Dziś przyszła do mnie nowa chłodnica do mojej alfy, mam w związku z tym pytanie jak jest z jej wymianą??
Czy zdjęcie zderzaka jest konieczne??
Może macie jakieś doświadczenia, podpowiedzcie co i jak
Z góry dzięki.
Printable View
Dziś przyszła do mnie nowa chłodnica do mojej alfy, mam w związku z tym pytanie jak jest z jej wymianą??
Czy zdjęcie zderzaka jest konieczne??
Może macie jakieś doświadczenia, podpowiedzcie co i jak
Z góry dzięki.
Bez kanału, bez zdejmowania zderzaka
Odkręcić:
- plastiki z góry i "gril"
- belka nad chłodnicą, klucz 13
- wąż górny
- przewody od wentylatora
Chłodnicę trochę w górę, odłączyć dolny wąż na szybko-złączce, tu jest trochę gimnastyki.
Całość prosta, tylko tym sposobem jest tam bardzo mało miejsca na ruchy ale jak najbardziej do zrobienia
Można bez odkręcania przedniego zderzaka ale trzeba się mocno "nagimnastykować" by odkręcić chłodnicę klimatyzacji od chłodnicy silnika.
Radzę dla ułatwienia sobie dostępu do dolnego kolanka z szybkozłączem wymontować obudowę filtru powietrza.
Trzeba odkręcić osuszacz klimatyzacji i go odsunąć, ja odkręciłem też wentylator od chłodnicy (4 śruby).
Zapytam w tym temacie bo nie mogę doszukać się odpowiedniego...czy w 3.0 V6 za klasyczny "korek na chłodnicy wody" robi zbiorniczek układu chłodzenia?...chciałem zalać coś do układu i na chłodnicy nie znalazłem żadnego korka...
Nie ma korka od chłodnicy. Jest tylko od zbiorniczka.
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Czyli wlewam do układu chłodzenia poprzez zbiorniczek wyrównawczy ?
Tak
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
Sprawdź przed rozebraniem czy masz taki sam model chłodnicy zamontowanej i tej nowej. W poprzedniej wymieniałem 2001r 3.0 manual wymieniałem i miałem oba podłączenia z tej samej strony. Do drugiej 2002 3.0 automat kupiłem taką samą. Rozebrałem i okazało się, że mam podłączenia po różnych stronach z rurą "kanalizacyjną" za chłodnicą. Taka ciekawostka. Jedna kosztuje jakieś 200 zł druga 800.
No to w przypadku CF3 wszystkie V6 i JTD mają chłodnice z wlotami po obu stronach (jeszcze przydałby się ktoś z 2.5 aby to potwierdzić). Wychodzi na to że:
-Jedna strona: wolnossące V6 do CF2 i TS (tu do końca chyba)
-Dwie strony: JTD, 2.0 V6 Turbo, V6 CF3
No właśnie nie. Moje obie były CF3 '01 i '02. i trafiłem na oba przypadki. Rozmawiałem kiedyś z Kubą na ten temat. Co do JTD i V6 turbo tu się nie wypowiem ale turbo chyba zawsze miały po obu stronach (przynajmniej takie są na olx'ach itd. Natomiast co do V6 24v to tu bardziej "losowa" sprawa. nie ma reguły. I paradoksalnie wersja obustronna, która ma więcej płynu i jest prawie 2x grubsza niż wersja z podłączeniem po tej samej stronie.
Witam , odgrzeje kotleta :P
Z racji , że moja chłodnica w 166 V6 FL nie nadaję się podobno do niczego szukam innej . Mam wlot-wylot z dwóch stron . Znalazłem taką , nada się ?
https://www.ebay.pl/itm/192864592177...4AAOSw7aNcknUW
Wygląda na to, że tak. Aczkolwiek same wymiary zweryfikuj z EPER najlepiej. Dobrze, że jest nieco grubsza (słabe zamienniki miały 24mm).
Tego co idzie do poliftowych V6 (nr OE 60652974) nigdzie nie ma. Albo regeneracja starej albo na zamówienie nową.
