Cześć, właśnie wracam od mechanika, termostat nowy niby wszystko ładnie pięknie silnik odpalony a temperatura 120 stopni ;/ Ma ktoś może jakiś pomysł ?, bo już mi ręce opadają.Z nawiewu mimo ustawionego ciepłego powietrza leci zimne.
Printable View
Cześć, właśnie wracam od mechanika, termostat nowy niby wszystko ładnie pięknie silnik odpalony a temperatura 120 stopni ;/ Ma ktoś może jakiś pomysł ?, bo już mi ręce opadają.Z nawiewu mimo ustawionego ciepłego powietrza leci zimne.
Na pracującym silniku odkręć korek zbiorniczka wyrównawczego.Tylko uważaj aby się nie oparzyć!Jeśli płyn będzie wrzał lub wyczujesz spaliny to znaczy,że masz uszkodzoną uszczelkę pod głowicą.
Jeszcze sprawdzimy w poniedziałek pompę wody. A koszt przybliżony wymiany uszczelki mógłbyś mi podać jeśli się orientujesz?
Generalnie sam koszt uszczelki jest niewielki, ale nie zgadniemy o jakim samochodzi i silniku Ty piszesz. Do tego dochodzi koszt planowania głowicy, no i ewentualna robocizna wraz z ustawieniem rozrządu, moze tez zaistniec koniecznosc wymiany jego napędu. Wiec w najczarniejszym scenariuszu koszt moze znacznie przekroczyc 1000zł.
Alfa 145 1.6 t. spark 88kW, a ma jakies znaczenie to, że po wymianie termostatu nadal nie leci ciepłe powietrze z nawiewow ? na pierwszy rzut oka mechanik ocenił, że to nie uszczelka, podstawowe objawy sprawdził i pocieszył mnie, że pompa wody nie była wymieniana razem z rozrządem przez poprzedniego właściciela i przez to nie ma obiegu, a pompa wody wygląda jakby nie była wymieniana od nowości.
odpowietrzałeś chłodnice?
niee, dlatego dałem post tutaj a gdzie jest odpowietrznik ? szukałem ale nie znalazłem, odpowietrzalem przez zbiorniczek plynu jedynie
kurcze, szczerze powiedziawszy to nie mam pojęcia.... baaa nie wiem nawet czy to się robi w Twoim silniku, jednak z moich doświadczeń z fiatami wynika że każdą chłodnice się odpowietrza osobno. Poszukaj plastikowego koreczka w górnej części chłodnicy, powinno dać się go odkręcić palcami (taki jak by motylek), i poszukaj też odpowietrznika na wężach idących do nagrzewnicy... płynu Ci weszło tyle ile powinno wejść do tego układu? Pozdrawiam
dziś już nie będę grzebał cały układ odpowietrzę w poniedziałek łącznie z wymiana pompy wody i wtedy zobaczymy jaki będzie efekt. Po wymianie termostatu przez 15 minut było wszystko ok, więc też obstawiam tą pompę po prostu nie robi obiegu wody i dlatego się gotuje. A jeśli okaże się, że to uszczelka jest sens Waszym zdaniem bawić się w naprawę ? czy od razu kupić drugi silnik, a z tego mieć części w razie co?
W 145 TS nie ma odpowietrznika.Przynajmniej go nie znalazłem.A kilka dni temu też wymieniałem termostat w 145 i potem nie było problemu z odpowietrzeniem,czy przegrzewającym się silnikiem.
Uzupełniłem płyn i na wolnych obrotach zaczekałem do włączenia się wentylatora chłodnicy.
Jerry u siebie równie różowo to widziałem, termostat zmieniony pierwsze odpalenie a tuuuu temperatura rośnie 50..60..70.80..90..100..120 masakra poprostu. Zastanawia mnie nadal ten brak ciepłego nawiewu dlatego obstawiam na pompę wody od 98 roku przypuszczam, że wymieniana nie była (widać po stanie) a objaw uszczelki nie ma. Moc ma silnik pracuje równo odpala na dotyk, w spalinach oleju nie ma.
A w ogóle włącza ci się wiatrak po osiągnięciu 80-90C ??
żle odpowietrzyli .zimny silnik odpalasz ,korek odkręcasz i nagrzewasz samochód .jak złapiesz temperature nawiew full,przegazuj żeby się termostat otworzył i dolewasz wody
wybaczcie, nie dopisalem wiatrak sie wlacza oczywiscie, powyzej 90 stopni chodzi non stop
---------- Post dodany o godzinie 22:53 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:50 ----------
powiem tak kupilem ja wszystko chodzilo, po 100km zaczela sie grzac, wymienilem termostat, pierwsze 3km trzymala temp. rowno i sie nie grzala po chwili zaczelo podchodzic znowu do 120 stopni. Mechanik obstawil pompe wody ze stara i nie podaje ile powinna. Faktycznie po rozkreceniu pompa wygladala jakby miala 12 lat ;/ Uszczelke wykluczam, bo nic nie wskazuje na nia. Cos blokuje przeplyw plynu i zostaje ta pompa. Pytanie co jesli nie Ona i nie uszczelka? Czyszczenie chlodnicy? na niej by sie zawieszalo? I sytuacja ze starego termostatu sie powtarza gorny waz goracy, dolny zimny.
skonczylo sie na pompie wody. dziekuje Wszystkim za pomoc ;)