-
Przełącznik zespolony
Witam!
Chciałbym kupić taki o to przełącznik ale nie wiem jaki mam numer kat. produktu. Mozna to jakoś sprawdzić po numerze VIN? Sprawdzałem w ePER'ze tym co jest dostępny online ale z moich poszukiwań wynika że kilka przełączników pasuje do mojego auta. Być może nie umie się do końca obsługiwać tym programem:D Na pewno nie każdy przełącznik z allegro będzie pasował do mojej wersji samochodu. Prawda?? Muszą się czymś różnić. Jeśli ktoś wie coś na ten temat to prosiłbym o pomoc.
Pozdrawiam!
-
Witam!
Męczę się ciągle z tym przełącznikiem. Wiem teraz że na pewno nie każdy pasuję do mojego samochodu ponieważ jeden już odesłałem bo miał za mało wejść na wtyczki. Problem jest ze spryskiwaczami - nie działają, reszta ok. Dokładnie nie wiem z jakich części jest zbudowany przełącznik ale, dzwoniąc i pytają o konkretny numer przełącznika dowiedziałem się że posiada on 2 płytki (układy scalone) jedną za gniazdami od kierunków i świateł a drugą za gniazdami od wycieraczek. Mam teraz jedno zasadnicze pytanie, czy jak zrobię taki myk że kupię samą płytkę od obojętnie jakiego przełącznika z opcją cruise control tak jak u mnie to będzie wszystko grało?
Pzdr.
-
Z tego co widzę po modelu Twojego samochodu, masz przełączniki składające się z jednej części. Tj. Taśmy AirBag i przełączników. W wersji przed FL są to osobne elementy. Nr katalogowy znajdziesz w Eperze, po wpisaniu VIN, znajduję się gdzieś w sygnalizacji manewrowej i ostrzegania. Chyba wyposażenie elektryczne.
Jeśli możesz podaj VIN a znajdziemy odpowiednie numery.
-
Mam taki na sprzedaż. Może akurat ten będzie pasować? http://www.forum.alfaholicy.org/czes...fa_147_gt.html
-
Przełącznik już kupiłem. I okazało się że mój jest raczej też dobry, ponieważ żaden nie uruchamia spryskiwaczy. Potrzebuję teraz szybkiej pomocy. Mógłby mi ktoś wysłać schemat elektryczny działania spryskiwaczy z elerna? Chodzi mi o oznaczenia poszczególnych przekaźników i przewodów wchodzących do wtyczek. Prąd zanika w skrzynce z bezpiecznikami MAXI FUSE, na załączonych zdjęciach widać że była wcześniej uszkodzona jedna z wtyczek. Być może napięcie zanika gdzieś wcześniej ale nie wiem jaki kolor kabla, który wchodzi do wtyczki jest od spryskiwaczy. Od pompki do skrzynki idzie różowy a jaki wychodzi to już nie wiem. Więc przydałby mi się schemat tej wtyczki, mówiący o oznaczeniach do czego ten kabelek i kolorach albo miejscach do których pinów wchodzą.
Na zdjęciach do tej brązowej wtyczki idą przewody bezpośrednio od pompki spryskiwaczy, świateł, klaksonu itd.
Miałbym jeszcze prośbę żeby jak ktoś może to zobaczyłby u siebie czy nie brakuję mi żadnego przekaźnika/bezpiecznika w tej skrzynce. Wersja bez spryskiwaczy reflektorów 1,9 JTD 16v.
Proszę o szybką odpowiedź, gdyż auto stoi w warsztacie rozebrane i nie wiadomo co dalej z tym zrobić.
Pozdrawiam.
-
W dziale zrób to sam masz cały eLearn do 147, w zakładce diagnostyka masz sposób sprawdzenia niedziałających spryskiwaczy krok po kroku. Bo jest tego z schematami elektrycznymi dość sporo. Ewentualnie pisz to się to gdzieś wrzuci w częściach.
http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual's/
Brakuje przekaźnika spryskiwaczy reflektorów ( lewy dolny róg na 2 fotce ) i przekaźnika który jest opisany w eLearn jako wolny, do niego też brakuje bezpiecznika.
