-
Alternator?
Witam oto kolejny problem w mojej Belli: od czasu do czasu załancza mi sie kontrolka od akumulatora po przejechaniu ok 50 km wylancza mi sie wszystko po kolei wspomaganie klima swiatla itp.. Gdy akumulator sie sam podładuje po około godzinie auta działa błąd znika można śmiało jeździc ale co jakis czas samoczynnie zapala się ta kontrolka i problem powraca co to moze byc? Dzięki z góry
-
problemy z alternatorem , a jak pasek
-
Paski wszytsko w porządku żadnych przetarc i kręcą się prawidłowo
-
szczotki moze w alternatorze
-
Co ma wspomaganie do alternatora??
-
Wspomaganie ma to iż jesli alternator nie łąduje akumulatora to nie ma prądu co za tym idzie komputer po kolei odcina wszystko co pobiera prąd
-
To mi powiedz jakim cudem komputer odcina coś co nie ma nic wspólnego z elektroniką, mowie tu o wspomaganiu, w przypadku 156 to czysta mechanika :) Nie masz wspomagania czyli silnik gaśnie, ew usterka samego wspomagania :) Awaria altka nie ma wpływu na wspomaganie :)
-
Alternator do wymiany, regeneracja lub zakupić nowy
-
Jeśli ten moj pasuje do twojego auta to mam do sprzedania (nówka) :
http://www.forum.alfaholicy.org/czes..._gtv_inne.html
Cena do uzgodnienia.
-
Jeżeli masz dobrych speców od elektryki to mogą sprawdzić jeszcze regulator napięcia, diody - usterka bardziej pasuje mi do tego. O alternatorach wiem akurat dużo, bo posiadam Fiata Sienę... zorientowani wiedzą o co chodzi :D
Powiem tak - jeżeli regeneracja czyli pęknięta obudowa, szczotki etc. części mechaniczne to tylko sprawdzony serwis. Jeśli wymianie będą podlegać diody, regulator napięcia to TYLKO oryginalne, firmowe części (Denso, Bosch). Najlepiej kupić nowy, ŻADEN "no-name", "made in ChRL" czy inny złom. Wiem, bo sam na własnej skórze chciałem tak zaoszczędzić i zapłaciłem za to nerwami, holowaniem auta - korpus alternatora był OK, elementy mechaniki także - walnął regulator napięcia i auto podobnie mi reagowało, najpierw odłączył mi radio, potem światła, dojechałem do parkingu, podjechał ojciec, "pożyczyłem prądu", zapalił, na drugi dzień padł całkowicie pod Tesco. Na szczęście wymieniłem sam regulator i jest OK (odpukać) - Denso, cena ok. 70 PLN. Także kup lepiej dobry, markowy alternator, możesz poszukać markowy regenerowany - tak z niektórym sprzętem postępuje Bosch.
-
Byłem już u osoby która się w tym temacie troche orientuje i okazało sięze jednak regulator napięcia. Kolejną przeszkoda jest dostanie się do alternatora gdyż jest głęboko schowany..
-
Chciałbym dołączyć się do tematu.
Czy bardzo trudno jest się dostać do alternatora? Czy przy odrobinie wolnego czasu w weekend jestem w stanie sam wymienić alternator domowymi sposobami? Czyli bez żadnego podnośnika itp.?
Drugie pytanie czy w 156 2.0 TS jest taki sam alternator jak w 1.6 i 1.8? Przeglądam ogłoszenia na allegro i zaciekawiło mnie to.
Będę bardzo wdzięczny za każdą radę :)
-
Dostać się trudno, ale nie jest to niemożliwe, sam to przechodziłem, gdzieś nawet napisałem posta na ten temat,(ale ja mam JTD), bo jak dobrze pamiętam, to niektórzy chyba nawet rozłączali półośkę ale da się go wytargać bez rozłączania półosi. Oczywiście kanał, lub podnośnik niezbędny.
-
wszystko zależy od Twoich zdolności manualnych
ja wymieniałem altka górą
do 1,6 1,8 i 2,0 są te same altki
różnią się ilością prądu jaki mogą wytworzyć
ja mam uboższe wyposażenie to mialem 80A
zamontowałem 100 A
jedyne co to mi aku kipi czasami, prawdopodobnie z przeładowania ale tego nie jestem pewien bo nieznam tego aku, był w alfie jak ją kupiłem
-
A jak rozpoznać jaki powinienem kupić? 80A czy 100A?
Może macie jakieś namiary na sprawdzonych sprzedawców?
-