czy jest mozliwość podpięcia się do komputera Alfy 156 poprzez domowego PCETA???
Printable View
czy jest mozliwość podpięcia się do komputera Alfy 156 poprzez domowego PCETA???
no co jest niewie tego nikt???
PCET- komputer personalny
jak przenośny mozna podpiąć to chyba stacjonanalny tym bardziej jak masz gniazdko w garażu lub przetwornicę napięcia
http://www.forum.alfaholicy.org/topi...ram-vt5947.htm
tu masz chyba wszystko czego Ci trzeba..
pierwsze podłączenia wykonywałem prze port COM i miałem w garażu stacjonarnego PC z tym portem.
Teraz w dobie notebooków oraz iPOD-ów, działam przez USB.
A jaki interfejs polecacie na USB do AR 166 2,4JTD 150KM 2002r (silnik, ABS, poduchy, i co tylko możliwe)
dzieki panowie wielkie
jaki dokładnie ten interfejs cobie kupić?
alfa romeo 156 ts 2.0
Interfejs VAG USB KKL Vw/Skoda/Seat/Audi PROMOCJA (numer 274416881), cena 84 zł + transport od viakena.
alfa romeo Alfa166 2.4 JTD
1. - Alfadiag KKL interface from Andy Whitaker (exufix.com) This is a
serial (com port) version and it works fine
2. - A OBD-DIAG® 3001 KL / KKL Interface (USB FDTI chip) I just ordered
it this week.
to informacje z forum Unidiag-a, sam tego nie sprawdzałem.
dzieki
Witam Panowie,
Potrzebuje małej pomocy. Zaczynam dopiero zabawę ze 156 2.0 TS i planuje zakup interfejsu do podłączenia do laptopa w celu sprawdzania i analizowania komputerka w mojej Alfie.
Nie wiem jaki będzie najlepszy i który będzie grał z moja AR.
Który będzie odpowiedni ?
http://www.nokaut.pl/szukaj/akcesori...G-USB-KKL.html
AR jest z października 1998 r.
Dzieki za wszelkie wskazówki i rady :)
Pozdrawiam
widze ze alfaholicy kupują ten interfejs, będzie działał jeśli twoje ECU to M1.5.5
cena 84 zł od vlakena.
-
http://www.allegro.pl/item339459467_..._promocja.html
Hej wszystkim!
Czy ten nterfejs będzie pasował do 166 2,4 Jtd?? Złącze jest OBD2. Z resztą zobaczcie
http://moto.allegro.pl/item330456812...a_vag_kkl.html
Dzięki za odpowiedź...Jak mogę sprawdzić jakie mam ECU?Cytat:
Napisał bubu321
Jest chyba jakas strona w necie i po numerze VIN mozna wszystko sprawdzic, ale za cholere nie pamietam adresu :cry:
Pomóżcie koledzy
chyba chodzi ci 0 ePER-a.
-
http://www.spangerum.com:7080/navi?KEY=STARTUP
-
ten interfejs jest na COM-ie.Cytat:
Czy ten nterfejs będzie pasował do 166 2,4 Jtd
interfejs zalegro za 84 zł pasuje do JTD 166 ale działa tylko z oprogramowaniem UniDiagKWP2000.
Dzięki bubu... W którym miejscu moge wyczytać czy moje ECU to M1.5.5 ??Cytat:
Napisał bubu321
Wysłałem ci na maila to co wyciągnałem z Epera ale za cholere nie widzę modelu ECU :(
- lista engine code, odczytane z tabliczki alfy dla ECu M1.5.5Kod:Vehicles Covered by AlfaDiag
ECU Type Model Engine Engine Code
M1.5.5 145/146(*) 1.4 TS AR33503
145/146(*) 1.6 TS AR67601,AR32102
145/146(*) 1.8 TS AR32201,AR67106
145/146(*) 2.0 TS AR32301,AR67204
156** 1.6 TS** AR32102,AR67601
156 1.8 TS AR32201
156 2.0 TS AR32301
166 2.0 TS AR34103
GTV/Spider 1.8 TS AR32201
GTV/Spider(*) 2.0 TS AR16201,AR32301
- dane z alfadiag.net
Dzięki wielkie bubu...jesteś moim guru od interfejsów :DCytat:
Napisał bubu321
Wczoraj juz sprawdziłem ten sterownik i jest OK pasuje:)
Wczoraj kupiłem interfejsik http://www.allegro.pl/ite...2_promocja.html
W przyszłym tygodniu go podepne pod autko.
