Witam!
Panowie, podpowiedzcie jak można sprawdzić czy załączają się wszystkie biegu wentylatora od chłodnicy?
Pozdrawiam! :)
Printable View
Witam!
Panowie, podpowiedzcie jak można sprawdzić czy załączają się wszystkie biegu wentylatora od chłodnicy?
Pozdrawiam! :)
Albo podlaczenie pod kompa i uzycia programu alfadiag lub fiatecuscan, albo po nagrzaniu samochodu na biegu jalowym i obserwowaniu wentylatora.
już opisuję :
odłączasz wtyczkę od czujnika temperatury w termostacie
powinien wtedy pracować od razu wentylator na II biegu
wypinasz przekaźnik II biegu i powinien wtedy pracować tylko I bieg
przekaźniki wiesz które ?
w starszej wersji tak jest :
Załącznik 22515
dodam tylko że gdybyś miał problem z biegami to jeszcze winny może być opornik na obudowie wentylatora chłodnicy
( ja miałem ten luksus że obok tej sprawdzanej 156 stała moja 156 ze wszystkim elementami sprawnymi więc mogłem sobie po kolei podmieniać i szukać winnego - winnym braku I biegu okazał się właśnie opornik wentylatora chłodnicy w jego obudowie )
a jak sprawdzic przy pomocy FES'a czy dziala u mnie 1-szy bieg wentylatora, wiem ze razem z zulek1986 uruchamialismy przy pomocy tego programu wentylatory i wydaje mi sie ,a raczej cos mi swita ze wlaczal najpierw 1-szy bieg ,a pozniej 2-gi...ale czytajac jeden z tematow ,kolega mial problem ktory chyba i ja mam ,a chodzi o to ze stojac w korku lub na postoju z wlaczonym silnikiem ,temperatura rosnie do nawet ponad 100C a wentylatory stoja, uruchamia sie dopiero po ponad 100C ale dokladnie nie wiem ile bo juz odlaczylismy program? Kolega Maciek-156 mowi ze moge nie miec 1-go biegu wlasnie...wiec co musze sprawdzic ,bo mozliwe ze programem uruchomie wentylatory na obu biegach ,ale samoczynnie moze juz sie nei da przez zepsuty jakis opornik lub bezpiecznik ? Naprowadzicie moze jakos ?
Kurcze ,jestem pewny na 100% ze uzywajac FES'a uruchamialismy oba biegi ,to dlaczego nie wlacza sie przy okolo 90C zaden ,dopiero po przekorczeniu grubo ponad 100C :/
---------- Post added at 10:40 ---------- Previous post was at 10:39 ----------
---------- Post added at 12:39 ---------- Previous post was at 10:40 ----------
podlaczylem jednak komputer i okazalo sie ze uruchamiaja sie wentylatory ,ale nie jak myslalem wczesniej przy ponad 100C (na kabinowym wyglada to na ponad 100C) ale przy 95-96C wiec jesli tak ma byc to jest w porzadku...z ciekawosci zapytam przy jakiej wlaczy sie II bieg, wiecie moze ?
A mnie gryzie taka sprawa: Gdy auto się zagrzeje ponad 101C powinien się włączyć drugi bieg wentylatora. Niestety u mnie działa tylko I i nie radzi sobie ze zbiciem temperatury. Temp. sprawdzana komputerem, nie ze wskaźnika.
W sumie rzadko kiedy łapie taką temp. by musiał się włączać II bieg, jednak gdy już to się stanie to auto nie daję rady się schłodzić.
*Sprawdziłem FES'em wentylatory, oba biegi działają.
*Gdy włączę klimę to II bieg działa.
*pompa wody nowa, termostat sprawny.
*poziom płynu ok, układ odpowietrzony. Płyn świeży.
*chłodnica, tragedii nie ma.
Co może być nie tak?
nie mozecie po prostu kupic nowego opornika za 100pln w ASO a nie bawic sie w takie testowanie ? Kazdy powinien wiedziec ze po parunastu latach taki element najzwyczajniej trzeba wymienic i tyle
Lotos, gdybym wiedział, że to wina opornika to bym go kupił. A opornik odpowiada przecież za I bieg, nie za II ?
nikt nie wie?
Czesc
Czytalem ostatnio rozne posty i podazalem zgodnie z instrukcjami. mam alfe 156 kombi 1.8 16v z klima
Problem byl taki:
Jakis czas temu gdy silnik sie rozgrzal wiatrak wogole sie nie wlaczyl. Pojechalem do mechanika. Ten stwierdzil ze gdzies sila zniknela. Polaczyl wic na krotko dwa bezpieczniki na sile fan i fan 1.
Dzieki temu wiatrak zaczal sie zalanczac po 90 stopniach ale na drugim biegu. Pierwszego wogole nie bylo.
Po poszukiwaniu na forach przeprowadzilem test na sprawdzenie czy jest 1 i 2 bieg. Wiatrak zalanczal sie tylko na 2 biegu. Wymienilem zielony rezystor. I sprawa jest teraz taka.
SIlnik gdy sie nagrzeje zalancza witrak przy takiej samej temperaturze co wczasniej tak jak powinno byc na 1 biegu.
Ale gdy znow zrobilem test zalancza sie tylko 1 bieg. Nie ma teraz 2go biegu. Patrzylem na czarny bezpiecznik fan ale nie wydaje sie spalony. Gdy polacze na krotko w gniezdzie tego bezpiecznika to wiatrak zalancza sie na 2gim biegu nawet bez zalanczania zaplonu.
Czy problemem wiec moze byc czarny bezpiecznik? Czy moze cos innego.
Dzieki z gory za odpowiedz
Czytaj więcej: http://www.forum.alfaholicy.org/156/...#ixzz25uBztNy3
Przestalem sie zajmowac sprawa bo problem z temp. sie sam rozwiazal po wymianie UPG i uszczelnieniu ukladu chlodniczego.
Tylko podepnij alfe pod komputer bo wskaznik klamie.
Sent from my HTC Flyer P512
sprawdziłem w swojej 156 1.9 jtd 16v 103 kW wszystkie przekaźniki (są jak nowe ,posiadają taką samą rezystancję) opornice też sprawne jak i okablowanie a gdy testuje wentylator pierwszy fiatEUCScan to przekaźnik się nie załącza i słychać buczenie a gdzy testuje drugi bieg działa (ale świeci się kontrolka silnika ) już nie wiem co jest grane
Co się dokładnie dzieje??
U mnie nie działał 1 bieg, do tego wywalało checka. Opornik ok, przekaźniki i bezpieczniki ok. Po prześwietleniu kabli miernikiem okazało się, że przegnił kabelek sterowania cewką przekaźnika odpowiadającego za 1 bieg.
Wysłane z mojego K7205 przy użyciu Tapatalka
Odświeżam. Zrobiłem próbe z przepisu bociana i po wypięciu czujnika temperatury płynu i przekaźnika II biegu i dalej wentylatory chodzą na II biegu. Jak w takim razie sprawdzić I bieg ?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
za pomocą testu w programie do diagnostyki najłatwiejszy sposób :)
Czyli jak zalaczam w MESie 1 bieg i dziala, potem 2 bieg i dziala to niczym sie nie przejmować :D ?
dokładnie tak :)