Czy ktoś wie jakim interfejsem połączyć się z centralką poduszki, aby zresetować jej oprogramowanie i wgrać nowe.
Printable View
Czy ktoś wie jakim interfejsem połączyć się z centralką poduszki, aby zresetować jej oprogramowanie i wgrać nowe.
- chyba nie ma takiego interfejsu, ale wszytkie opisy są takie jak ten
Cytat:
Airbag 46538798 Alfa 145 TRW MY 97 2F
202862-11930180686P0
proc HC11KA4 QFP80
SC504815CPU
151545-1 TRW
1E59B
SSAN9836
zmienić kwarc na 8MHz
reset i RXD w powietrze
Czy chodzi Ci o skasowanie błędu airbagów po spadku napięcia, czy zresetowanie info w sterowniku poduszek o kolizji bo to są dwie różne kwestie! Jeśli chodzi o skasowanie airbagów po za niskim napięciu to praktycznie każdy jeden komputer, który obsługuje AR, natomiast jeśli chcesz zresetować info o kolizji to wrzuć w googlarkę "regeneracja sterowników airbag" i trzeba wysłać sterownik do "magików". Natomiast z praktyki wiem, że używany sterownik można kupić od 50 PLnów (alledrogo), a za regenerację życzą sobie od 150 PLNów)
Chodzi właśnie o zregenerowanie (wgranie nowego softu) do sterownika. Błąd, jaki wyrzuca to 0001-błąd wewnętrzny centralki. Nie jest to po wystrzale, tylko po przepięciu aku.
Nie chodzi o kupno nowej, czy regenerowanej, ale o to jak to samemu zregenerować w celach doświadczalno/naukowych;)
Jak szwagry to robią to, dlaczego Alfaholicy by mieli nie?!
@bubu
a czy znasz jakiś sposób na połączenie się z tym sterownikiem?
- szwagry to robia bo zakupili całe how to know.
- nie interesowałem sie tym do tej pory , ponieważ nie potrzebowałem takiego wynalazku.
- w takim tutorialu to jest dokumentacja + dumpy do wgrania.
- dokumentacja pokazuje jakie nogi procesora odłaczyć, gdzie podłaczyć Tx, Rx, na jaki zmienić kwarc.
- trochę roboty dla początkującego, ja bym zobaczył na alegro za takim tutorialem.
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz.
Jak by była potrzeba to proponuję zajrzeć tu:
http://allegro.p/item1162001867_ster...cia_lybra.html
Do resetu oraz programowania jest program CarTool. Program drogawy 550pln ale cóż...
Cytat:
Program wspomagający pracę elektronika samochodowego. Pracuje na plikach “bin/hex” sczytanych z procesora bądź pamięci. W prosty i szybki sposób zregeneruje sterownik airbag. W przypadku uszkodzenia pamięci program ma możliwość wygenerowania nowego, bez crash pliku.
ALFA-ROMEO
145 - TRW - 46538798 - 68HC11KA4
146 - TRW - 60631206 - 68HC11E9
147 -- 46756117 - 68HC08AS32
147 -- 46813473 - 68HC08AS32
147 -- 46842421 - 95080
156 -- 46409123 - 68HC11E9
156 -- 60664962 - 68HC08AS20
156 -- 60669250 - 68HC08AS20
156 -- 60675876 - 68HC08AS60
156 -- 60680213 - 95080
156 -- 60630040 - 68HC08AS20
156 -- 60655033 - 68HC08AS20
156 - TRW - 60663943 - 68HC08AS20
156 - TRW - 60665492 - 68HC08AS20
156 - TRW - 60668390 - 68HC08AS20
156 - TRW - 60675878 - 68HC08AS20
166 - TRW - 60671766 - 24lc04
166 - TRW - 60651568 - 68HC11KA4
166 - TRW - 60678004 - 24lc04
GTV - TRW - 60625181 - 68HC11E9
GTV - TRW - 60664500 - 68HC11KA4
145 - TRW - 46538798 - 68HC11KA4 - GENERUJ PLIK
146 - TRW - 60631206 - 68HC11E9 - GENERUJ PLIK
147 -- 46813473 - 68HC08AS32 - GENERUJ PLIK
147 -- 46842421 - 95080 - GENERUJ PLIK
156 -- 43055365 - 68HC908AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 46409123 - 68HC11E9 - GENERUJ PLIK
156 -- 60663040 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60663943 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60664962 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60665492 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60668390 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60669250 - HC08AS20 - GENERUJ PLIK
156 -- 60675876 - HC08AS60 - GENERUJ PLIK
156 -- 60692059 - 25lc320 - GENERUJ PLIK
159 -- 50507544 - 25lc320 - GENERUJ PLIK
166 -- 60678004 - 24lc04 - GENERUJ PLIK
GTV -- 60625181 - HC11E9 - GENERUJ PLIK
GTV -- 60664500 - HC11KA4 - GENERUJ PLIK
Przez OBD się nie da - procesor w trybie programowania jest "niedostępny" dlatego trzeba wyjąć bebechy i podpiąć się bezpośrednio do niego.
