z tego co sie orientuje to bedzie pasowc zarówno od 8v jak i 16 v, silnik oczywiscie 16v, jednak czy na skrzyni 1.8 bedzie lepszy start?jest sens wogóle taka dawac? skrzynia i tak do wymiany
Printable View
z tego co sie orientuje to bedzie pasowc zarówno od 8v jak i 16 v, silnik oczywiscie 16v, jednak czy na skrzyni 1.8 bedzie lepszy start?jest sens wogóle taka dawac? skrzynia i tak do wymiany
ja bym zakładał 1.8, w trasie spali maksymalnie litr wiecej na 100 kilometrów a jazda po mieście o wiele lżejsza. Nawet mam taka skrzynie jesli chcesz.
sprawdz przełożenia i zobaczysz co i jak.
no skrzynia od 1.8 ma krótsze przełozenia
Oj ludzie ludzie co Wy wymyślacie Lepsze przyśpieszenie, lżejsza jazda???? skąd takie wnioski?
mi sie wydaje ze krótsze przełozenia przy danej mocy silnika równa sie lepszy start i lepszy sprint np do 140, powyzej wiadomo krótsza wiec moze byc ciezej, ktos sie orientuje do ile wogóle skrzynia 1.8 sie kreci? kiedys dawałem link na taka fajna stronke, były tam przełozenia, dane silnika itd, ale gdzies to wcięło
jak wielu z was wie miałem wiele alf 155 i 1.8 mi się po mieście przyjemniej jeździło niż 2.0 mówię oczywiście o 8V ale można to również przenieś na 16V. I mogę się założyć że wsiądę do alfki 155 z silnikiem 1.8 i 2.0 i zgadnę którą jadę. Po prostu 1.8 przy ruszaniu wydawała mi się jakby żwawsza, i po mieście się ciekawiej jeździło bo też miałem gdzie na obrotach przytrzymac a w 2.0 zamulałem ją na niższych obrotach. Gdy wyjechałem na coś w stylu TRASA to jednak 1.8 przy 2.5 tys obrotów miała bardzo zauważalnie mniejszą prędkość. Po prostu takie są moje odczucia.
---------- Post dodany o godzinie 21:07 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:04 ----------
A co do przyśpieszania to tak andrzej zgadzam się ale musisz wykorzystać pełną moc ale w mieście będzie ci taka skrzynia zamulać bo będziesz musiał więcej jej gazować żeby ruszyć, mówię o spokojnej jeździe dlatego skrzynia od słabszej 1.8 będzie zajebista w mieście do spokojnej jazdy bo będzie lżej ruszać, oto wytłumaczenie co miałem na myśli mówiąć że mi się lżej jeździło 1.8.
a do szybszych startów spod swiateł i np na małe sprinty przy której lepiej by sie zbierała?
przy gazowaniu ok 4.5tys obrotów przed startem to na skrzyni od 2.0 ale do ruszania bez hałasu na 1.8 "lżej" na pewno by ruszyła, co do przyśpieszenia do 100km/h nie wiem. Na pewno lżej by gume paliła:) hehe
to jeszcze sobie załóż wyższe koła to jeszcze szybciej będziesz przyśpieszał:)
http://www.pjurzysta.republika.pl/ciekaw.htm, moze i smieszny przykład, ale to sie wszedzie sprawdza, wiadomo ze przy serujnej mocy nie bedzie duzych rezultatów ale zawsze cos...
