Wymiana rozrządu w Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150KM
Witam, jako że niedługo czeka mnie wymian rozrządu w mojej AR a nie mam zamiaru oddawać auta do żadnego mechanika.
Mam kilka pytań w szczególności do tych, którzy sami przeprowadzali taką operację:
1. Czy mogę wymienić rozrząd bez użycia blokad (na kole zębatym wałka rozrządu jest znak i na tylnej pokrywie rozrządu także) czy są jakieś znaki odnośnie, których trzeba ustawić wał, i pompę wtryskową jak tak to gdzie?
2. Czy na pompie tryskowej trzeba ustawiać kąt wtrysku, jak tak to, w jaki sposób (Przy użyciu, jakiego narzędzia)?
3. Czy są do tego potrzebne jakieś specjalne narzędzia?
Re: Wymiana rozrządu w Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150KM
Cytat:
Napisał sqadak
Witam, jako że niedługo czeka mnie wymian rozrządu w mojej AR a nie mam zamiaru oddawać auta do żadnego mechanika.
Mam kilka pytań w szczególności do tych, którzy sami przeprowadzali taką operację:
1. Czy mogę wymienić rozrząd bez użycia blokad (na kole zębatym wałka rozrządu jest znak i na tylnej pokrywie rozrządu także) czy są jakieś znaki odnośnie, których trzeba ustawić wał, i pompę wtryskową jak tak to gdzie?
Możesz wymienić sobie sam bez żadnych blokad, na pompie nie ma znaku, ponieważ to nie jest zwykła pompa wtryskowa, a pompa wytwarzająca wysokie ciśnienie w listwie.
2. Czy na pompie tryskowej trzeba ustawiać kąt wtrysku, jak tak to, w jaki sposób (Przy użyciu, jakiego narzędzia)?
Nie trzeba ustawiać kąta wtrysku, ponieważ to nie pompa za to odpowiada.
3. Czy są do tego potrzebne jakieś specjalne narzędzia?
Do ustawienia wały korbowego, ale można dać sobie radę bez niego, ponieważ masz znaki na pasku i możesz odnieść się do nich i zgrać ze znakami na kołach. Prawidłowo ustawiony wał jest wtedy, gdy ten mały kołeczek ustalający koło pasowe na kole wału jest w osi silnika do dołu, a znak na kole wału do tyłu silnika.
przestawiony o jeden ząbek
Witam,
ja posiadam 2,4 175 KM ale chciałbym zapytać o przypadek w moim aucie. Mianowicie jak mój mechanik zmieniał rozrząd to ma taki nawyk że zawsze sprawdza sobie aktualne ustawienie. Okazało się że był przestawiony o jeden ząbek. Jak to możliwe i czy to jest możliwe?
auto jeździło i teraz też jeździ ( teraz kopci jak stary kamaz ale z tym walczę )
Poprzednia wymiana była w serwisie Alfa w Słupsku ( faktura na prawie 3 tys - pasek pękł )
Czyżby źle złożyli albo przeskoczył? Mieliście coś takiego.
piotr
- - - Updated - - -
mnie w porzednim aucie Conti pękł po ok 50 tys.
Napinacz, rolki, pompa wody zawsze były wymieniane z paskiem.
daje do myślenia.....