To tak jak z ECU - trzeba manewrować pinami.
No to Pinów jest trzydzieści, w przypadku centralki, którą chcę zaprogramować - Allied My 97 Airbag (2F-2P-2L-I-S:/
Macie jakieś sugestie które wybrać??Cytat:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...010/07/177.jpg
Złącze konektorowe 30-stykowe
1. Uruchomienie(-) poduszki powietrznej po stronie kierowcy
2. Uruchomienie(+) poduszki powietrznej po stronie kierowcy
3. Uruchomienie(-) poduszki powietrznej po stronie pasażera
4. Uruchomienie(+) poduszki powietrznej po stronie pasażera
5. Urządzenie włączania poduszki powietrznej po stronie pasażera(-)
6. Uruchomienie(+) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
7. Uruchomienie(-) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
8. Połączenie z masą dla diagnostyki (N.C.)
9. Linia K diagnostyczna
10. Uruchomienie(+) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
11. Uruchomienie(-) napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
12. Wyjście pamięci zderzeń CRASH (N.C.)
13. Sygnał lampki sygnalizacyjnej awarii układu poduszki powietrznej
14. Połączenie z masą
15. Zasilanie przed wyłącznik zapłonu
16. C.C. poduszki powietrznej po stronie kierowcy
17. C.C. poduszki powietrznej po stronie kierowcy
18. C.C. poduszki powietrznej po stronie pasażera
19. C.C. poduszki powietrznej po stronie pasażera
20. Sygnał lampki sygnalizacyjnej awarii układu poduszki powietrznej po stronie pasażera
21. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
22. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie pasażera
23. Sygnał czujnika obecności pasażera (do 11/99)
24. Urządzenie wyłączania poduszki powietrznej po stronie pasażera (+)
25. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
26. C.C. napinacza pasa bezpieczeństwa po stronie kierowcy
27. Sygnał czujnika obecności pasażera (do 11/99)
28. C.C. lampki sygnalizacji awarii poduszki powietrznej
29. C.C. Połączenia z masą
30. Sygnał rozpoznania przewodów elektrycznych
- no to kolego mylisz centralkę z ECu od centralki.
- nalezy wymienić kwarc oraz podnieść nogi ale procesora centralki.
- podnosimy 3, 4 nogi tylko.
- jeszcze 10 - 15 subtematów i będziemy mieli instrukcję jak nie płacić tych 100 zł za reprogramowanie air-bagu.
- no to chyba za wczesnie sie pochwaliłem, że mnie to nie dotyczy.
- po podłączeniu interfejsu też mam bład 0001, oraz 0015 z maty od siedzenia.
- ale nie załamujemy rak, tylko goole search i szukamy co net nam powie.
- dane wejsciowe: kod centralki airbagu: 606 63 943, kod ISO 55 A7 86 89 98 23.
- net podaje że są trzy programy: Tachosoft, Car Tools oraz polski T-box airbag.
