-
Bład Air Bag
Ostanio po włączeniu kluczyka zapaliła mi sie kontrolka poduszki, dałomi sie to dziwne bo wczoraj jeszcze normalnie gasła a teraz swieci cały czas. po podpieciu pod kompa znalazłem bład 21 Ignition circuit, window bag, driver side
, gdzie zacząc szukac usterki? Czy to ta kostka pod fotelem ?
-
błąd mówi o poduszce powietrza przy(w słupku) oknie od strony kierowcy.
-
- czyli chyba kurtyna ?
Kod:
X=0x01 Control unit
X=0x02 Control Unit Power Supply
X=0x03 Connec. betw. failure w. lamp and ECU
X=0x04 Connec. to ECU container ground
X=0x05 Passenger airbag exclusion w. lamp
X=0x06 Impact output line
X=0x07 Impact data input line
X=0x08 Driver airbag squib
X=0x09 Passeng. airbag squib
X=0x0A Passeng. airbag explosive charge 2nd stage
X=0x0B Driver pretens. squib
X=0x0C Passeng. pretension. squib
X=0x0D Centre passeng. pretens. squib
X=0x0E Driver's side airbag squib
X=0x0F Passenger side airbag squib
X=0x10 Infrared passeng. present sensor
X=0x11 Capacitive passeng. pres. sensor
X=0x12 Resistive passeng. pres. sensor
X=0x13 Resist. and Transp. passen. pres. sensor
X=0x14 Passenger airbag exclusion switch
X=0x15 Driver front side impact sensor 1
X=0x16 Front driver's side impact sensor 2
X=0x17 Passeng. front side impact sensor 1
X=0x18 Front passenger's side impact sensor 2
X=0x19 Wiring configuration
X=0x1A Airbag failure w. lamp
X=0x1B Driver's side airbag explosive charge 2nd stage
X=0x1C Driver's seat belt switch
X=0x1D Front passenger seat belt switch
X=0x1E Rear passenger side seat belt switch
X=0x1F Rear driver's side seat belt switch
X=0x20 Rear centre seat belt switch
X=0x21 Curtain airbag, explosive charge driver's side
X=0x22 Curtain airbag, explosive charge, passeng. side
-
słupku koło siedzenia czy słupku szby przedniej ? Bład oznacza że jest nie podpiata?
-
Witam wszystkich!
U mnie w dniu dzisiejszym stalo sie to samo, ni z gruszki ni pietruszki zapalila sioe kontrolka od air bagow i nie gasnie. Orientuje sie ktos gdzie mozna podjechac w okolicach wadowic lub krakowa by usunąc te usterke? Nie chce sie za to sam brac bo jeszcze pewnie wiecej zepsuje niz naprawie. A wiem tez ze napewno trzeba bedzie usunąc bląd. Z gory dzieki za Odpowiedzi.
-
Jestem z wadowic i jeśli będę miał czas to możemy sprawdzić od czego Ci świeci ta poducha. Podepniemy pod kompa i wszystko sie wyjaśni
-
A kiedy mialbys czas w najblizszym czasie?
-
a ja proponuje zacząć od poruszania kostka pod siedzeniem kierowcy. no bo ciężko by w słupku cos nagle sie stało a pod siedzeniem kierowcy to wystarczy ze ktos inny usiądzie lub inaczej podskoczymy na fotelu i juz kontrolka sie pali. też tak mam od jakiegoś czasu. rozpięłem przeczyściłem i zgasła a po kilku dniach na jakies dziurze podskoczylem i znów na moment sie zapaliła. nieraz juz było pisane na forum że najlepiej zlutować te kabelki (jak ktoś nie za czesto zmienia siedzenie to nie ma to większego znaczenia)
-
tak tylko z tego co wiem to jak juz swieci ta kontrolka to trzeba blad kasowac bo sama nie zgasnie.
-
mylisz się bo ona sie zapala i gasnie jak jej sie chce. blad zostaje zapisany po ustaniu usterki ale kontrolka gasnie
-
W takim razie jutro rano ide do garazu i bede z tym walczyl. A jesli kontrolka zgasnie to nie daj Bóg w razie wypadku poduszki wystrzela?
-
jak kontrolka zgasnie to znaczy ze jest polaczenie i wszystko OK. a jak kontrolka pali to obwod przerwany czujnik nie wie ze siedzis zna fotelu i w razie wypadku sorry ale poduszka nie zadziala.
podnies fotel, tam masz takie pudeleczko z kablami. otwierasz je (z boku trzeba wyciagnac korek) w srodku jest jedna kostka. tylko jak grzebiesz w elektryce nie wkladaj kluczyka.
-
Dodaje zdjecie z mojej z alfy pod siedzeniem kierowcy, mozesz mi napisac gdzie to mam popatrzec? Bo nie chce czegos popsuc.
-
To co jest na zdjeciu to nie jest polączenie z poduszka lecz wyłącznik bezwładnościowy pompki paliwa. Ta puszka (kostka) laczaca air bag jest wyżej i pod siedzeniem ( nad tym wyłącznikiem )
---------- Post dodany o godzinie 14:32 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:15 ----------
A czas na sprawdzenie będę miał w przyszłym tygodniu do południa. Bez podłączenia kompa to wiesz jak to jest naprawiać bo może Ci nie łaczyć np poducha w kierownicy (np taśma uszkodzona lub nie łączące wtyczki ) jesli chcesz tak na oślep robić to miernik musisz mieć i mierzyć poduszki. Włączasz omomierz i każda poducha powinna mieć ok 2,2 Ohm jeśli nie ma przejścia to jest uszkodzona. Przy sprawdzaniu należy we wtyczce rozłączyć taką blaszkę,która zamyka obwód air bag-u żeby nie można było ją odpalić. Jak nie rozłączysz tej blaszki to będzie tam zwarcie i miernik pokaże ok 0 Ohm nawet przy uszkodzonym poduszce. Drugi sposób jest taki,że kupujesz rezystora 2,2Ohm i wpinasz go do wtyczki,którą odepniesz od poduchy (robisz tak po kolei każdą poduche aż nie zgaśnie kontrolka na konsoli . Jeśli np włożyłeś rezystor zamiast poduchy kierownicy i kontrolka zgasła to tam szukaj przyczyny awarii.
Pozdrawiam
-
W załączniku masz miejsce gdzie szukać połączenia z boczną poduszką
-
Czary mary i kontrolka sama zgalsa wczoraj wieczorem? Dziwna sprawa. Wyglada jakby przed tem gdzies nie bylo polaczenia