Koledzy i Koleżanki czy istnieje coś takiego jak kolektor 4-2-1 do AR 145?:D
Bo nigdzie znaleźć nie mogę i nie wiem albo nie ma w ogóle albo źle szukam :)
z góry dzieki za pomoc
Printable View
Koledzy i Koleżanki czy istnieje coś takiego jak kolektor 4-2-1 do AR 145?:D
Bo nigdzie znaleźć nie mogę i nie wiem albo nie ma w ogóle albo źle szukam :)
z góry dzieki za pomoc
a czy przypadkiem seryjny kolektor to nie jest 4-2-1 w ts
Supersprint ma w ofercie, ale TSy już seryjnie posiadają coś na wzór takiego kolektora.
Kolektor taki poprawia odprowadzanie spalin i daje fajny dźwięk, taki jakby gulgot:D
Tak wygląda Supersprint:
155 mają seryjnie 4-2-1 więc wydaje mi się że na pewno 145/6 2.0 TS ma taki kolektor, w końcu to ten sam silnik a o innych na pewno wypowiedzą się zaraz użytkownicy:)
W 1.6 też jest taki podobny jak pokazał piter
ok no w porządku ale czy to jest tylko na wzór 4-2-1 czy jest to 4-2-1. różnica jest znacząca gdyż kolektor 4-2-1 jest kolektorem sportowym poprawiającym osiągi samochodu więc nie chodzi tu tylko o wzór ułożenia rur.
To jest 4-2-1, nikt nie wsadzałby do samochodu czegoś "podobnego" do tego kolektora bo prościej byłoby włożyć zwykły 4-1. Zresztą chyba czujesz jak ciągnie na wysokich obrotach, to m.in. zasługa 4-2-1:)
4-2-1 to jest właśnie wzór ułożenia rur, a że przy okazji poprawia osiągi to inna bajka.
Witam,
Alfa 146 2.0 Twin Spark na 100% kolektor 4-2-1 (kilka zdjec z mojego archiwum)
Konstrukcyjnie oczywiście jest to kolektor rurowy 4-2-1 i spełnia swoją rolę, ale rasowy kolektor tego typu nie posiada połączeń skręcanych i przejście 4 w 2 jest jeszcze bardziej łagodne, widać to na przykładzie wspomnianego Supersprinta, dlatego napisałem, że ten w TSach jest czymś na wzór, co nie oznacza, że nim nie jest.
Czasem pojawiają się pytania o poprawienie osiągów w silnikach TS. Zastosowanie seryjnie kolektora rurowego to dowód na to, że z tego silnika starano się wycisnąć najwięcej ile się da. Jedyne nad czym można popracować, to pozostała część wydechu.
Witam,
U mnie uklad wydechowy wyglada tak: kolektor 4-2-1 ->katalizator przelotowy (pusty w srodku) ->pirweszy tlumik przelotowy -> drugi caly ->trzeci kncowy, brak
Do tego zmieniony dolot
hmm ja wiem czy cos to dalo jezdze juz ochocho na tym, i z osiagow Alfy jestem bardzo ale to bardzo zadowolony;)
ok w porządku widać niedouczony jestem:P wielkie dzięki za pomoc Panowie. A co do wydechu to właśnie zamierzam zmienić cały na sportowy gość w sklepie powiedział że taki wydech daje ok. 10KM więcej:) co myślicie o tym?
Sadzę, że odczuwalnie da Ci nawet +20 albo 22 konie, 15 klaczy i 5 kucyków - takie wróżenie z fusów jest dobre ale na giełdzie samochodowej albo w barze po 3 piwie.
Jeśli masz za dużo kasy a chcesz zrobić coś pożytecznego dla autka to proponuje obróbkę GT np pod tym adresem http://www.chojnacki.com.pl/wersja-gt wtedy będzie można rozmawiać o przyrostach mocy a nie o urojonych koniach pana sprzedawcy, który chwali swój towar
dobra spokojnie z tymi nerwami. tak powiedział mi kolo w sklepie więc pytam się Was.
prosze o zamknięcie tematu