- ale wygląda na to ze te programy raczej likwiduja problem z crash dumpem i żądaja jakiś plików oraz wgrania powtórnie do centralki airbagu, tfu to nie dla nas.
- szybkie podsumowanie, co mamy, czym możemy działać po interfejsie OBd:
1. alfadiag
2. kwp71diag
3. fiatECUscan
4. fiatdiag
5. Launch x-431
6. examiner smart ( to raczej ostateczność).
- pytanie , który program da sobie radę z bledem 0001. ?
- po testach opiszę co się udało zrobić lub nie.
--
http://img22.imageshack.us/img22/412...9airbag.th.jpg
--
Coś ten system airbag jest słabo, albo źle zabezpieczony przed przepięciami, czy zgubieniem softu. Przepięcie jeszcze jest zrozumiałe, ale brak zasilania, to już zwykłu błąd systemowy generujący koszty.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...010/07/178.jpg-W naszym problemie układ ASIC (zaznaczony na obrazku) będzie miał zasadniczy udział.
swojej nie mogę otworzyć - aby nie uszkodzić. Po odktęceniu dwóch śróbek mocujących obudowę trzyma ją jeszcze jakiś nit. Prawdopodobnie to piezoelektryczny czujnik przyspieszenia.
- wszytkie programy pomierzyły, wyswietliły i nie dały sobie rady.
- centralke odkręciłem, ale też mam problemy z tym diabelnym nitem, nie mam szlifierki stozkowej do takich nitów.
- motorola uprocesor to chyba ten drugi układ, bo dla mojej to piszą, ze to plcc 64 pin.
- a jaki masz typ centralki airbagu ?
- a ten obrazek to nasza centralka, czy od innego modelu.
Moja centralka to 60 66 92 50, Kod ISO A7 86 0D 19 A8.
Obrazek poglądowy z eTECH.
Jak liczę teraz złącza w konektorze, to jest ich 36.
Zastanawiam się jeszcze, czy przyczyną tego problemu (brak zasilania, przepięcie) nie jest wywalony eprom. Kości padłyby chyba dopiero jakby zadziałały czujniki. Czyli pełny CRASH.
PS. mam program, mam dumpy (OBDII Cartools Diagnosis Airbags Dumps), tylko jak to zakablować?
Nazwa mówi - OBDII..., może to po OBD pójdzie!!. Muszę to sprawdzić.
- wg. ePER-a moja i twoja centralka zostały juz zmodyfikowane i są na rynku odpowiedniki naszych centralek.
- wygląda na to, że mamy takie same uprocesory z ta sama maską, jesli dobrze odczytałem dane z programu.
- nie wiem tylko czym się różni crash od błędu jaki podaje centralka airbagu typu 0x0001 - internal error.
- z informacji uzyskanych na sieci wynika, że w jednym i drugim przypadku należy wgrać nową zawartość eepromu.
- ale na alegro cena takiego programatora + podstawka to prawie 800 + 500 zł.
- czyli wszystkie moje nowe poduszki + centralka.
- przy okazji wywaliłem fotel i pomierzyłem te gniazda, grzałka poduszki bocznej ma oporność 3 Om.
- tylko jak dorobic sobie opornik i wtyczke dla testowania centralki airBagu.
- a ile powinna mieć mata pod siedzeniem ?
- uzyskałem brak oporu, nieskończoność, mierzyłem bez siedzącej osoby na tym fotelu, może to był błąd.
--
http://img808.imageshack.us/img808/9...ka0h94k.th.jpg
--
pytanie - jaki eeprom tam siedzi.
Wiele razy programowałem eepromy od dekoderów TV.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...010/07/179.jpg ten akurat do Atmeli.
W każdym bądź razie nie 800, a góra 50pln. taki.
