Witam wszystkich ;-)
czy ktos wymienial zawieszenie na zamienniki w 166 lub 156 ?
jakiej firmy polecacie...?
ile podrobki wytrzymuja na naszych drogach ?
a moze lepiej dolozyc i kupic drogie oryginalne np wachacze w ASO 700 zl...?
pozdrawiam
Printable View
Witam wszystkich ;-)
czy ktos wymienial zawieszenie na zamienniki w 166 lub 156 ?
jakiej firmy polecacie...?
ile podrobki wytrzymuja na naszych drogach ?
a moze lepiej dolozyc i kupic drogie oryginalne np wachacze w ASO 700 zl...?
pozdrawiam
Wymieniłem na Vema z allegro po 5 tyś górne klęknęły (tuleje) po kolejnych 5 tyś klęknął dolny lewy (sworzeń).Cytat:
Napisał smolis
Kupiłem nowe oryginalne górne i tuleje w nich wymieniłem na powerflex. W dolnych zregenerowałem sworznie i wymieniłem tuleje na powerflex. Tył kupiłem nowe oryginalne podłużne a w poprzecznych wymieniłem tuleje na carhard.
Jest twardo :DDD
Mam górne Vema plus dolne bez markowe za 185zł na razie przejechane ponad 5tyś. km i cisza. Tyłu jeszcze nie robiłem.
Ja jeżdze na tylnych poprzecznych Vema i jest wszystko ok.
gdzie kupiles Vema plus i za jaka cene ?Cytat:
kmito
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:Cytat:
Napisał smolis
Nazwa firmy to VEMA. Chodziło o to że górne plus dolne.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Do AR156 to są zamienniki, ale do AR166 ich nie ma
do AR 166 tez sa. Nie do wszystkiego, ale sa. Poza tym oryginal to TRW LUKAS. I zeby miec oryginal nie trzeba kupowac w pudelku Originale Ricambi, wystarczy tylko kupic TRW LUKAS i troche kasy zostaje w portfelu. A jak sie okazuje zamienniki robi OCAP, FAST, HOT-ROD, SWAG, MOOG, Lemforder, SIEDM i takie tam. Of course ze nie wszystkie czesci produkuja inne firmy, ale mozna sporo zrobic na zamiennikach. Szczegolnie jesli chodzi o przod. Niedlugo napisze jak sobie poradzilem z kompletnym zawieszeniem do tylu i ile to kosztowalo. Bedzie tez tutorial dla innych uzyszkodnikow tego pieknego auta...
Przedniego jeszcze nie robiłem, ale na m.in. Allegro jest kupa zamienników. Co do tyłu to okazuje się, że to już nie taki problem jak się pierwotnie wydawało. Ja wymieniałem wahacz górny po obu stronach TRW - 199 zl szt., łącznik stabilizatora TRW - 59 zł szt., stabilizator oryginał - 499 zł (można dostać same gumki, ale ponieważ oryginalnie guma jest trwale połączona z metalowymi blaszkami to podobno długo się na nich nie pojeździ, ale dla zainteresowanych koszt kompletu 2 szt. 99 zł), tuleja wahliwa zwrotnicy - 70 zł. szt. (oryginalna cała zwrotnica ok. 500 zł - nie ma zamiennika). To wymieniłem - przejechałem dopiero 2 tys. ale wszystko ok jak na razie ok.
Zostaje jeszcze problem wahacza dolnego i belki - tego nie musiałem wymieniać, ale i na to jest rada. Jak któryś kolega wspominał w innym poście okazuje się, że do belki pasują tuleje z Fiata Dooblo - koszt szt - 50 zł, a jest ich w sumie 4. Jest też dostępna tuleja wahliwa (czyli ta, która się sypie) wahacza dolnego - 170 zł (koszt oryginalnego wahacza sporo ponad 1 tys. zł - nie ma zamiennika).
To chyba wszystko, różne inne drążki i łączniki też są spokojnie dostępne, wystarczy poszukać na Allegro.
Części kupowałem u arekautko (tuleje) i tanifiat (wszelkie elementy zawieszenia) - spokojnie polecam tych sprzedawców.
podwiescie to :!: :!: :!:
Ciekawa cena za zwrotnicę. Czy aby napewno OE :)Cytat:
Napisał Scorpion
Taką cenę podali mi w ASO Fiata z magazynu Bielsko-Biała, ale się nie wgłębiałem w to dalej bo wymieniałem samą tuleję (możliwe, że gość się pomylił lub to jakieś regenerowane przez Fiata części i stara jest do zwrotu - tak jak miałem z zaworem EGR). Fakt faktem, że wcześniej szukając po internecie ceny wahały się od 800 do 1500 zł (w sklepach internetowych).Cytat:
Napisał phantom71