 21:49 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:46 ----------
A klocki między wentylowanymi, a nie róznią sie popierwsze kształtem blachy, taka wypustka u góry i chyba grubością.
1.6 z wentylowanymi ?
nie widziałem jeszcze
i znowu się czegoś dowiedziałem
dzięki
Sory że odświeżam, ale mam pytanie.
Od pewnego czasu przy hamowaniu strasznie coś mi biło w kołach. Myślałem że koniec tarcz bo kontrolka od klocków się nie świeciła. Dziś zdjąłem koło i okazało się że kończą się klocki, a tarcze mają grubość ok 13 mm, może być troszkę mniej bo ranty wystają i suwmiarka nie zmierzy idealnie.
Pytanie brzmi przy jakiej grubości tarcz powinno się je wymienić.
Tarcze pełne nie wentylowane, 1,8 TS
nowka cos kolo 15
dopuszczalne 13
czyli masz juz koniec
Ok dzięki. Czyli komplet do wymiany.