Albo na zamówienie albo kup podobną wymiarowo i będziesz musiał pokombinować z przewodami. Przecież to tylko chłodnica a nie wał korbowy. Po mniejszej lub większej kombinacji z sylikonami każdą zamontujesz. Ale oczywiście najpierw wyczerp dostępność dedykowanych.
Witam,
mam zamiar wymienić chłodnice w 2.5 V6 CF2 - przedlift. Chciałem zapytać czy ten zamiennik jakościowo będzie ok? Może ktoś już montował tego producenta.
Moja chłodnica nie cieknie ale jest jeszcze ori i w upały w korkach nie daje rady. Termostat i czujnik temperatury wymienione.
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-...-98-7817422339
20mm grubości... matko!!! Oszczędność materiałów sięga pomału granic absurdu...
Ja bym nie brał.
Tu masz 24mm:
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-...36-10716855183
To i tak jest sporo mniej niż ori. U mnie się taka nie sprawdziła i wrzuciłem ori używaną (42mm) w dobrym stanie. Od razu zrobiło się lepiej. Nissens robi takie nowe za 1000zł... :(
Ale ja mam automat. W manualu 24mm może dać radę.
Tak myślałem, że za cienka jednak identyczna tego producenta do ts’a ma 34 mm
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-...16v-9564651891
Coś chyba nie tak z tymi opisami. Jednak cena też chyba świadczy o jakości. Zamówię tą 24 mm thermotec.
- - - Updated - - -
Tam Nissens za 1000 zł ma wyjścia po dwóch stronach. Inaczej niż u mnie. Natomiast Nissens z wyjściami po jednej stronie również ma 20 mm.
https://allegro.pl/oferta/nissens-ch...ns-10731178850
https://allegro.pl/oferta/chlodnica-...27-10657658392
Ja mam tego NISSENSa cieńkiego (za ok. 400 zł), grubość ma identyczną z ORI chłodnicą którą wyciągnąłem z samochodu, sprawuje się należycie, w upałach i korkach nie ma problemu z grzaniem się auta. Mam manuala więc może dlatego jest cieńsza.
Jaki koszt mniej, więcej?
Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
[MENTION=31608]dex01[/MENTION] i jak to wyszło?
wyszło tak , że minął ponad miesiąc i chłodnicy dalej nie ma . Dzwoniłem pytałem , ponoć jakieś problemy mieli. Teraz skupiam się na piątkowych zawodach rallysprint ;)
W przyszłym tygodniu poruszę temat , jeśli dalej nic z tego nie będzie , zabieram swoją chłodnicę i szukam dalej . Dam znać jak coś się ruszy lub nie .
Sorry , że post pod postem .
Chłodnica już jakiś czas temu odebrana przez mojego Tate i włożona do auta jak byłem na wakacjach . Jakieś fotki ma jak zgram to wrzuce .
Vka dalej bardzo szybko łapie 90 stopni , albo tak mają albo jeszcze coś ją boli , jednak nie przekracza .
Jak się nagrzeje poziom płynu idzie w górę ponad max , jak stygnie to spada , wie ktoś co może być przyczyną ?
A co pokazuje komputer? Mes? Fes? Bo może wskaźnik świruje.
jeszcze nie sprawdzałem , wczoraj musiała ustąpić miejsca w garażu JTD , to po ok. 1km miała 70 stopni . Może tak mają a tylko mi się wydaje ?
Czuć po wężach że ciśnienie w układzie chyba jest inne , wcześniej węże był mega twarde , teraz są bardziej miękkie ,
Szybko się nagrzewa to pojęcie względne....... Na pewno benzyna się nagrzewa wielokrotnie szybciej niż diesel. V6 też na pewno szybciej niż R4. Nie patrz na to jak szybko się nagrzewa tylko do ilu i kiedy puszcza termostat. Zrób pomiary a nie na "widzimisię"
Obiecuje jutro podłączyć kompa :)
I co, udało się podłączyć kompa? :)