Siemka,
Czy Alfa 159 posiada czujnik zużycia hamulców/klocków hamulcowych?
Jeśli tak to jest od tego jakaś kontrolka czy komputer pokładowy o tym powiadamia?
Coś nam świszczy z tylu i podejrzewamy że klocki są wytarte.
Printable View
Siemka,
Czy Alfa 159 posiada czujnik zużycia hamulców/klocków hamulcowych?
Jeśli tak to jest od tego jakaś kontrolka czy komputer pokładowy o tym powiadamia?
Coś nam świszczy z tylu i podejrzewamy że klocki są wytarte.
Mi się wydaje, że z tyłu też jest... tylne klocki mam do wymiany i samochód właśnie się sczaił - pokazuje na wyświetlaczu symbol hamulca.
Kable powinny być na każdym zacisku (przynajmniej w teorii) - łatwo to sprawdzić, zerknij na zaciski, jeśli będziesz widzieć wychodzący z zacisków/klocka kabel = masz czujnik. Działa on na zasadzie zwarcia z masą
Nie wiem, jak w alfach, ale w bmw czujniki są na jednym klocku z przodu i na jednym z tyłu. Pamiętam, jak mi się skończyły klocki z przodu i musiałem kupowac komplet a do tego nadprogramowo czujnik, który się niszczy ;)
Witam. Nie chce zakładać nowego tematu wiec zapytam tutaj. Jadąc w trasie na wyświetlaczu komputera wyświetliła mi się ikonka zużytych klocków hamulcowych, po jakimś czasie ikonka znikła, i do tej pory (jakiś tydzień od zdarzenia) się nie pojawiła. Czy był to jakiś błąd komputera, czujnika? Bo komputer powinien mi o tym przypominać chyba przy każdym rozruchu silnika?
Po oględzinach wzrokowych jest jeszcze trochę okładziny.
U mnie kontrolka pojawiała się i znikała. Czasami podczas jazdy ani razu się nie pojawiła, innym razem stale świeciła wywalając komunikat, że klocki się starły (brake pads worn out). Tuż przed wymianą świeciła stale... Przy wymianie okazało się, że faktycznie był na nie najwyższy czas.
To normalne że kontrolka pojawia się i znika. Jeżeli jeszcze trochę okładziny zostało to masz czas żeby zrobić paręset km przed zmianą. Ale nie przeciągaj tego, bo jeżeli spóźnisz się to i tarcze będziesz miał do wymiany.
Witam. Ja wymieniałem u siebie klocki z tyłu i tam nie ma żadnych czujników. Jeśli chodzi o przód to rozglądałem się w swoim aucie i wygląda na to że tylko w jednym kole ( z prawej strony ) jest czujnik. Po lewej nie widziałem, chyba że mam jakiś wybrakowany samochód. Jeśli ktoś zna temat czujników z przodu to proszę o wypowiedź.
Patrząc na foto klocków sprzedawanych np. na allegro widać kable od czujników na obu klockach. Coś tu nie gra
Ostatnio oglądałem instalacje biegnącą do hamulców i jest tak samo jak u Ciebie. Kabel biegnie tylko do jednego klocka z przodu. Nowe klocki mają czujniki po obu stronach bo pewnie niektóre wersje mają instalacje po obu stronach. Do tylnych klocków również nie mam poprowadzonej instalacji.
Miałem przypadek taki, że kontrolka zużycia klocków zapalała się i gasła. Przyczyną okazała sie przetarta izolacja na kablu biegnącym do czajnika na klocku.
klocki wymienia sie parami więc wystarczy jeden kabel do kontrolki
wiadoma sprawa, że klocki wymienia się parami, ale w audi miałem czujniki po obu stronach.
to dobrze. czyli w jednym klocku trzeba przewód upie...ć. Czeka mnie wymiana kompletu klocków z tarczami. pozdr
przewaga samochodow ma jeden czujnik zużycia hamulców który znajduje sie w przednim kole kierowcy a kable pozostale wychodzace z pozostałych kól to z absu.
tak ale są dostępne klocki do tyłu z czujnikiem zużycia, ostatnio zamawiałem to własnie się zastanawiałem nad tym dlaczego je produkują skoro nie ma do czego je podłączyć, okazuje się ze takie same klocki występują też w innych autach, wiec zamówiłem oryginalne teraz już TRW poprzednie były Lucas. Oczywiście tył.
Jako ciekawostkę dodam ze za 120zł oryginalne TRW w komplecie dodają nowe śruby mocujące i prowadnice klocków, czego w zamiennikach nie ma.
czujniki czujnikami, ale zdecydowana wiekszosc 159 ma aluminiowe felgi przez ktore mozna podejrzec, w jakim stanie sa klocki. a jak slabo widac wystarczy zdjac kolo. ja zawsze w ten sposob sprawdzam stan hamulcow (grubosc tarcz i klockow) i nie musze sie przejmowac czujnikami, ktore z reszta, nawet jak sa, wcale nie musza zadzialac
Jestem świeżo po wymianie klocków z przodu,kontrolka zużycia dała znak,patrzę przez felgę nie ma tragedii,może jakieś zwarcie na czujniku,ale nie,klocek z lewej strony się rozwarstwił,a były dobrej firmy.
Czesc.
Czy ktos moze posiada numer czesci przewodu czujnika zurzycia klockow hamulcowych. Za xxx nie moge znalesc w ePER
Czujnik masz w klocku
Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
To wiem, pytlem o przewod do ktorego wpina sie ten czujnik z klocja a ktory idzie do centralki. Mozliwe ze malo precyzyjnie sprecyzowalem pytanie.
Ale wlasnie dostalem telefon z Alfy. Ten przewod nie wystepuje jako osobna czesc zamienna. Trzeba cala wiazke wymieniac a cena jest zaporowa.
Tniesz i kupujesz w necie wtyczkę do zarobienia
Wysłane z mojego E6553 przy użyciu Tapatalka
Przecież to żaden czujnik tylko zwykły przewód robiący zwarcie do masy. Jak Ci się przetarł kup kawałek przewodu i go wymień.
Wtyczka odpadła. Wiem, że to pojedyczy przewód. Przewód osniedzialy dlatego chciałbym fachowo całość wymienić. Zamiast bawić się w łączenie wtyczki. Ale jak się okazało, trzeba inaczej.
Sent from my E6633 using Tapatalk
Będę natomiast wdzięczny za zdjęcie wtyczki do której podpina się klocek.
Sent from my E6633 using Tapatalk
Panowie czy znacie numer OEM lud istnieje możliwość zakupu zamiennika tej blaszki/uchwytu/mocowania dokręcanego do zacisku na którym montuje się wtyczkę od klocków hamulcowych? Przy regeneracji połamały mi sie w rekach...
Załącznik 258399
ok, poradziłem sobie ale napisze bo może komuś się przyda. Jest to wspornik o numerze 77364382 i ten kawałeczek blaszki kosztuje w ASO 105 zł :o_O:
U mnie tylko z lewej strony z przodu jest czujnik. To normalne?
W poliftach tak.