Panowie dziwny odczyt z Fiat ecu scan 2.5. Kąt wyprzedzenia zapłonu 188-190,5 stopnia. chyba coś nie tak?? jaki powinien być?? Jeżeli faktycznie nie ma przekłamania na programie co może być przyczyną?! cały czas lekko mi drży kierownica
Printable View
Panowie dziwny odczyt z Fiat ecu scan 2.5. Kąt wyprzedzenia zapłonu 188-190,5 stopnia. chyba coś nie tak?? jaki powinien być?? Jeżeli faktycznie nie ma przekłamania na programie co może być przyczyną?! cały czas lekko mi drży kierownica
a sprawdź w alfa diag-u dla pewności że to nie jest wina programu
Wracam do tematu. Samochód w pokazuje kąt wyprzedzania zapłonu 188-191 stopni, co mniej więcej pięć sekund spada do 0,0 i znowu 188. przy dodaniu gazu pracuje w granicach 10-35 stopni. Co jest grane? na dole w programie na pasku mam czerwony napis "opóźnienie za wysokie". bez możliwości sprawdzenia od czego jest ten komunikat. coś komuś przychodzi do głowy? czy któryś Kolega może podpiąć swoją bellę i sprawdzić jaki ma kąt na wolnych obrotach? dodam że w poprzednich wersjach programu czyli 2.1 2.3 cały czas pokazuje kąt 0,0 tak jakby program nie wyłapywał pracy silnika.
Czujnik położenia wałka rozrządu może byc uszkodzony
wałka rozrządu czy wału?
Rozrządu
Przed chwilą poszedłem do samochodu i podpiąłem kompa. na zupełnie zimnym silniku kąt jest między 0,8-1,5. po chwili jest wrażenie że nie pracuje jeden cylinder i kąt zmienia się na 188. Źle ustawiony rozrząd czy czujnik wałka tak jak sugerował Kolega?
Panowie, sprawdziłem w alfie ojca. 12 stopni. u mnie po rozgrzaniu 188. zamówiłem czujnik wałka rozrządu. proszę o potwierdzenie dobrego zakupu.
A jaki czujnik zamówiłeś i gdzie, bo nowy oryginał Boscha to ponad 500 zł, a te z czarną wtyczką z EPS po 250 zł to nic nie warte buble - już mam drugi taki i po ujechaniu 2 km wywala błąd P0340.
A czy sprawdzałeś, co się dzieje po odłączeniu wtyczki tego czujnika od instalacji - czy jest wtedy taki duży kąt wyprzedzenia?
Potwierdza się uszkodzenie czujnika faz rozrządu. po odpięciu mam kąt 3.5. równe obroty. powyżej 3000 tysięcy się dławi ale to noramlne na opiętym czujniku. kupiłem oryginał bosha na allegro. 100% za 60 zeta. czekam na kuriera.
Ciekawe, czy nie będzie uszkodzony bo, jak wiesz, roboty z jego wymianą jest sporo.
Też bym musiał zaryzykować kiedyś, bo na tym z EPS nie da się jechać.
Wracam do tematu. czujnik był sprawny.... nic nie pomogło, nadal kąt zapłonu w granicach 190 stopni. wyczyszczony zawór podciśnienia oleju, powieszony był "grzybek". kolega powiedział że to może być przyczyną. też nie pomogło. zastanawia mnie fakt że stopień obciążenia silnika to ok. 22% na wolnych obrotach. przy minimalnym dodaniu gazu spada do 13%. przepływka pokazuje ok 12. nie wiem zgłupiałem już....
To może chciałbyś odstąpić czujnik, chętnie odkupię, jeśli jest pewność, że jest dobry.
Tak sobie jeszcze myślę co do tego kąta wyprzedzenia zapłonu:
- skąd ECU bierze kąt wyprzedzenia - z czujnika wału korbowego, czy z Halla?
- jeśli z Halla, to chyba kiedyś ktoś pisał, że w TS-ach były montowane 2 rodzaje kół wałków wydechowych, różniące się właśnie wieńcami impulsowymi dla Halla
- jeśli to prawda, to czy jest możliwe, abyś miał zamienione koło?
- na ile znasz historię swojego samochodu?
A może mapy wtrysku są porozjeżdżane - masz LPG?
czujnik odstąpię za 60 zeta plus wysyłka. dokładnie za tyle zakupiłem dwa dni temu. rozrząd był robiony u Twardowskiego. czujnik wału wymieniałem rok temu i mniej wiećej od tego czasu zaczęły się kłopoty. przyjrzę się temu dokładnie. ostatnio jedem mechanik o tym mi mówił. tylko że dzisiej sprawdziłem że mam za mały kąt otwarcia przepustnicy i za mały przelot powietrza tylko 12 na przepływce. po odpięciu kolektora dolotowego przed przepustnicą jest jakby lepiej.
Rozwiązałeś tą zagadkę? Może miałeś też większe zużycie paliwa?