Jakie będą konsekwencje wyjęcia/odłączenia akumulatora w GT? Już kupiłem nowy (Bosch Silver 63 Ah) i zastanawiam się co też się podzieje po przerwie w dostawie prądu? :unsure:
Printable View
Jakie będą konsekwencje wyjęcia/odłączenia akumulatora w GT? Już kupiłem nowy (Bosch Silver 63 Ah) i zastanawiam się co też się podzieje po przerwie w dostawie prądu? :unsure:
u mnie oprócz wyzerowania przebiegu okresowego/dziennego ( czy jak go sobie tam kto nazwie ) nic więcej się nie stało
NIE RÓB TEGO!!!! Jeżeli chcesz wymienić akumulator, musisz to zrobić poprzez podpięcie drugiego tak by Alfa cały czas miała prąd.
Jeżeli pozbawisz ją napięcia to szkody będą ogromne.
Przede wszystkim wyzeruje Ci się licznik km. Radio może utracić ustawienia, będzie trzeba je od nowa ustawiać, no i chyba najgorsze co może się stać...zatrzyma się zegarek..... :D
faktycznie - zegarek chyba ponownie ustawiałem :lol:
ale radio ( nie fabryczne ) nie pogubiło ustawień ( nie wiem - może ma jakieś podtrzymanie )
O rany!!! Najgorzej z tym zegarkiem, bo w sobotę znowu przestawiamy czas :D
No to jutro przekładam, a pytałem bo "fachowcy" straszyli, że auto może zgłupieć. Nie bardzo wierzyłem, ale wolałem zapytać u źródła. Dzięki.
:D to ja może jednoznacznie udziele odpowiedzi na zadane pytanie :D odłączasz najpierw klemę minusową potem plusową, demontujesz aku, zakładasz aku podłączasz najpierw plus potem minus. poza ustawieniami zegara, buzzera itp. bajerów musisz zaprogramować szyby tj. opuszczasz na sam dół trzymajac wcisnięty przycisk min. 2 sek, po całkowitym opuszczeniu, potem podnosisz na maxa znowu trzymajac 2 sek. po podniesieniu. :) oto cała robota :D oczywiście staraj się podłączyć plus do plusa , minus do minusa :D PS. ile kosztował aku? a na przyszłość radze poczytać instrukcję obsługi :P są tam ciekawe rzeczy ;)
pamietaj ze na aku z innej sieci moze nastapic blokada sim.. a wtedy to juz fachuwciury nie pomoga :)
a jak chcesz pogrzebać czasem sam przy GT to fajnie jest mieć też ELEARN
p.s.
nie wiem czy na emila pójdzie więc wsadzam ci tutaj ( znaczy linki tylko - co byś ochoty na pieszczoty nie nabrał ) :jester:
http://rapidshare.com/#!download|649l35|286995426|eLearn_Manuale_Tecnico _D_officina_-_Alfa_Romeo_GT.part1.rar|150000
http://rapidshare.com/#!download|52tl3|287011640|eLearn_Manuale_Tecnico_ D_officina_-_Alfa_Romeo_GT.part2.rar|85944
odpalasz w wirtualnym i hula
tu jeszcze są :
http://193.219.82.238/~manual/Workshop%20manual%27s/
Czyli rozumiem że nie będzie trzeba kodować radia, navi ani nic w tym stylu? Chciałbym wiedzieć żeby po podładowaniu aku wszystko działało ;)
@bocian dzięki za linki ;)
ja nie mam navi i radio nie fabr . więc nie wiem jak z tym
Panowie, a jeszcze jedna kwestia mi się nasunęła. Jak wyciągnę aku to rozumiem że muszę się liczyć z tym że zostawiam Alfę z uchyloną szybą na całą noc?
to zrób to przy zamkniętych drzwiach :)
i wcześniej wyjmij co ważne z bagażnika:)
...a na serio to ja nie musiałem wprowadzać znowu ustawień do radia (fabryczne bez navi), było jak przed odpięciem aku...
bagażnik jeszcze od wewnątrz da się otworzyć czerwonym sznureczkiem :)
a co do radia to tak jak wyżej
Na pewno zmienią się ustawienia takie jak dzień, miesiąc, rok i godzina
Mi kiedyś po wyjęciu i podpięciu akumulatora zrobiło zwarcie i szyby się nie podnosiły (też coupe z bezramkowymi drzwiami, ale nie nie Alfa). Akumulator był podłączany prawidłowo. sam nie wiem z czego wynikał błąd
Jest jeszcze jedna sprawa z odpinaniem aku. W moim autku po podpięciu ponownym szyby się "naprawiają", pewnie mieliście czasem tak, że nie da sie jednorazowo zamknąć szyb czasem (czujka wyłącza zasilanie po wyczuwa opór, którego tak naprawde nie ma), a po odpięci aku szybki zapierdzielają jak nowe z fabryki.
jest coś takiego jak "programowanie szyb"
i to działa
...
tak,
tylko odlaczenie aku powoduje skasowanie pamieci
i aby szyby działaly prawidlowo potrzebne jest ponowne programowanie szyb.
no i dla tego piszę o "programowaniu"
po prostu trzeba od nowa "nauczyć szyby działania "
myślicie, że jak mi padła szyba -> tz nie chce się otworzyć i nie reaguje na guzik - warto odłączać akumulator aby się upewnić ?
sprawdz, to nie zaszkodzi
a po co ci ta dziurka?
u mnie sznureczek jest dostępny bez takich cudów
Np. można sobie złożyć siedzenia ;) Chciałbym jednak zaznaczyć że w bagażniku są 2 czerwone sznureczki, jeden od bagażnika a drugi bardziej widoczny po prawej stronie bagażnika od wlewu paliwa.
A wracając do tematu, u mnie jedynymi konsekwencjami wyjęcia akumulatora było wykasowanie Trip / Trip B i licznika kilometrów. Reszta została bez zmian, nawet stacje radiowe pozostały zaprogramowane tak jak je zostawiłem :D
A może ktoś napisać coś o tym programowaniu szyb? Co, jak, gdzie?
prosze bardzo
1.na włączonym zapłonie otwórz drzwi
2. naciśnij guzik opuszczania i trzymaj aż dojdzie do dołu i nie puszczaj przez kolejne 15 sekund
3. następnie pociągnij guzik i podnoś szybę max w górę i znowu trzymaj 15 sekund dłużej
4.powtórz operacje raz jeszcze
5. szyby zaprogramowane
pzd
Czy na pewno na otwartych drzwiach ma podnosić szybę?
tak.
a u mnie na zamkniętych tyż zrobia :P
Jak najbardziej na zamkniętych drzwiach też można zaprogramować i nie trzeba trzymać przełącznika aż 15 sek. , wystarczy 3-4 sek.
na zamkn. doorach tyż bangla
szyby programuje się na zamkniętych drzwiach. czas trzymania przycisku to aż 2 sek (po dojściu szyby do skrajnych ustawień- dół potem góra) :D tak jest opisane w instrukcji.
No dobra, a co zrobić z fantem, że szybka mi się nie podnosi za jednym zamachem tylko "pulsacyjnie"? to tak samo się programuje?
---------- Post added at 12:43 ---------- Previous post was at 12:35 ----------
Cofam pytanie, szybki zaprogramowane, faktycznie wystarczyły 2 sekundy przytrzymać przycisk. Nawet było słychać po 2 s. ustający dźwięk pracy silniczka szyb. Także śmiga tak jak powinno śmigać