-
Elearn mi się ściąga ale strasznie powoli:/ 20KB/s:eek: Odnośnie spryskiwaczy reflektorów to jeśli nie mam ich w wyposażeniu to chyba może być tam wolne miejsce. A ten drugi opisany jako wolny, chyba też nie muszę mieć skoro tak napisali. Nie sądzę żeby mi ktoś zasunął przekaźnik albo bezpiecznik spod maski:) A wcześniej spryskiwacze działały. Więc muszę gdzieś indziej mieć spadek napięcia. W sumie sam już nie wiem dlaczego mi te spryskiwacze nie działają. Wkurza mnie już ten samochód. Pół roku bez spryskiwaczy, ehh
-
Nie będe zakładać nowego tematu. Otóż problem pojawił się wczoraj. W przełączniku zespolonym jest przycisk SET (do przełączania funkcji komputera). Wcześniej działał dość cieżko, tzn. trzeba było mocniej przycisnąć lub kilka razy. Wczoraj natomiast padł całkowicie. Pytanie moje brzmi: jak dostać się do tego przycisku (od wewnątrz) lub jak wymienić ten cały przełącznik zespolony? Muszę ściągnąć kierowajkę?
-
Żeby wymienić manetki musisz ściągnąć kierownicę.
Innej możliwości nie ma.
-
W ogóle da się rozebrać tą manetkę na pół czy coś? Chodzi mi o dostanie się do środka tych przełączników. No i jak zdjąć tą kierownice z poduszką?
-
Kierownicę zdejmiesz w 5 min.
Potrzebujesz klucz imbulsowy do odkręcenia śrub mocujących poduszkę. Są trzy, po jednej w każdym ramieniu kierownicy. Potem cienkim płaskim śrubokrętem odłączasz zatyczkę od poduszki, którą zdejmujesz i masz już dostęp do śruby od kierownicy.
Zdejmujesz plastikową nakładkę, pod nią śruba chyba 24. Zdejmujesz kierownice, dolną i górną osłonę manetek i masz bezpośredni do nich dostęp.
Manetki na pół nie rozbierzesz. Jakby coś było niejasne -> PW
-
Padł mi guzik od przelaczania kopmputera i teraz pytanko czy da sie rozebrac przelkacznik zespolony ?? zeby wimienic tylko manetke od wycieraczek z guzikiem od kompa ?? czy musze kupic konkretnie moja wersje czyli z tempomatem bo jest nierozbieralny ??
-
jedynie "wajcha" tempomatu jest demontowalna, więc możesz kupić bez i przełożyć, inaczej się nie da.
-
I bez taśmy AirBag. Będzie pare złotych taniej.
-
aha czyli kupie zespolony bez tempomatu (bo tanszy) i swoj tam doloze. wszystko bedzie pasowac ?? czy sa jakies wersje czy cos ?? benzyniak sie rozni od diesla ?? Wielkie dzieki
-
Niczym się nie różni benzyniak od diesla, ale mogą się różnić wersje dla kierownicy ze sterowaniem radia i bez. Z VDC i bez (czujnik kąta skrętu)
Tempomat jest przykręcany do manetek. Więc wszystko będzie pasować :)
-
Przepraszam,za odkopanie tematu. Złotą łopatę przyznam sobie sam :-)
Jeszcze jedno pytanie. Ściągając kierownice, wypięcie poduszki spowoduje samoniekasowalny błąd poduszki. A gdyby odpiąć aku 15 min przed rozpoczęciem pracy, zdjąć kiere,wymienić przełącznik ,złożyć wszystko jak należy i podpiąć aku?
Błąd poduszki wyskoczy czy nie ? (zakładam poprawny montaż wszystkiego)
-
Odepnij aku, zrób a potem po paru minutach podepnij aku. Adam w Samochodzie Marzeń nie raz o tym mówił wypinając fotele z poduszkami więc zapewne to sie ma do wszystkich poduszek ;)
-
Nie wyskoczy żaden błąd poduszki. Ja (jak wymieniałem przyciski od sterowania), nie odpinałem akumulatora. Nie trzeba tego robić. Ważne, żeby mieć wyjęty kluczyk ze stacyjki (żeby nie włączyć zapłonu).
-
To jeszcze jedno pytanie,bo właśnie zamówiłem na Allegro przełącznik. Po zamontowaniu nowego przełącznika zespolonego nie trzeba robić proxy ?