bardzo prosze o porade. Jak zresetować komputer w 156 lub wykasowac błąd???
Printable View
bardzo prosze o porade. Jak zresetować komputer w 156 lub wykasowac błąd???
To zależy jaki masz błąd. Samo wykasowanie niewiele może Ci dać. Najlepiej jest usunąć przyczynę błędu.
Możesz spróbować tak: przekręć kluczyk w stacyjce i czekaj, aż wszystkie kontrolki pogasną. Uczyń tak pięć razy pod rząd, a za szóstym razem zapal samochód. U mnie zadziałało. Miałem błąd, ponieważ wypiąłem przepływomierz w celu jego sprawdzenia.
Powodzenia!
Na kontrolkę poduszki powietrznej w kierownicy też to działa? :D :D :D
Myślę, że złotym środkiem na wszystko może być tylko polopiryna od Goździkowej :)Cytat:
Napisał marek1975
A tak nieco poważniej, to nie mam pojęcia. U mnie podziałało na przepływomierz. Nie ma przy tym większego zachodu, więc możesz sam spróbować skasować błąd w podany powyżej sposób.
dziekuje wam porade...świeci mi sie kontrolka poduszki...sprobuje tak zrobic
a skąd mam wiedzieć ze komp sie zrestartował?
Po takich manipulacjach zgasnie Ci co najwyżej kontrolka na desce, błąd w pamięci komputera pozostanie, mozna go skasować tylko testerem diagnostycznym, polewanie na zmianę goraca i zimna woda też nie działa :P
alfa 156 ts 2.0
- interfejs na alegro to 83 zł. ( czyli jedna wizyta u diagnosty )
- program diagnostyczny to UniDiagkwp2000, darmowy.
- wady: brak kompletnie instrukcji obsługi.
ja mam za darmo kts500, a wizyta u diagnosty to 40-50 zł.
za darmo ktsa masz czy podlaczenie ? :)Cytat:
Napisał bosniak_sg
kts to raczej wiecej kosztuje niz niektore alfy tutaj
nie no podłączenie oczywiscie :D
A gdzie można znaleźć profil do mojej Alfy??? TS 2.0... (Chodzi mi o profil do tego programu). Może ktoś podesłać?Cytat:
Napisał bubu321
Chciałem sie zapisać na yahoo, ale marne szanse. Chyba nowych nie wpuszczają...
pozdrawiam
vito100
Profil dla AR 156 ts 2.0 , czyli motronic M1.5.5
Napisałem do autora ale coś nie odpowiada, podsyłam ten profil.
Rejestracja trwa około 2 tygodni, autor pisze program do obsługi Air-Baga w alfa romeo.
Podłączyłem... KKL na COMie... Identyfikuje ECU i nic poza tym... W zakładce "Realtime Select" nic nie mogę odczytać... Czy tym interfejsem wogóle jest to możliwe?Cytat:
Napisał bubu321
Jak to rozumieć? Chodzi o profil? Nowy program? Czy będzie darmowy?Cytat:
Napisał bubu321
pozdrawiam
vito100
Program twój pracuje w środowisku windowsa XP sp2, program uruchamiany jako "Run as" z prawami administratora.
pobrany program jest w wersji 3.2.17, tylko ta wersja supportuje znaki narodowe PL.
zainstalowany profile dla M1.5.5, czyli plik UniDiag2000_AlfaTS_M155.def w katalogu DEF.
po uruchomieniu programu wczytujemy ten plik definicji, jest to rozszerzona definicja i bez niej program tez powinien działać.
W zakładce connect wybieramy port, inne ustawienia powinny być domyślne.
Po nacisnięciu Start COM 2000 proszę podaj zrzut ekranu co ci wyświetla w Keyword Received oraz w zakładce Identyfication.
poniżej kilka zrzutów z pracy z tym programem.
-
http://img521.imageshack.us/img521/1659/24013wq0.th.jpg
-
http://img87.imageshack.us/img87/4135/24017ld0.th.jpg
-
http://img91.imageshack.us/img91/7835/08096bo6.th.jpg
nowy program KWP71 bedzie obsługiwał air-bagi,
będzie to program z grafiicznym interfejsem.
- nowe profile sa tylko potrzebne jesli podpinasz inny model samochodu ponieważ kody błedu poza zakresem do 1000 sa inne dla kazdego modelu.
