-
Problem z ładowaniem
Panowie mam problem z ładowaniem.Alternator daje 14,10 a do akumulatora dochodzi 13,60.Alternator miał wymieniony regulator napiecia i rolke.Takze w tej chwili styki powinny być dobrze.za bardzo nie chce mi sie wierzyc ze padł kabel glównego napiecia.W bagazniku do akumulatora dochodza dwa kable w tym jeden z gruba kostka.Może ktos wie co to jest może w tym tkwi problem?!A może przy rozruszniku,który nie był ruszany przeczyscic styki?Czy to cos wogóle da?Jesli ktos wymieniał kabel czy dawal w to samo miejsce?bo troche roboty by było...dobija mnie tylko ta pogoda,zimno i nic nie mozna zrobić.pozdro
marcopol
-
A może nie ma problemu? 13,6 to całkiem porządny woltaż.
-
tylko ze mam nowy akumulator i mam problem z odpaleniem,przy włączonej dmuchawie mam niecałe 13 a swiateł nie właczałem podejrzewam ze bedzie mniej.to tak jakby nie było ładowania(swiece żarowe wymienione)
-
A na alternatorze też spada czy tylko na akumulatorze?
-
-
To raczej ma znaczenie :)
-
spadek na pewno bedzie,tylko gdzies po drodze gubi prad.
---------- Post dodany o godzinie 19:28 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:22 ----------
spadek na pewno bedzie tylko gdzies po drodze gubi prad.kilka postów nizej piszą zeby sprawdzić linke łaczącą silnik z nadwoziem.
-
wydaje mi sie ze 13,6 na aku to troche malo!!! powinno miescic sie od 14,1 do 14,5!!! wymieniales regulator a sprawdzales szczotki???
-
tak wszystko mam wymienione,razem z rolką
-
sprawdz moze faktycznie ten masowy przewod...mowisz ze z alternatora masz 4,1 po wymianie szczotek rolki i regulatora?niby w normie ale ja ostatnio sprawdzalem u siebie a nie robilem jeszcze alternatora(ODPUKAC!!!)i mam 4,2 a masz JTD?
-
-
Ja ma JTD i ładowanie mam 13,7V. jak powyłączam wszystko to rośnie do 14V. aku wymieniony w tamtym roku i sprawuje się jak dobrze.
kolega w 2,0 (też 166) miał 13,7V to po 2 dniach musiał ładować aku (nowy). wymienił regulator i teraz ma ciągle 14,5V. polecam też sprawdzić, podłączając amperomierz, jaki jest pobór prądu z aku (oczywiście odczytać wskazanie jak już się uspokoją wszystkie lampki itd.powinno być chyba nie więcej jak 200mA).
-
Kolego przede wszystkim posprawdzaj wszystkie połączenia między alternatorem a akumulatorem ( stawiam na plecionkę przy skrzyni). Nie może być różnicy napięcia bo to świadczy o złym połączeniu. Po tym zabiegu sprawdż napięcie ładowania, jeżeli będzie poniżej 14V (przy naładowanym akumulatorze) to zobacz naciąg paska (MUSI być dobrze naciągnięty),jeżeli dalej będzie napięcie za niskie to regulator do wymiany
-
Na średnich obrotach powinno być powyżej 14V (idealnie około 14.4V), inaczej aku jest niedoładowywane i w końcu padnie. Jak na alternatorze jest 14.1V a na aku 13.6V, to 0.5V spada gdzieś na kablach, nie ma innej opcji :). Czyli do sprawdzenia połączenia z masą, klemy itp...
A to 14.1 to zakładam że mierzone na wolnych obrotach, na średnich pewnie dojdzie do ideału 14.4.
-
witam ponownie,sorki że dopiero teraz odpisuje,ale dopiero wczoraj zrobiłem.Problem z ładowaniem wynikal z braku masy silnika.Teraz jest wszystko idealnie.Miałem też mały problem z czujnikiem temperatury silnika i podejzewam,ze on podawał złą temp.komputerowi i tez cięzko palił.Teraz kręci zaje......Czujnik wszystko ładnie pokazuje,ładowanie jest.Dzieki wszystkim za sugestie i podpowiedzi.Szczesliwego Nowego Roku Zyczy
marcopol
-
W którym dokładnie miejscu znajduje się przewód masowy silnika?
-
Musisz zdjąć lewe nadkole i tam jest przewód! Idzie od skrzyni biegów do nadwozia!!