- czyli zewnętrzny eeprom jest tylko w module 213,421.Cytat:
Alfa Romeo module 46769379, MCU 0H94K mask
Alfa Romeo module 46813473, MCU J27F,6J61D mask
Alfa Romeo module 46842421, MEM 95080 SPI
Alfa Romeo module 60651568, MCU 1E59B mask (HC11KA4)
Alfa Romeo module 60655033, MCU 2G39Y mask
Alfa Romeo module 60658010, MCU 0H94K mask
Alfa Romeo module 60663943, MCU 0H94K mask (HC08AZ60)
Alfa Romeo module 60664500, MCU 3E59B mask
Alfa Romeo module 60669250, MCU 0H94K mask (HC08AS20)
Alfa Romeo module 60675876, MCU 0H94K mask
Alfa Romeo module 60680213, MEM 95080 SPI
Alfa Romeo module 606692250, MCU 0H94K mask
- w HC08 jest wewnętrzny eeprom.
- w HC908 wewnętrzny flash.
- w tym naszym module uprocesor to MC68HC08AS20, w obudowie PLCC 52.
- ten trzeci nit to jest zwykły wkret z łbem bez śruby, tylko jak i czym to odkręcić.
- tylko ciekawi mnie jedna sprawa po wyjęciu sensora , dalej świeci lampka airbagu.
- czyżby sterowanie szło z modułu pod schowkiem ?
- albo mam zwarcie.
--
http://img827.imageshack.us/img827/9247/60663943.th.jpg
--
Sprawdziłem, u mnie też lampka świeci bez sterownika, ale to może sygnalizować ECU silnika - otwarty obwód.
To do zaprogramowania, jeżeli przyczyna siedzi w eeprom, został nam xprog.
podobno jest możliwość wgrania/wyczyszczenia styrownika poprzez linię K
- też mi tak odpisał na zagranicznym forum respondent.
- potem sie wycofał ponieważ myslał, że to z grupy VAG-a.
- ale podali na tym forum że można poprzez ISP, czyli 5 kabelków do płytki z elektroniką.
- ale do tej pory nie moga znależc schematów, bo to już dośc stary procesor.
- no i płytka jest zalana jakimś czynnikiem coś w rodzaju silikonu , tylko plastyczne.
- odlutowanie tego PLCC 52 raczej nie wchodzi w rachubę, wolałbym już dać te 100 zł.
---------- Post dodany o godzinie 17:43 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:25 ----------
- schemat nie sprawdzony ale tych kabelów jest więcej, 8 sztuk.
- nie bardzo jeszcze wiadomo do czego to podczepić .
--
http://img9.imageshack.us/img9/9526/...splcc52.th.jpg
--
- a i jest jeszcze jakiś interfejs do tego chyba uprocesora.
- brakuje tylko softu i wiary że to zadziała.
--
http://img837.imageshack.us/img837/1092/adapter1.th.jpg
--
Polecam popytać Kali_33. Kali resetował motorole w centralce alarmu. Wszystko co miałem do motoroli mialem od Kali. Sam nie miałem czasu rozgrzebać temat. Prędkościomierzowi nie dałem rady.
Programować się da i jest łatwo wylutować(HOT'em bez dyszy),ale coś zauważyłem innego...
W Waszym procku MC68HC08AS20 jest magistrala SAE J1850 !!!
Protokół taki jaki jest w fordach do komunikacji przez OBD - ciekawe po co?
Programator XProg, oprogramowanie DPD v42, oraz podstawka + władne wyprowadzenia- koszt ok 120pln
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2010/08/25.jpg
ewent. próba przez K line
Program airbag6.4
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2010/08/26.jpg
---------- Post dodany o godzinie 20:26 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:54 ----------
@Kali jakby chciał sypnąć swoją wiedzą, to by już zabrał głos w sprawie.
Trzeba temat doprowadzić do jakiegoś konsensusu.
Alfaholicy, Grupa Vag to jedna rodzina ;)
@MarcinTm
- tylko dlaczego bez nasadki grzać gorącym powietrzem ?
- na zagranicznym forum gość się przyznał,że przegrzał w ten sposób uprocesor.
@amon
- dzieki za info.
- tylko podajesz dane dla procesora AS60, a ja mam AS20.( HC08AS20, maska 0H94K).
- AS60 to nowszy procesor i chyba HC908, czyli z flaszem.
