Witam, czy ktoś wie skąd najlepiej wziąść 12V do wysterowania przekaźnika które pojawiałoby się dopiero po włączeniu zapłonu albo jeszcze lepiej po odpaleniu auta?
Potrzebuje to do podgrzewacza listwy.
Pozdrawiam.
Printable View
Witam, czy ktoś wie skąd najlepiej wziąść 12V do wysterowania przekaźnika które pojawiałoby się dopiero po włączeniu zapłonu albo jeszcze lepiej po odpaleniu auta?
Potrzebuje to do podgrzewacza listwy.
Pozdrawiam.
z zapalniczki? Ewentualnie możesz podłubac w okolicach kierownicy, po schemacie można poznac który kabel idzie do czego i co w momencie zapłonu dostaje prąd, lub po przekreceniu raz kluczykiem.
a tak apropo co to za podgrzewacz?
Witam możesz wyciągnąć plus po zapłonie ze stacyjki-zwykły próbnik pomoże Ci go zlokalizować(wiązka do stacyjki), a żeby działało po odpaleniu auta to chyba jedynie ten cienszy przewód z alternatora pojawia się na nim napięcie jak wzbudzisz alternator. Jezeli się mylę to mnie poprawcie.
Pozdrawiam
Zapomniałem napisać że to do listwy LPG
Szkoda że nie ma żadnego miejsca pod maską tylko trzeba ciągnąć od stacyjki.
Czy jak podłącze pod stacyjke to myślicie że trzeba dawać przez przekaźnik czy można bezpośrednio. Listwa ma jakieś 2A poboru
może od przekaźnika pompy paliwa??
Właściwie mogłoby się udac. Pompa chyba działa przez chwilę po załączeniu zapłonu a potem załącza się już na stałe po odpaleniu auta jeśli dobrze myślę.
A przejście na gaz chyba nie odłącza pompy tylko wtryski tak mi się wydaje.
Zaviaseq nie wiesz mniej więcej w którym miejscu znajduje się ten przekaźnik?
patrząc od przodu to za lampą kierowcy są przekaźniki obok rury doprowadzającej powietrze... ktoś włącza zapłon a któryś przekaźnik "tyka". później miernik, przewód...
Lepiej ze stacyjki bo w takcie odpalania niektóre urządzenia są wyłączane.
ale pompa paliwa to raczej nie...
Ale chyba nie będzie ciągnięte zasilanie prosto zza przekaźnika jak pompa? Chyba dobrze by było wziąć sygnał włączania przekaźnika z przekaźnika pompki i załączać inny, który da zasilanie prosto z aku?
Tak jest bezpieczniej i elegancko.
No właśnie nawet lepiej by było żeby podgrzewacz działał zaraz po odpaleniu auta a pod stacyjke to np jak bym robił coś co wymaga tylko włączenia zapłonu to listwa niepotrzebnie by kradła amperki z aku.
Spróbuje z tym przekaźnikiem od pompy paliwa.
ale z niego weź tylko zasilanie do nowego przekaźnika który będzie załączał podgrzewacz bo możesz (tak będzie) uszkodzić sobie przekaźnik pompy
Wiem wiem, nie bedę obciążać tego przekaźnika od pompy, chce tylko wysterować nim przekaźnik tego podgrzewacza. Sam przekaźnik nie pobiera chyba za dużo prądu więc chyba nic nie powinno się pompie stać....mam nadzieje :P
Tu nie chodzi o sam amperaż, ale o izolowanie dodatkowych urządzeń.
Co za problem podciągnąć drugi przekaźnik i załączać go napięciem dostarczanym do pompy?(podłączyć równolegle z pompą)
1 - nie obciążasz przekaźnika pompy.
2 - masz odizolowany od pompy dodatkowe źródło zasilania.
Przekaźnik taki pobiera góra kilkadziesiąt mA, jest to można przyjąć zerowe obciążenie jeśli styki przekaźnika pompy wytrzymają min. 2A.
Jak coś się uszkodzi po stronie listwy LPG to wiesz, że przekaźnik pompy nie oberwie i pompa będzie działać. Dodasz jeden bezpiecznik w szereg z dodatkowym przekaźnikiem, amperaż mniejszy niż wytrzymałość styków dodatkowego przekaźnika i jazda.
No i podłączyłem podgrzewacz pod przekaźnik pompy paliwa i.....działa elegancko.
Miałem problem bo nie miałem pomocy i nie wiedziałem który to przekaźnik więc zacząłem wyciągać je po kolei i po przekręceniu zapłonu słuchałem czy pompa chodzi, okazało się że jest to przekaźnik zamontowany na czerwonej podstawie. Oczywiście ta metoda wymagała laptopa którym później wykasowałem błędy które powstały w czasie prób :P
Dorzuciłem do tego bezpiecznik i wszystko działa jak natura chciała.
Dzięki za pomoc.
Pozdrawiam.