Witam mam takie pytanko bo właśnie ta rura zaznaczona na foto mi lekko pękła mała dziurka. Jak sie fachowo to nazywa????Załącznik 21885
Printable View
Witam mam takie pytanko bo właśnie ta rura zaznaczona na foto mi lekko pękła mała dziurka. Jak sie fachowo to nazywa????Załącznik 21885
rura dolotowa powietrza
Aha. jeszcze jedno pytanie. Bo mam tam małe peknięcie i czy musze kupowac nowa rure czy można to jakoś zakleic???
Tymczasowo zaklej, ale docelowo tylko wymiana. Też tak miałem, przez pęknięcie (załatane) wydostawał się olej i robił się syf, mogą też być słyszalne problemy (gwizd).
Mój temat:
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...ercoolera.html
Z tym numerem znajdź na Allegro rurę od użytkownika TaniFiat- ja brałem od niego, ma najtaniej.
czym najskuteczniej to załatac???
Ja owinąłem kilka razy taśmą izolacyjną, ale i tak nie było 100% szczelności
taśma izolacyjna tez raz to zrobiłem to mi to "przecięło". Jakieś inne pomysły może lepsze taśmy odporne na ciśnienie???
kup rurę ;)
no chyba będę zmuszony. Ale naraze może jeszcze raz zobacze ta izolacja
taśmy nic nie dają, najszybsza naprawa to rura plastik czy też metalowa i 2 złączki. Znam takich którzy więcej niż rok na takim patencie przejechali.
Są specjalne taśmy do tego typu uszkodzeń- pojęcia nie mam jak się nazywają, ale nie pryzpominają izolacyjnej na pewno. Bardziej coś w rodzaju wąskiego bandaża elastycznego. U mnie patent działa od listopada, jednak rura już zamówiona i wymiana pojutrze :D
Można by sprobować jakąś termokurczliwą, albo kiedyś widziałem taki zestaw do naprawy tłumików. Prędzej to drugie potrzyma.
Panowie, u mnie wygląda to jak na zdjęciach i tak jak mówię- od listopada się trzymało. Powiedzcie mi jeszcze, czy ten olej przy końcu rury jest groźny, czy to właśnie po prostu kwestia nieszczelnego dolotu?
Załącznik 21961Załącznik 21962
Pozdrawiam
http://www.forum.alfaholicy.org/images/misc/pencil.png
Koledzy może wiecie jak nazywa się ten patent co ma założone PRYMUS44????. Bo narazie musze jakoś jeździć a rurke kumpel ma mi załatwić.
hmm... być może to jest to
słuchajcie od momentu kiedy zobaczyłem pęknięcie minęło około 2 tygodni. Wczoraj jadąc Alfą zapaliła mi sie czerwona kontrolka silnika. Spadku mocy nie było wcale, olej OK i wszystko na pierwszy rzut oka OK. Pytanie czy może to byc przyczyna tego nieszczelnego dolotu???? I ze dopiero po takim czasie się zapaliła ta kontrolka???? Wypowiedzcie się bo mam obawy co do dalszej jazdy furmanką.
Witam
Najlepsza będzie wizyta u elektryka i podpiąć pod kompa sprawdzić błąd...
A do zaklejenia tej rury można użyć taśmy wzmocnionej (chyba metalem) szara, szeroka, bardzo mocna! W większości stacji benzynowych można dostać.
Pozdrawiam
witam byłem dziś na kompie z moja Alfa i wykazało ze mam bład świec żarowych. Pytanko moje brzmi czy jak sa świece przepalone to autko może troche zamulać???? podczas przyśpieszania???? i czy wpływa to negatywnie na silnik??????????
W dieslu świece służą tylko do odpalenia potem można powiedzieć że są nie aktywne, a powiedz czy po odpaleniu mruga Ci spirala od świec żarowych ? Ja gdy miałem spaloną świece to nie wyskoczyła mi kontrolka silnika tylko spiralka od świec.
ja w swojej 156 mam od 2006 roku pękniętą rurę i to od turbo do ic w dwuch miejscach , w pękniętych miejscach przeciąłem i wstawiłem stalowe rury odpowiedniej średnicy zacisnąłem opaskami metalowymi a całosc owinąłem taśmą samowulkanizującą i jest git, cisnienie nie ucieka wszystko suche i w porządku , dodam jeszcze ze jak robiłem ten patent to wtedy ta rura kosztowała cos w granicach 700 netto w aso więc szkoda było troche kasy
kolego sebaaaaa spirala od świec mruga mi po odpaleniu. ale powiem Ci ze nawet tej zimy Alfa odpalała dobrze. A ta kontrola silnika świeci mi sie około 2 tyg.
Ja to okleiłem taśmą którą stosuje się do owijania rur wentylacyjnych. Taka srebrna, na to naklejałem drugą taśmę tubolitową odporną na temperaturę. Narazie tak śmigam i daje rade. Ale tak jak koledzy piszą, najszybciej zrobić wstawkę z metalowej rury i mieć święty spokój.
ja koledzy mam o tyle gorzej, że to pękniecie mam bardzo blisko przepustnicy i tam wkłada z metalowej rury nie zda egzaminu. Bo musiał bym chyba przyspawać do przepustnicy;p. i chyba bede zmuszony kupić nowa;/
Podziwiam Cię za to... jeździć tyle czasu na dziurawej rurze od intercoolera hmm, spadek mocy raczej jest logiczny w tym przypadku, przez brak ciśnienia w komorze spalania. Zawaliło pewnie też czujnik EGR przez własnie brak ciśnienia i niedopalanie mieszanki. Prawdę mówiąc w tym przypadku tymczasowe rozwiązania to tak jakby owinąć bandażem uciętą rękę, ponieważ jak pewnie wiesz wytwarza tam się nie male ciśnienie. Wystarczyło kupić kawałek rurki o odpowiedniej średnicy przeciąć rurę włożyć pomiędzy kupioną pseudo złączkę ścisnąć dwiema opaskami i problem tymczasowo z głowy, chyba że zakupiłbyś metalowy kawałek, to nawet było by po problemie. A tak jak poprzednik napisał świece żarowe w dieslu służą tylko do podgrzania przed odpaleniem. Pozdrawiam
P.S dla chcącego nic trudnego skoro jest blisko silnika to możesz ja trochę skrócić, dobrze dopasować i wtedy zrobić złączkę gdzieś w środku. a poza tym używana rurę też możesz kupić sam taką kupowałem od nowszego modelu, takiego jak Ty masz, trochę zabawy i mam do dziś. http://allegro.pl/waz-rura-intercool...516754926.html tutaj przykład tania rura 80zł