Fajnie by było jakbyś w "zrób to sam" wrzucił wszelkie wskazówki dotyczące diagnozowania za pomoca tego ustrojstwa...było by to baaaaardzo pomocne....
Dzieki za pomoc bubu
Pozdrawiam
a nie lepiej podawać numer z alegro, podany link przez Ciebie nie działa.
przy M1.5.5 jest dość łatwo zrobić oraz napisać instrukcję diagnostyki aktywnej.
Od tego się powinno zaczynać i te czynności wykonuje sie na wyłączonym silniku.
Jedna tylko mała uwaga nie testujemy wtryskiwaczy, chybą ze ktoś ma je odkręcone i nad menzurką.
z taka globalną instrukcja to jest problem poniewaz nigdzie nie ma zakresu poprawnych wyników, to co jest pomierzone w moim ECU nie musi być prawdziwe w drugim.
Witam
a czy ktoś mi podpowie, czy zdiagnozuję ECU w wersji ME3.1?
i czy jakiś/jaki interfejs pasuje do tego ECU?
numer aukcji Allegro: 339459467Cytat:
Napisał bubu321
amon..wejdź sobie na stronkę ViakenaCytat:
Napisał amon
Ja sie kontaktowałem z firmą przez gościa na którego namiary są ponizej, przedzwoń do niego on Ci napewno cosik doradzi...
Marcin Wajda
www.viaken.pl
tel. (012)257-10-16
tel. 0600-387-969tel. 0696-906-696
fax. (012)257-10-16
pn.-pt. 9:00-17:00
Pozdrawiam
Dzięki.Cytat:
Napisał Alfamaniak156
Gadałem z gościem. Dla mnie (ECU ME3.1) zaproponował EUROSCAN AT - urządzenie uniwersalne
http://www.viaken.pl/sklep.php?lang=pl&kat=1&prodid=71
Działa to jakoś pod DOS-em :roll:
Zastanawiam się czy ten interfejs za 84pln nie ruszy ECU ME3.1!
Jakby ktoś podpowiedział to będę wdzięczny.
Podpytaj na PW bubu321...moze on będzie wiedział... ale skoro facet który w tym siedzi powiedział że będzie pasował ten z linku to...chyba wiedział co mówi...Cytat:
Napisał amon
Wątpie żeby pasował ci interfejs dedykowany do M1.5.5 do ECU ME3.1, ale popytaj żebys kasy na darmo nie wydał
lista modeli obsługiwanych przez oprogramowanie alfadiag, oprogramowanie płatne.
- interfejs KKL VAG USB współpracuje z tym modelem auta.Kod:Vehicles Covered by AlfaDiag
ECU Type Model Engine Engine Code
M1.5.5 145/146(*) 1.4 TS AR33503
145/146(*) 1.6 TS AR67601,AR32102
145/146(*) 1.8 TS AR32201,AR67106
145/146(*) 2.0 TS AR32301,AR67204
156** 1.6 TS** AR32102,AR67601
156 1.8 TS AR32201
156 2.0 TS AR32301
166 2.0 TS AR34103
GTV/Spider 1.8 TS AR32201
GTV/Spider(*) 2.0 TS AR16201,AR32301
ME2.1 156 2.5 V6 AR32401,AR32405
166 2.5 V6 AR34201,AR36201
166 3.0 V6 AR34301,AR34302,AR36101
GTV/Spider(*) 3.0 V6 AR16101,AR16105
ME2.1 Turbo 166 2.0 Turbo AR34102
ME 3.1 156 Selespeed 2.0 TS AR32301
ME7.3.1 147 1.6 TS AR32103,AR32104
147 2.0 TS AR32310
147 3.2 V6 AR932A000
156 1.6 TS AR32103,AR32104
156 1.8 TS AR32205
156 2.0 TS AR32310
156 3.2 V6 AR932A000
166 3.2 V6 AR936A000
GT 3.2 V6 AR936A000
GTV 2.0 TS AR32310
GTV 3.2 V6 AR936A000
Spider 2.0 TS AR32310
Spider 3.2 V6 AR936A000
* Note: This model with this engine code were also equipped with the M2.10.3 and M2.10.4 ECU, which is not currently supported.
