Witam wszystkich ok 1 tydzień temu zakupiłem alfe 166 2.0 v6 i szykuje się do wymiany rozrządu mam przejechane 150000 km przebiegu powiedzcie mi ile gdzieś wyjdą mnie części potrzebne do wymiany wraz z robocizną????
Printable View
Witam wszystkich ok 1 tydzień temu zakupiłem alfe 166 2.0 v6 i szykuje się do wymiany rozrządu mam przejechane 150000 km przebiegu powiedzcie mi ile gdzieś wyjdą mnie części potrzebne do wymiany wraz z robocizną????
od 1000 do 1500 złotych w zaleznosci od uzyrych czesci i ceny mechanika
Mówisz że aż tak dużo w tym roczniku 1999 który ja mam liczyłem że zmieszczę się w 900zł?????
http://allegro.pl/alfa-romeo-166-roz...413306898.html
Cena z allegro za napinacz i pasek chyba odpowiednia (chociaż rolki i napinacz wiekszość poleca firmy SKF) do tego koniecznie wymień pompę wody przy okazji cena ok 350 zł firmy RUVILLE (chyba taka jak do 24V).
Robota w granicach 400 - 450 złotych (z pompą wody).
Trzeba użyć blokad do ustawienia rozrządu, a więc zdjąc pokrywy zaworów, a że głowice masz dwie to dodatkowo jeszcze dwie uszczelki (ok 100 za sztukę).
W sumie 500 + 350 + 200 + 400 = 1450 (niektórzy pokrywy składają na silikon czy specyfik Wurth'a wtedy - 200 zł)
Powodzenia:)
EDIT: przy okazji można sprawdzic luzy zaworowe i wyregulować, ale to nich ktos z V6 TB sie wypowie...
ja płaciłem za rozrząd 699 . pasek , napinacz i 2 rolki + [pompa 200zl graf, + uszczelki po 80zl robocizna będzie kosztować 450zl
Trochę z tymi cenami Panowie przesadzacie....
na alledrogo kpl rozrząd bez pompy wody 450zł...
np. http://allegro.pl/alfa-romeo-166-roz...413306898.html
A myślę, że kupując w ASO napinacz i w "nie ASO" pasek GATES lub Conti wyjdzie jeszcze taniej
Pompa wody w 12V jest napędzana paskiem klinowym nie rozrządu.
Trochę koledze namieszaliście, bo 3.0v6 24V ma dużo droższy rozrząd.
Faktem jest, że pokrywy zaworów trzeba zdjąć bo są znaki na wałkach, ale nie straszcie dodatkowymi kosztami. Ja zmieniałem rozrząd bez blokad i wszystko ok ;)
Także posiadacze 24V jeśli nie do końca wiecie w czym rzecz prosiłbym o nie wprowadzanie w błąd.
Pozdrawiam
Nawet do 24v tyle nie kosztuje wszystkie cześci kupowałem powiedzmy z górnej półki nie pamiętam ile to wyszło gdzieś mam fakture ale napewno nie tyle :)
Pompa wody w12v jest praktycznie dożywotnia wymiana max 400 zł jak byś był zwrocławia to rozrząd mogę wymienić
Ja pompy nie wymieniałem ani w 164 2.0v6 TB, ani w 164 3.0v6 12V, ani w Gtv 2.0v6 TB, ani narazie ;) w 166 2.0v6 TB
W 166 3.0v6 24v zresztą też nie wymieniałem.
Więc chyba można potwierdzić, że jest dość mało awaryjna.
Za to jeśli już temat wszedł lekko na układ chłodzenia... trzeba uważać na termostaty w każdej V6, lubią się zawieszać i przepuszczać cały czas na chłodnicę.
No i odwieczny problem 166 - nagrzewnica ;) Choć sam nie musiałem wymieniać, dość często się zdarza rozszczelnienie.
Ja za komplet do 3.0V6 (pasek rozrządu Conti + pasek wielorowkowy Conti + napinacz i rolki SKF + pompa wody Bugatti z metalowym wirnikiem+ 2 x uszczelka pod głowicę) zapłaciłem 1100 zł, za oryginały w ASO krzyknęli niemal 2 tys:) Po...ało ich chyba... te części które mam są chyba całkiem dobrze dobrane i świetnej jakości więc po co przepłacać? :)
W poniedziałek idzie na wymianę, facet krzyknął 500 zł za robotę...chyba w normie nie, dodam że ASO (prawdziwe a nie wymieniacze i partacze):) ale prowadzi je pasjonat i Świrus który ma swoją kolekcję Alf m in. Zagato:) wiec przy okazji rzucę okiem na te piekności?
Znalazłem ta fakture wystawiona w wigilie nawet widze ;)
pompa wody KWP10673 285 zł nie wiem co to jest ale był metalowy wirnik ;)
nie przesadzajcie z tymi plastikowymi wirnikami, poprzednia pompa wody u mnie była w idealnym stanie (plastikowa), wystarczy regularna (na czas) wymiana.
To raczej nie chodziło o uszczelki pod głowice tylko pokrywy klawiatury ;)
po 45 tys z plastikowym wirnikiem mialem juz male pekniecie
byłem u mechanika i tak wymiana napinacza paska, pompy wody, wymiana oleju, filtra oleju oraz paska alternatora za same części 835 dokładnie a za robote 250zł.....
---------- Post dodany o godzinie 07:51 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 07:32 ----------
a co do uszczelek to raczej nie trzeba ich wymienić mechanik obejrzał autko i wszystko jest w jak najlepszym porządku
Czy napewno bedzie wymieniał pompę wody? bo jeśli tak to raczej trzeba zdjąć pasek rozrządu, później ustawić i załozyć. Do ustawienia przydałoby sie zdjąć pokrywy zaworów ...no chyba, że na śrubokręty...(nie wiem jak jest w 12V)
Poniżej zdjecie pompy wody w V6TB 12V
EDIT: Chociaż jak tak patrze na to zdjęcie to moze i nie trzeba paska rozrządu ściagać??
otóż wymieniono mi rozrząd tak jak pisałem zapłaciłem 250zł robocizny pompy wody mi nie wymienił ponieważ powiedział że jak narazie nie trzeba jej wymieniać i nie trzeba wyciągnąć paska do wymiany.... pozdrawiam
Odgrzewam kotleta..... Ja też muszę wymienić rozrząd w V6TB. Pytanie gdzie i za ile we wrocku albo okolicach (nawet dalszych) bo w dotychczasowym serwisie poniosło ich z ceną. Za 250zł to rozumiem. Gdzie za tyle wymieniłeś Marcin??? Ile Wy płaciliście za wymianę w V6TB?