- czy może już odkręciłeś tę śrubkę bez głowki ?
- jeśli pójdzie po OBD to chyba nie potrzebnie odkręcałem sensor.
- ale nigdzie na forach nie spotkałem się z tą informacją o mozliwości przez OBD.
- jestem dobrej mysli, ale ....
- Bez nasadki bo szybciej się laminat nagrzewa i PLCC łatwiej Odchodzi. Jak zrobisz to z nasadką(nawet i średnią) to przy podnoszeniu możesz odkleić pady - zobacz na laminat.
- No tak zgrać może i zgrał,ale musiał na to pozwolić soft w uP. Ale jakim softem zagadać po J1850 by wypluł nam bina?
Po awarii centralki sądzę, że tylko bezpośrednim programowaniem da się ją uratować, a inne mody po J1850 czy przez OBD jak centralka żyję.
Nic mi się nie udało zrobić. Programy ze sterownikiem w samochodzie nie łączą się.
Procesory w obudowie PLCC52 mają chyba te same wyjścia, bo AS32, i aAS60 mają tak samo jak na załączonym wcześniej rys., ale dziwne, bo w Xprog nie ma wyszczególnionego..AS20. Nie mam teraz Xproga w przyszłym tygodniu dopiero będę mógł potestować.
Sterownik od wczoraj siedzi w samochodzie, dlatego nierozebrany jeszcze.
Z tym OBD może być ciężko, spróbuję jeszcze na stole podłączyć pod K, ale nie ma żadnych opisów w sieci, co do rozkładu pinów we wtyczce. W ogóle ciężko z Alfami. Vagi mają to rozpracowane.
Ta jest podobna do mojej, ale to jak widać Audi, ale przynajmniej 50 pin.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2010/08/27.jpg
- porównałem pliki generowane programem dla AS20, AS32, AS60.
- wszystkie pliki są różne.
- moze być kłopot ponnieważ AS20 to juz dośc stary procesor.
- pogrzebałem po internecie i tak: znawcy robią ten uprocesor przez jakąś "czapkę".
- ze zdjecia wyglada to na podstawke pod chip ale do góry nogami.
- nie wiem jak oni to robia ale cały chip jest obsmarowany chyba jakimś sylikonem, klei sie to nawet do rąk.
- to jak mozna temu uprocesorowi dać jeszcze "czapke", nie będzie styku.
- na jednym forum znalazłem połączenie poprzez ISP 8 pinowy do tego uprocesora.
- tylko nikt tam nie piszę że to działa i na jakim programie.
- nie znalazłem na tym forum rozpiski dla twego uprocesora, poniżej dla 60663943
- zdjęcie troche słabej jakości ale widać gdzie podłączyć, co na czas reanimacji odłączyć, te 3 oporniki.
--
http://img194.imageshack.us/img194/9247/60663943.th.jpg
--
http://img101.imageshack.us/img101/5...fyromeo.th.jpg
--
Ja na razie nie ruszałem tematu. Brak czasu, wakacje, a przede wszystkim pożyczyłem xproga z rok temu koledze z drugiego końca pl i nie mogę się do niego jakoś wybrać. Cały czas uważam, iż tym programatorem zaprogramuję ten procek. cyt.” maska je H94K to je HC908As20 52plc
povezivanje je isto kao kod svih 908 sa 52plc”
Co do meritum, to cały czas myślę o sposobie reanimacji na stole.
Opis dla błędu 0001
………………………………..Kod:Failed Component Code: ECU
Error Code Status: Intermittent Fault Present
Error Type: Internal Errors
Static Image Of Lifetime Timer in Snapshot: 153390 Minutes.
………………………….