** Note: This model with this engine code were also equipped with the M2.10.4 ECU, which is not currently supported.
- nalezy skalkulowac koszty i obsługiwane funkcje.
- Euroscan AT wymaga dwóch portów COM, z nowymi notebooka jest mały problem.
-
http://img410.imageshack.us/img410/5...tecult3.th.jpg
Witam ponownie!!
Mam wszystko oprócz alfadiag'a.
Czy możecie mi opisac procedurę adaptacji ustawień przepustnicy i resetu ECU za pomocą programu UniDiagKWP2000_0_3_3_1???
Chodzi o to, co, gdzie kliknąć w tym programie, gdyż wogóle go nie znam.
PS. czy ewentualnie są jakieś inne programy pod interfejs USB viag kkl (84pln)?
- od siebie bym dodał że potem wyłączamy kluczyk i czekamy 90 sekund.Cytat:
For the moment it is already possible to do some of the things
requested below with UniDiag.
In the "Misc and Debug" tab, there is a
new option "In Out Ctrl LI 30".
With the fixed Ctrl Param 0x04,
it is possible to reset some values depending on the Local ID that is choosen.
For Alfa with a M1.5.5 motronic the following local ID's are usually used:
0xFD : Reset idle actuator
0xFE : Reset self-adapt. param. and idle act.
- kluczyk właczamy adaptacja wykonana.
- po tej adaptacji mozna sprawdzić jeszcze paramery adapatacyjne, czyli FRA ( 3 sztuki ) równe =1 oraz TRA = 0.
- przed adapatacją archiwizujemy parametry adapatacyjne.
Super dzięki bubu...Ja wczoraj odebrałm już swój kabelek do podpięcia i w sobotę będę sie bawił:)
Juz sobie to zanotowałem:)
Amon..daj znac jak Ci poszło z diagnostyką w twojej Niuni:)
Pozdrawiam
A mógłbyś bubu jeszcze wrzucić jak zrobić taki reset w alfadiagu. Czy to jest bezpieczne dla samochodu ??? Jak zmieniam świece i termostat warto wykonać reset?? dzięki i pozdrawiam
reset parametrów adaptacyjnych to nie jest antidotum na wszytkie bolączki auta.
przy zmianie termostatu wręcz jest zalecane, pewne funkcje ECU działają dopiero od + 70 st C.
pamiętajmy że czas adaptacji to czasami okres około tygodnia jeśli się jeżdzi po mieście, w tym czasie auto sobie więcej pali.
a Alfadiagu jest to prostsze, wybieraj tak jak na tym zdjęciu, 90 sekund tez obowiązuje !!!
- proszę pamiętać o archiwizacji parametrów adaptacyjnych przed zerowaniem
- oraz o pomierzeniu tych parametrów po resecie, czyli spawdzenie czy tak na prawdę wykonał sie reset poprawnie.
- byłoby miło jak byście zamieszczali zrzuty z ekranów programów diagnostycznych na tym forum dla innych oraz potomnych i dla własnej nauki.
-
http://img387.imageshack.us/img387/4...diagre9.th.jpg
-
szamacz czyżbyś zakupił licencję?
http://allegro.pl/item345078315_mini...x380_obd2.html
Czy coś takiego jest przydatne? Może poduchę skasuje?
@bubu
no nie jest lekko z tą diagnostyką
w tym Unidiag u, to mi jakieś "harami" wychodzą.
Nie wiem jak to w ogóle ruszyć.
JAK BYŚ MÓGŁ OPIOPISAĆ KROK PO KROKU W CO KLIKNĄĆ, to może jakoś bym to przebrnął
Na razie takie obrazki mi powychodziły
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...008/04/953.jpg http://www.forum.alfaholicy.org/imag...008/04/954.jpg http://www.forum.alfaholicy.org/imag...008/04/956.jpg http://www.forum.alfaholicy.org/imag...008/04/957.jpg http://www.forum.alfaholicy.org/imag...008/04/958.jpg
program Unidiag KWP2000 podczas komuniakcji z ECu posługuje się plikami definicji.
z tych plików definicji wie, jakie komendy użyć aby odczytać interesujący parametr.
- obecnie chyba tylko jest zrobiony tak na 95 % jedynie plik definicji od M1.5.5
- autor miał w zamierzeniu to, aby każdy uzytkownik auta napisał sobie plik definicji, nic bardziej błędnego jesli nie mam szczegółowej instrukcji.
