witam
chcę wymienić wahacze tył wzdłużne. Może ktoś je wymieniał samodzielnie i podzieli się informacjami jak to zrobić?
dzięki
Printable View
witam
chcę wymienić wahacze tył wzdłużne. Może ktoś je wymieniał samodzielnie i podzieli się informacjami jak to zrobić?
dzięki
ja wymieniałem w nich same tuleje. ale nic w tym trudnego. wszystko trzyma się na trzech śrubach. dwie trzymają właśnie tą tuleje z podwoziem, a trzecia końcową część wahacza z kołem. bardzo prosta i szybka wymiana. dzień wcześniej zapsikaj odrdzewiaczem te śruby.
nie pamiętam tylko czy trzeba odkręcać przy tym łączniki stabilizatorów bo ja je demontowałem od razu bo zakładałem nowe, ale chyba nie trzeba ich odkręcać jeśli masz dobre. moje miałby b. duże luzy.
pozdrawiam
dzięki bardzo
Tylko pamiętaj o zaznaczeniu sobie ustawienia śruby mocującej wahacz poprzeczny przedni od strony środkowej samochodu, tam masz śrubę mimośrodową do ustawienia zbierzności. Zakładamy, że teraz masz odbrze ustawioną zbierzność, wiec po wymianie ustaw tą śrubę tak samo jak była i skreć, albo jedź odrazu na zbierznośc po wymianie. WD lub inny odrdzewiacz jest bardzo przydatny. I jeszcze jedno wszystkie śruby mocujące wahacze dokręć jak samochód będzie stał na kołach, żeby zapobiec wstępnemu niepotrzebnemu napreżeniu tuleii. Jak bedzie na lewarku to skręcasz je wstepnie tak żeby został minimalny luz.
Pozdrowienia.
zabieram sie za wymianę w przyszłym tygodniu - kupiłem wszystkie elementy zawieszenia - dzieki za odpowiedź
witam
nie mogę zdjąć wahacza poprzecznego tylnego bo blokuje go bak paliwa
proszę o podpowiedź jak to zrobić
hehe tez miałęm ten problem Po prostu opuszczasz (nie odkręcasz całkiem) całą tą belkę aluminiową do której są one przykręcone ( 4 śruby '10') , do momentu aż dasz radę wyjąć ten poprzeczny wahacz. Jako że robiłem to na podnośniku nie miałem kanału to próbowałem nawet wykopać w ziemi dołek bo myślełem ze pionowo zejdzie ale niestety trzeba opuscić belke
dzięki bardzo
zbieżność musisz skorygować po tym zabiegu...
witam, ale jakie wahacze na tył, TRW nie mogę nigdzie znaleźć (podobno nie produkują),
mogę wybrać między Vemą (komplet 6 szutk na Allegro 500zł, ) a Teknorot (około 200 zł za jeden wzdłóżny), nie wiem które będą lepsze.
A ja podepne sie pod temat i zapytam o regeneracje wahaczy poprzednich - przede wszystkim czy to ma sens? wahacz zamiennik kolo 50zl stoi. Tyle samo musze dac za 2 tuleje do tego wahacza + zabicie u tokarza (10zl), ale... tuleje poliuretanowe. Wiec jaka opcja ? ;>
Jeśli się chcesz bawić to pewnie warto, bo poliuretan powinien dłużej posłużyć.
Ja wymieniłem na zwykłe vemy jakiś czas temu po 50 zł/szt. Na razie ujechałem po wrocławskich dziurach ok. 20 tys. km i nic się nie dzieje. Tyle tylko, że podobno vemę też podrabiają, więc trzeba kupować z pewnego źródła.