Program KWP71 dla interfejsu COmxx jest podany na tej samej stronce gdzie Unidiag.
ale tylko dla interfejsu szeregowego, w tym programie nie ma obsługi USB.
nowy, obecnie pisany program będzie obsługiwał COm, USB. ( chyba także CAN ale to nie jest pewne) i jest / bedzie do pewnego czasu za darmo.
bubu321, nie widziałeś gdzieś przypadkiem profilu do me2.1 ? ewentualnie orientujesz się na ile (o ile wogóle :) ) będzie sie pokrywał z m1.5.5?
Taka jest prawda,sprawdzone osobiscie,nie powinno sie lekcewazyc spraw wlasnego bezpieczenstwa :)Cytat:
Napisał bosniak_sg
niestety nie , mozna spróbowac na profilu uniwersalnym ale nie bedzie opisu diagnostyki.
- odczyt błedów bedzie działał , tak samo jak kasowanie błedów.
- wydruk błedów bedzie taki jak w tym przykładzie.
-
http://img211.imageshack.us/img211/310/25013mn5.th.jpg
Hej,Cytat:
Napisał bubu321
udało mi się chyba :-)
poniżej screeny:
[img]http://img230.imageshack.us/img230/2...ytuuhf9.th.jpg[/img]
[img]http://img230.imageshack.us/img230/9...tuu1nb7.th.jpg[/img]
[img]http://img160.imageshack.us/img160/4...tuu2rs5.th.jpg[/img]
[img]http://img228.imageshack.us/img228/1...tuu3hd0.th.jpg[/img]
i małe pytanko...
Kiedy można się spodziewać tego nowego programu do poduch...
Nie udało mi się (a już dłuuugo to trwa) dostać na grupę UniDiaga...
Czy można liczyć na informację na tym forum w temacie nowego programu gdy tylko się pojawi?
pozdrawiam
vito100
Ja uważam że najlepiej zresetować kompa na examinerze... sam musialem to zrobić jakiś miesiąc temu koszt 50 PLN ( nowa przepływka, lambda) komp zupełnie "czysty" autem trzeba było przejechać jakieś 20 Km żeby komputer od nowa sie zaadoptował i kolejne podłaczenie pod examiner czy wszystko jest ok jak do tej pory wszystko jest w porządku :wink:
ładne wykresy, optycznie.
widziałem że administrator UnidiagKWP2000 działał dzisiaj na forum, także dostęp będzie na dniach.
- nie ma co ukrywać program jest w fazie beta, jak dla mnie to brakuje mu diagnostyki elementów wykonawczych oraz przynajmniej 4 wykresów a nie tylko dwóch.
Kasowanie ECU i silnika krokowego można zrobić z poziomu misc and Debug.
w message 60 jest instrukcja
Kod:In the future I want to add something like an actuator test function.
I still have to think about it, how to keep it universal, in order to
set it up with a definition file.
For the moment it is already possible to do some of the things
requested below with UniDiag. In the "Misc and Debug" tab, there is a
new option "In Out Ctrl LI 30". With the fixed Ctrl Param 0x04, it is
possible to reset some values depending on the Local ID that is choosen.
For Alfa with a M1.5.5 motronic the following local ID's are usually used:
0xFD : Reset idle actuator
0xFE : Reset self-adapt. param. and idle act.
ja dostałem ze 2 tyg temu z dnia na dzień dostęp, więc może coś tam nie bałdzo poszło z rejestracją?Cytat:
Napisał bubu321
bubu321 jak ocenisz UnidiagKWP2000 w porównaniu do Alfadiaga (płatnego)? biorąc pod uwagę że mam Me2.1 (i brak zdefiniowanego profilu do niego) czy opłaca mi się go instalować mając już Alfadiaga?
z definicji UnidiagKWP2000 obsługuje wszystkie samochody zgodne z protokołem KWP2000.
Dla konkretnego samochodu potrzebny jest tylko profil, dośc trudno jest zdobyć informacje jakie dane wpisac do profilu. I ten problem hamuje ekspansję programu.
z tej racji program obsługuje np. JTD.
Cenna zaleta tego programu to poprawnie napisany program nie zdażyło mi się jeszcze aby przerwał transmisję.
AlfaDiag obsługuje wąską grupę samochodów ale dość dokładnie, dużym plusem jest obsługa Air-Bagu oraz parametrów dyno.
Cena tez jest znośna, licencja jest na komputer a nie na samochód jak w programie TS Diag.
Osobiście najbardziej podoba mi sie TS diag, grafika, wszystkie parametry na ekranie, widac trendy, wady tego programu to kiepska obsługa wykresów oraz przerwy w transmisji.
-
http://img261.imageshack.us/img261/1091/07018zf3.th.jpg