- i dlatego dostajesz "błędy " lub wcale nie możesz wybrać pewnych funkcji.
- na forum UniDiaga piszą, ze załadowanie pliku definicji od M1.5.5 pozwala odczytac tak z 80 % funkcji, ale nie sprawdzałem tego.
- jedynie alfadiag - płatny, posiada interfejs intuicyjny dla użytkowniak.
nie do końca :]Cytat:
Napisał provokator
hmm to prawda że wariator działa dopiero od 70 st C, bo gdzieś tak wyczytałem ???Cytat:
Napisał bubu321
No to lipa
a jak zwykle zdania uczonych są podzielone. Nie mogąc sobie poradzić pojechałem do majstra, a majster stwierdził, że to lambda :x
Nie dowierzając pojechałem do fiata na examiner. Tam stwierdzili sporo błędów. Po ich wykasowaniu i odpaleniu silnika - TOOO SAMO - Wyskakuje błąd przepływomierza. Stwierdzili, że do wymiany :x
Silnik słaby, buja obrotami od 1000-1300, aż w tłumiku farczy. Świeci się kontrolka błędu (czerwona lampka w kształcie wtrysku). Po pewnym czasie obroty wzrastają do 2300.:evil:
Co z tego najlepsze to, że w fiacie stwierdzili, że samochód (ME3.1) nie posiada opcji resetu ustawień, a tylko kasowanie błędów.
Grzebiąc dalej zauważyłem, iż zatykając przewód od silnika za przepustnicę (ten, co jest w nim zaworek) obroty stabilizują się. Są wysokie, ale stabilne.
Dlatego zapytam, czy zaworek ten składa się z: sprężynki, plastikowego grzybka??. Czy na główce tego plastikowego grzybka powinien być jakiś elementy np. gumowa uszczelka??
na schemacie ECU M1.5.5, parametry adaptacyjne zaczynaja być agregowane jeśli temperatuta silnika przekroczy + 70 st C.
sygnał pośredni służy do sterowania momentu włączenia wariatora.
-
http://img139.imageshack.us/img139/1...alvevz8.th.jpg
-
muszę tu zrobić antyreklame viakenowi. wczoraj jechaliśmy z kumplem po interfejs do skody, kumpel konczył pracę ok 16 i prosto do krakowa do siedziby bo był potrzebny na już. stanęliśmy w korku i tak wyliczyliśmy że możemy się parę minut spóźnić, dzwonimy tam, żeby facet poczekał 5 minut w tym sklepie albo ostatecznie wziął interfejs ze sobą i podjedziemy tam gdzie mieszka. Interfejs był już zapłacony, ale facet odmówił, jeszcze powiedział że o 17:01 już go nie będzie i się rozłączył i przestał odbierać telefon, to był ten komórkowy podany tam przez kogoś już, (tego stacjonarnego wogóle nikt nie odbierał) na miejscu byliśmy kilka minut po 17. Oczywiście zamknięte i żywej duszy nie widać, przyjechaliśmy na darmo. Dziś był drugi kurs :/
No co do Viakena też czekałem na kabel prawie 2 tygodnie :evil:
Moze w piórka juz obrośli i zaczynają nieczysto grać a może poprostu koleś nie nadaje sie do tej roboty. Ja z nim załatwiałem to raczej takieo wrażenia nie sprawiał...ale co nie zmienia faktu bardzo nieładnie z jego strony że Was tak potraktował...może miał gorszy dzień Panowie :)Cytat:
Napisał Siafal89
Jak na Allegro zamówiełem kabelek to po 3 dniach miałem u siebie więc liczę na to że to był przypadek że takie jazdy robili..Cytat:
Napisał szamacz
Pozdrawiam
no i chyba mieli racje , w tym modelu wiele rzeczy sie kalibruje.Cytat:
Co z tego najlepsze to, że w fiacie stwierdzili, że samochód (ME3.1) nie posiada opcji resetu ustawień, a tylko kasowanie błędów.
-
http://img143.imageshack.us/img143/9474/19003wo7.th.jpg
-
http://img363.imageshack.us/img363/3748/19004yw9.th.jpg
-
http://img363.imageshack.us/img363/3177/19005lw5.th.jpg
-
http://img143.imageshack.us/img143/277/19006af7.th.jpg
-
Cześć Panowie, może któryś z was wie jakie usterki oznaczają te błędy:
P0380
P0703
P0101
P0110
Z góry dzięki :)