Witam zakupiłem dolną osłonę silnika . Wie ktoś może z was jak ją zamontować tzn czy jest na śruby ??. Bo zaglądałem pod moją alfunie to sa otwory ale nie widać:crazy_pilot: gwintu ;/
Printable View
Witam zakupiłem dolną osłonę silnika . Wie ktoś może z was jak ją zamontować tzn czy jest na śruby ??. Bo zaglądałem pod moją alfunie to sa otwory ale nie widać:crazy_pilot: gwintu ;/
Witam,
Oslona do 145/6 hmm chyba nigdzie o czyms takim nie wyczytalem. Masz moze jakies zdjecie tej oslony, albo jakis link do niej
Bo i takowej w 145 seryjnie nie było (może w QS lub nowszych egzemplarzach). ta osłona z allegro to wersja od 155 z silnikiem TS, która pasuje do 145 (nie idealnie jak to ktoś kiedyś relacjonował), więc można ją z powodzeniem założyć, co w znaczny sposób powinno wpłynąć na czystość w komorze silnika i żywotność choćby alternatora. Montaż raczej jest na blachowkręty z odpowiednią wsuwką niż na śruby gwintowane - coś tutaj da się spokojnie wykombinować :)
Witam,
z tego co wiem taka oslana nie byla przewidziana w tych modelach wie craczej takich otworow montazowych nie bedzie, no ale moge sie myslic. Jednach chyba nie powinienies miec jakis wiekszych problemow zeby cos pomyslec i wykonac jakies otwory itd aby ja zamocowac. Ciekawe co to za oslona do jakich silnikow ben czy T.S czy Bx, wyglada na to ze do T.S powinna pasowac. zbyszek jak jakos tam pasuje do 145 to powinna dac sie zamontowac do mojej 146 ? co sadzisz hmm tlyko boje sie zeby nie bylo za nisko bo i tak juz jest ;/ "nisko"
Jak wspomniałem wcześniej jest to osłona od AR 155 z silnikiem T.S. 16V, czyli z ostatniego wypustu, które od spodu są praktycznie identyczne ze 145/146, więc nie widzę problemu z montażem w 146 z silnikiem T.S. Otwory montażowe są choć nie wszystkie, ale nie ma problemu aby wykonać te, których brakuje. Temat poruszany już na forum jak dobrze pamiętam.
Osłony były w 145/6 T.S w silnikach 2.0 i chyba 1.8.
Lesio dobrze mówi... w EPERZE jest ze w 1.8 oraz 2.0 w 145/146 były montowane takie osłony ja mam 1.8 Ts i były pozostałości po oryginalnej osłonie i zakupiłem taka jak z allegro. Może nie pasuje idealnie ale psuje i ma się dobrze jest dość nisko. Montowana jest z boków do nadkoli za pomocą blachowkrętów a te dolnie 2 są mocowane spinkami a przodnie tam gdzie chłodnica wspomagania jest tez blachowkrętami.
Pozdrawiam.
Moje pytanie więc jest takie - czy warto w taką osłonę inwestować?
Witam czy ktoś już zmierzył się z zamontowaniem osłony pod silnik w T.S. ?
Pytam ponieważ w weekend zamierzam takową założyć a chciałbym być przygotowany na ewentualne przeszkody.
Konkretnie czy ktoś mógłby podać jakimi śrubami jest najlepiej taką osłonę zamontować - czy blachowkręty czy też gwintowanie otworów i śruby do metalu? Ewentualnie może ktoś z was zna jakieś sprytne kołki plastikowe?
Witam przymierzam się do montażu osłony w mojej belli 1.6ie boxer znalazłem coś na allegro ale ten produkt jest raczej do ts-ów bo z tworzywa sztucznego a w boxerze początek układu wydechowego jest niżej czyt. dużo bliżej osłony i boję się o temp. żeby się nie stopiła... Jest sens się w to bawić czy lepiej zrobić od razu metalową (aluminium). Mam świetnego blacharza więc raczej sobie z tym poradzi. Wiem, że w boxerach nie było osłon i wiem, że nie bez powodu czyt. chłodzenie ale syf w przedziale silnika i nasze drogi oraz koleiny zimą skutecznie zachęcają mnie do zabawy z tą osłoną. Powiedzcie co myślicie o osłonach z allegro do boxera ?
Ja montowałem w swojej 145 TD i tez mnie zapewniał że będzie pasowała a musiałem przerabiać
Mam zamontowaną osłonę pod silnik, nie tę z Allegro, do której podany jest link, ale swoją też kupiłem na Allegro, niestety nie mam żadnych namiarów do sprzedającego, pamiętam tylko, że był z Kędzierzyna-Koźla i reklamował osłony jako zrobione z "super odpornego materiału ze Szwecji". Osłonę mam od kilku lat i pomimo wielu "przygód" jak choćby z zaspami i koleinami trzyma się dzielnie. Z zamontowaniem jedyny problem miałem z tymi mocowaniami w podłużnicę, bo tam są wielgachne otwory. Dokupiłem oryginalne kołki w ASO, co prawda drogie bo zdaje się po 16 zł za sztukę, nie chciało mi się kombinować ze zwykłym kołkiem rozporowym i wkrętem/śrubą do niego. Po za tymi dwoma, osłonę zamocowałem wkrętem do przedniego zderzaka, dwoma wkrętami do nadkoli oraz dwoma śrubami m6 do wahaczy - wszystko pasuje i nie ma z nią żadnych problemów - silnik 1,6 TS.
Janio, a ta osłona którą masz zakrywa miskę olejową, czy miska wystaje na zewnątrz?
Miska nie jest osłonięta. W mojej nie ma "otworu" na miskę, tak jak w tej z linka, tylko od przodu miski jest już pusto, czyli wydech też nie jest osłonięty.
Ja kupiłem niedawno osłonę silnika, z Polietylenu? coś takiego, w każdym bądź razie na allegro były dwie, ale różniły się materiałem, ta tańsza temperaturę mięknięcia miała coś 80*C a druga droższa o 20 zł 150*C. w 145 nie ma "dziur" montażowych, jedynie pokrywa się z dolnym mocowaniem chłodnicy, są takie idealnie pasujące jakby podpórki. resztę trzeba samemu przykręcić innymi sposobami. W plastikowej osłonie miska nie jest osłaniana, ja miałem wyciętą dziurę w osłonie na miskę:P
Patrząc realnie ona tylko chroni przed wodą itd. żeby niepotrzebnie nie chlapała po silniku i przeciw kurzowa i tyle w sumie. Do silnika T.S pasuje, jest trochę niżej niż ogólny poziom podwozia, ale zbytnio to nie przeszkadza.
Z tego co wiem ta osłona też pasuje do boxera, bo w sumie skoro ma 150*C temperaturę mięknięcia to powinna wystarczyć, w aukcji niby pisało ze do T.S i Boxer, ale ile w tym prawdy... Zawsze można coś tam powycinać i pokombinować :)