Crash Record One
Fault Light, System Power Supply
System Fault Light: Lamp Not Lit
Battery Voltage <10 Volts for t<=100ms: Battery Voltage Ok
Registration Flag: Crash Record Event Not Cancelled
Passenger Presence
Passenger Inhibition Switch Status: Inhibition Not Requested
Passenger 1 Presence Status: Passenger Not Present At Sensor 1
Passenger 2 Presence Status: Passenger Not Present At Sensor 2
Passenger 3 Presence Status: Passenger Not Present At Sensor 3
Inhibition Light Passengers Loading OFF/ON: Lamp Not Lit
Detecting Baby Seat: Baby Seat Not Detected
Baby Seat Position: Unknown
Ignition Threshold Levels: Pretensioners, Front Airbag, Sidebag
Threshold Level> -xg pretensioner: Threshold Level Not Meet
Ignition Level Pretensioners: Ignition Level Not Meet
Threshold Level > -airbag xg: Threshold Level Not Meet
Ignition Level Airbag: Ignition Level Not Meet
Fire Acknowledge From Right Sensor: No Acknowledge From Right Sensor
Right Fire Acknowledge From Central Unit: No Acknowledge From Central Unit
Fire Acknowledge From Left Sensor: No Acknowledge From Left Sensor
Left Fire Acknowledge From Central Unit: No Acknowledge From Central Unit
Safing Sensor
Command Application Duration For "command micro/close Safing Sensor" Not Sufficient To Ignite Pretensioners: Sufficient Time
Command Application Duration For "command micro/close Safing Sensor" Not Sufficient To Open Airbag: Sufficient Time
Safing Sensor Open During Pretensioner Command: Safing Sensor Closed
Safing Sensor Open During Airbag Command: Safing Sensor Closed
Safing Sensor Closed Too Late: Safing Sensor Open
Parameter 5
Ignition Time Airbag And Pretensioner: 0 mS
Parameter 6
Closing Time Safing Sensor: 0 mS
Parameter 7
Command Application Duration For "command micro/close Safing Sensor": 0 mS
@bubu
Czy poradziłeś sobie ze swoim sensorem?
Czy twój błąd jest taki jak opis podany przeze mnie powyżej?
Czy twój sensor to 50 pin?. Zapewne tak, jeżeli to 4 poduszki i 2 napinacze: 2F-2P-2L-I-S.
Sprawdź czy bezpiecznik pp jest OK.
We wcześniejszych postach zamieściłem opis złączy sterownika (30pin) dla dwóch poduszek. Nas/mnie dotyczy sterownik dla 4poduszek, czyli 50pin.
Tu zdjęcie mojej wtyczki oraz zaznaczone piny do podłączenia kabla.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2010/08/88.jpg
I schemat 4 pp
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2010/08/89.jpg
- dzięki za zrzuty i schemat.
- z jakiego programu jest ten schemat, jest trochę nieczytelny.
- masz może w lepszej rozdzielczości ?
- gniazdo jest 36 pinowe, lub jak kto woli 50 pinowe.
- błąd mam taki sam, ale to nie bezpiecznik ponieważ transmisja jest bez ograniczeń.
- bład "internal error " to problem z eepromem.
- cały czas czekam na Xprog-M od kolegi, miał dowieżć na zlot we Wrocławiu ale się żona rozchorowała.
- jak na razie spawdziłem te połączenia z mojego zrzutu i pasują do sensora jaki mam.
- nie wiem tylko jakie wyprowadzenia ma Xprog-M, czy ma "czapkę" , czy raczej pasmo z ISP na końcu.
- czekam także na 4 airbagi kolegow z forum, będzie produkcja seryjna,zwłaszcza że wszystkie są takie same.
- przy okazji jak się podłącze i będzie komunikacja to ściagnę zawartość ROM-u, przyda sie na przyszłość.
- na innych forach twierdzą, ze nie można wybierać zamiast hc08as20, hc908xxPLCC52.
- zobaczę co ma w menu xprog-M.
Rozdzielczość schematu poprawiłem. pochodzi on z DTE.
Co do HC908As20 i sterownika 60669250 -Siemens:
60669250 04313049
siemens maska je H94K to je HC908As20 52plc
povezivanje je isto kao kod svih 908 sa 52plc
czyli
Siemens maska H94K jest to HC908As20 52plc
Połączenie jest takie samo jak we wszystkich 908 52plc
Tak podane jest w AirBag Virgin Dumps, ale nie ma pewności póki się nie sprawdzi.
