Jak w temacie, jak można sprawdzić , czy zawór egr działa poprawnie ?
Printable View
Jak w temacie, jak można sprawdzić , czy zawór egr działa poprawnie ?
Najlepiej podpiąć pod komputer i sprawdzić czy pulsuje
Jeśli nie, to sprawdzić czy jest normalnie zamknięty czy otwarty. (Najczęściej uszkodzenie objawia się że jest zapieczony).
Kopci??
no właśnie nie kopci, jest wyczyszczony tzn czujnik i egr dokładnie.. więc zapieczony nie może być bo się ruszał (rozkręcony w ręce) na kompie prędzej wybijało przeładowanie -ze uszkodzony ten czujnik. teraz jak jest poskładane to znów ten problem ciągle że przy 120 albo przygazowaniu się włącza Motor system failure i jak jest na postoju i go przegazuje to słychać tak jak by świst.. ale nie z turbo tylko z okolic egr... w dodatku jak długo go gazuje to sie kopci gdzies z okolicy egr ..
Przeładowanie raczej nie dotyczy egr-a, tylko zaworu OverBoost, jeśli Egr jest zaślepiony to prędzej przeładuje, ponieważ całe ciśnienie idzie do kolektora, a Egr przez swoje otwarcie zmniejsza je.
Sprawdz uszczelki egra
Rozszczelniony masz układ EGR, weź dobrze to poskręcaj.
Tak ma rosnąć procent otwarcia, nie pamiętam wartości. Najlepiej podepnij kompa i zrób sobie logi z jazdy. Obroty silnika / otwarcie % EGR + masy powietrza.
edc15 zamknięty z tego co pamiętam 0%
edc16c8 zamknięty 1%
edc16c39 zamknięty 3.99%
Można zdemontować i podłączyć do zasilacza regulowanego 12V. Ciągnie z tego co kojarzę 1.2A. Lub foto j.w.
Pomiary % otwarcia nic nie dają jesli EGR jest nieszczelny - to podstawowe kryterium jego oceny, może nie działać ale szczelny musi być
Żeby ci coś wyświetliło musisz wcześniej przejść w parametry i zaznaczyć EGR. Później w zakładce TESTy, w tej ramce nad przyciskiem wykonaj będziesz mógł obserwować zmiany.
Twoje wartości są prawidłowe. Rozumiem że sprawdzałeś na jałowym.
Tak, na jałowym. Przy okazji znalazłem log i zauważyłem, że jak ilość powietrza przekracza oczekiwaną to EGR wraca do 1%, a jak ciśnienie doładowania przekracza oczekiwane to zamknięcie Overboost maleje z 75% do momentu osiągnięcia oczekiwanego. Chyba tak ma być?
Załącznik 117261
Pierwsza hipoteza błędna, druga "powiedzmy" ok :)
Nie znajdziesz logów z tego testu, możesz zrobić myk po tytułem odkręcić EGR o kolektora, podłączyć Alfę pod kompa, włączyć test EGR i patrzeć co się dzieje w samym EGR, jak pracuje. Tylko silnika nie ,,odpalaj" :cool:
Czy można prosić o analizę wykresu, bo wywala błąd p1235. EGR wyczyszczony, czujnik ciśnienia doładowania wyczyszczony.
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=139270&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=139271&stc=1