byla jusz sytuacja startu z pod swiatel 155 2.0 8v skrzynia (prawdopodobnie 1.8) a 155 2.0 16V skrzynia normalna i 16V zostala w tyle i mi sie wydaje ze skrzynia z 1.8 bedzie miala lepszego kopa na starcie tylko na starcie
Jaki to może być większy kop? krótsze biegi auto szybko wkręca się w obroty ale nie oznacza to że szybciej jedzie. Kombinacja z przekładnią w dyfrze można osiągnąć lepsze przyśpieszenie lub większe osiągi. Krótkie biegi pomagają tylko w trudnym i ciężkim terenie lub jak jedziesz mocno załadowanym autem
niewiem moze i ciutem wiecej trzeba sie namachac biegami ale czy az tak duzo? na mojej na 2 biegu 100km/h a na 1.8 90, czy to az taka iwelka róznica w machaniu, a auto bardziej sie wkreca, a jakos wszystkie auta sportowe zaczynając od f1(tu oczywiscie sa tez długie ale na długie proste, na krete tory daja krótkie przełozenia i auto lepiej sie wkreca, na wrc tez maja krótkie przełozenia, nie patrzcie na szzpere, defer, bo to jest dla spadku mocy na zakrecach i równemu ciagnieciu obu kół) konczywszy na autach robionych na 1/4 mili nie maja długich przełozen
dla mnie 1 i 2 w 1.8 są za krótkie ale 3 jest już idealna co prawda kończy się na 120 km/h ale wyprzedania idealna bo idzie już od 60 km/h.
Ja co do przyśpieszenia sądzę to samo co andrew ale na pewno na skrzyni 1.8 będzie się "lepiej "lżej" "mocniej"-no ogólnie przyjemniej ruszało z miejsca i ganiało po mieście. ale oczywiscie jest to tylko moja opinia
a uzylibyscie uzywanego sprzegła? bo kurczeprzez przyspieszona naprawde mam mały problem z iloscia kasy na to...mowa oczywsicie o sprzegle kilka tys temu wymienianym w dobrej kondycji, które siedzi w mojej przyszłej skrzyni, nowe ok 400zł, jestem za nowym ale jednak jest ale...
Jedyna wada długich przełożeń 2.0 to fakt że przerzucając dopiero na 3 w mieście mogę bulić już 500zł +10pkt:)
hm...moje musiało by byc do zwrotu od razu czy mogło by byc pózniej?, i w tej cenie obojetnie jakie bym chial czy tylko luka np? bo mnie bardziej by chyba valeo interesowało, aczkolwiek jestem za nowych bo chyba lepsze by było niz regenerowane
to regenerowane to jest luk badz sachs Twoje do zwrotu w 1 tydzien
a ktos moze cos powiedziec na temat trwalosi regenerowanych sprzegieł? wogóle regenerowane to tez komplet?
tak to co oferuje to komplet, sprzedalem w poprzedniej firmie ok 20 kplt do dostawczakow od 2 lat zadnych reklamacji
w sumie to az tak taniej to nie jest, trzeba doliczyc cene wysyłki swojego wiec tylko ok 60 zł taniej
a co nowe to nowe, tak bynajmniej ja uwazam
w zupelnosci sie zgadzam:) ale skoro chciales to powiedzialem co i jak:)
pozostane raczej przy nowym, oczywiscie valeo, czekam na kase i jak cos dam znac na pw....a skrzynia raczej bedzie 2.0, choc jeszcze mysle nad ta 1.8, miska przyszło, czesci po mału zbierane, nie bawem rusza akcja reaktywacja, hehe
ja bym włożył 1.8. Jak już wkładasz 2.0 to weź daj koło zamachowe do odchudzenia i wyważenia kolesiowi z allegro: otoczak7 To wtedy na pewno będzie lepiej przyśpieszać. A jeżeli boisz się takic rozwiązan to wkładaj skrzynie od 1.8 bo zaczynam mieć wątpliwości co do przyśpieszenia ponieważ każdy liczy przyśpieszenie od 0-100km a nikt nie myśli o przyśpieszeniu od 0-90km/h a z tego co pamietam 2.0 chyba na 2 szła max 100 a 1.8 z 90km/h wiec zakładając skrzynię od 1.8 minimalnie zwalniasz prędkość na 2 biegu ale koła otrzymując większą moc co za tym idzie szybsze wkręcanie się na obroty więc ja już nie wiem co szybciej przyśpieszy ale wolał bym mieć auto silniejsze niż szybsze chociaż na prawdę nikt z nas tutaj na forum nie udowodni żadnej teori jeżeli tego nie zrobi. Ja w tej chwili nie mam adnej 2.0 inaczej już bym działał w garażu. Pomyśl nad tym kołem zamachowym. Ja swoje już tak przerobiłem.