- teraz lepiej, dzieki.
- w dokumentacji motoroli nie ma takiego uprocesora 908 AS, ale zobaczymy i popróbujemy jak będzie programator.
- na zlocie byłem zapytywany czy tak samo nie można zmienić stan licznika, nie wiem ale to chyba taka sama metoda + przelicznik km < --> binaria.
Xprog M-ka, to taki produkt w ładniejszym opakowaniu i z dodatkowym wielostykiem 26, ale chyba rzadko używany, bo na obudowie brak rozpiski.
http://images50.fotosik.pl/327/fc4259f457833ac5m.jpg
mój to -T, w uboższym opakowaniu
http://images50.fotosik.pl/327/c6b82f7fcc1bee94m.jpg
rodzaj wyprowadzeń widać w obydwu, a tu ich opis
http://images46.fotosik.pl/326/7928aa361a850dc1m.jpg
a, i jeszcze uniwersalny układ programowania hc08
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2010/08/91.jpg
- znalazłem program DTE , wersja 32.2.68 PL, zainstalowałem.
- schemat swego airbaga znalazłem ale za żadnej skarby nie moge z tego programu coś wydrukować.
- zapisuje w formacie *.xps,
- Ok, mój bład , windows 7 pl dał sobie radę.
- ale schemat airbagu dla mojego samochodu jakiś dziwny, gniazdo 30 pinowe ?
- pożyczyłem od znajomego programator Mprog, bedę po południu próbował odczytać eeprom.
--
http://img535.imageshack.us/img535/6159/mprog2.th.jpg
--
http://img97.imageshack.us/img97/7360/schemat7.th.jpg
--
- no i wstyd przyznać, wyłozyłem sie na kablu Rs232 -- RS232.
- ma być przedłuzacz, to połaczyłem
DB9M -- DB9F
2 --> 3
3 --> 2
4 --> 4
7 --> 7
5 --> 5
- i nic nie ma, ale chyba coś jest żle ponieważ dioda na płytce zapala się po włączeniu wtyku DB9 a tak nie powinno być.
- widziałem instrukcję na youtube.
- programator korzysta z pinów 2, 3 , 4, 7 łaczówki DB9.
- zna ktoś połączenie przedłużacza RS232 -- RS232. ?
- kurcze nie mogli to zrobic na USB, prosto, czysto i przyjemnie.
p.s.
- miałem zły kabel ma być 7 - 7 zamiast 8 - 8, zobaczymy.
Przedłużacze rs'a robi się 1-1, Ty wykonałeś transmisyjny bezpośrednio między dwoma urządzeniami 2<->3 3<->2 ;-).
- tak masz racje , to z emocji tworzenia.
- najgorsze że i autor programu podął mi taki schemat.
- po twojej sugesti juz jest dobrze, czyta, zapisuje, nawet rom ściaga.
- nie bawiłem sie w lutowanie, trochę oczyściłem styki , 8 sztuk i czapka na glowę uprocesora.
- poniżej zrzuty, pojutrze montaż w aucie.
- jedyny problem to ta zeszlifowana śruba ma wymiar 3.5 x 10 mm, gwint chyba 0.5 mm na alegro nie ma takich.
- cała operacja nad jednym sensorem to tak 10 minut , jak sie ma już przygotowane narzędzia.
- jedyna wątpliwość czy to będzie działać !!!!
- schemat sensora airbag przednia-boczna.
- No i cały czas trzymam kciuki że koledze amon uda się zdobyć informację na temat wykonania tej operacji poprzez interfejs OBD-II.
--
http://img97.imageshack.us/img97/4937/bag1002.th.jpg
--
http://img96.imageshack.us/img96/5521/bag1004.th.jpg
--
http://img686.imageshack.us/img686/2738/bag1005.th.jpg
--
http://img713.imageshack.us/img713/7598/roznice1.th.jpg
--
--
http://img231.imageshack.us/img231/4...aboczna.th.jpg
--