Witam,
Czy ktoś zmieniał przedni emblemat w GT? Czy konieczna jest wymiana całej listwy ozdobnej z emblematem czy można jakoś wymienić sam emblemat?
Printable View
Witam,
Czy ktoś zmieniał przedni emblemat w GT? Czy konieczna jest wymiana całej listwy ozdobnej z emblematem czy można jakoś wymienić sam emblemat?
chodzi ci o logo alfy romeo?
Jeżeli tak to kupujesz samo logo za 60-70 zł na allegro i przyklejasz.
Dokładnie o logo chodzi. Są na allegro same emblematy ale w opisach mają że na tylną klapę, jest też przedni razem z listwą na maskę. Poza tym czy wymiana jest kłopotliwa, znaczy usunięcie starego logo?
http://allegro.pl/znak-firmowy-emble...512581499.html tutaj masz logo
Co do wymiany to po prostu musisz go odkleić, a jest to dosyć trudne, ja użyłem rozpuszczalnika żeby rozpuścił ta stara taśmę na której jest on przyklejony.
Dziękuję za info, zamawiam i postaram się nic nie zepsuć wymieniając
a co się stało ?
wyblakł czy uszkodzony ?
Pojawił się odprysk i wygląda jakby podciekł wodą - w takim stanie być nie może:)
to za 5zł naklejkę od kol. wiertlo i już
miałem taką w 156 i było ok
widzę że sporo osób zamówiło - rozważę i dzięki za podpowiedź
Ja też przykleiłem te naklejki i nie da się ukryć że wygląda to lepiej niż wyblakłe, zniszczone logo, niemniej moich oczekiwań nie spełnia i będę teraz wymiał obydwa emblematy na nowe. Przedni o ile się nie mylę jest zintegrowany z cała tą nakładką chromowaną na masce
Cześć,
Odkopuję temat, ale może komuś się przyda pełna instrukcja, bo sam szukałem w necie i nie znalazłem.
Potrzebne rzeczy: klucz 8, najlepiej grzechotka z nasadką, benzyna ekstrakcyjna, szmatka, opcjonalnie żyłka/nić dentystyczna i oczywiście nowa listwa ;)
Emblemat jest zintegrowany z listwą, jeśli ktoś uważa, że sprzedaje sam emblemat do GT na przód to nie wie co sprzedaje (ja niestety taki kupiłem, okazało się, że był od 147). Listwa trzyma się na jednej śrubie, która wchodzi centralnie w środek emblematu oraz na kleju, do tego dochodzą dwa bolce pomagające w prawidłowym montażu. Klej znajduje się tylko i wyłącznie wzdłuż górnej krawędzi emblematu, miejscami wchodzi trochę w głąb. Wymiana jest banalnie prosta jeśli przestrzegamy kilku zasad.
1. Zaczynamy od otwarcia klapy i bierzemy się za odkręcenie śruby. Tu się przyda klucz tzw. grzechotka z nasadką 8. Co ważne - odkręcamy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara, jeśli będziemy próbować w odwrotnym kierunku, możemy ukręcić gwint i będzie się on w środku kręcił w kółko - wtedy pozostaje tylko rozwiercenie emblematu z góry, wydłubanie plastiku i złapanie kombinerkami.
2. Po odkręceniu śruby trzeba wziąć się za klej - proponuję tam, gdzie się da, przejechać jakąś żyłką/nicią dentystyczną itp., troszkę popodważać palcami, ale nic na siłę, chodzi o zrobienie łatwiejszego dostępu do kleju, bo kleju pozbędziemy się podlewając emblemat z góry benzyną ekstrakcyjną (mała ilość na całej długości). Czekamy chwilę i nie ma się co martwić o lakier czy inne elementy - benzyna ekstrakcyjna z tym nie zareaguje. Po chwili palcami swobodnie oderwiemy emblemat praktycznie bez użycia siły.
3. Dokładnie pozbywamy się resztek kleju stosując benzynę ekstrakcyjną i jakąś szmatkę - jeśli coś nie odchodzi - zdrapać paznokciem i dokładnie wszystko odtłuścić benzyną (aż szmatka nie będzie zbierać brudu i na oko i dotyk ocenimy, że powierzchnia jest gładka i bez zanieczyszczeń)
4. Odczekujemy chwilę żeby nie kleić na benzynę, bo klej puści i można przyczepiać nowiutką listwę pamiętając o bolcach, które muszą wejść w odpowiednie miejsca i uprzednio odklejając taśmę. Wszystko ładnie dociskamy na całej długości, żeby nam nie podeszło w przyszłości wodą itp., dokręcenie śruby spowoduje, że wszystko się jeszcze bardziej dociśnie. Śruby nie przykręcamy za mocno i na siłę, warto też ją wyczyścić jeśli była stara i zaśniedziała.
No i voila, mamy nowiutki, lśniący emblemat, który cieszy oko i posłuży długie lata :)
powodzenia!
Ja tak widziałem na żywo te naklejki u innych osób (sam nie miałem) i nie bardzo mi się to podobało. Musi być ona niezwykle precyzyjnie przyklejona, ale jak się przypatrzysz i to niekoniecznie z bliska to widać, że to naklejka, a nie emblemat. Ja bym jednak zainwestował w gotowy emblemat :)
A ja mam problem.
Kupiłem na allegro znaczek, ale mój jest bardziej matowy, tak jak nakładki na lusterka. Ten który kupiłem jest chromowany. Da rade wyrwać gdzieś taki jak mam oryginalnie czy zostaje tylko ASO?
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...014/02/143.jpg
Rozwiązane, mam scudetto przełożone z black line, jakby ktoś szukał to tanifiat na allegro ma również matowe emblematy :-)
ja kilka dni temu tez wymienilem przedni znaczek w swojej belli w aso zaplaciłem za komplet czyli znaczek i skrzydełka( ta lista chromowa) - koszt przyjemnosci 112.99 :)
mam do wymiany znaczki przod i tyl
i w przednim chrom jest ok tylko znaczek wyblakl tak jak z tylu
to doradzi ktos jakie kupic na allegro ? chodzi mi o konkretne aukcje
moge w przednim emblemacie odkleic tylko okragly znaczek i nowy nakliec bez wymiany chromu (dobrze zrozumialem ? )
z przodu musisz wymienic calego "motylka", to jest jeden kawalek plastiku zintegrowany z emblematem. Musisz odkrecic srube od spodu maski do tego polac od gory benzyna ekstrakcyjna dookola motylka tak, aby klej puscil i gotowe. Na co bym uwazal to krecenie ta sruba przechodzxaca przez maske - najlepiej psiknac jakims WD40 najpierw, bo koncowka jest wtopiona w "motylka" i jak ja ukrecisz to bedzie problem.
:)
Moglby ktos, kto ma te 'naklejke' wkleić foto, bo mój też jest nieco wyblaknięty, ale stówy za znaczek mi trochę szkoda, a jak moje oczekiwania naklejka za piątala by spełniła to bym się nie zastanawiał, z góry dzięki
a macie moze linki do aukcji z najtanszymi 'opcjami emblematow na przod i tyl ?
Już wspominany "tanifiat" ma w rozsądnych cenach. Obecnie nie wystawiają/nie mają przednich "motylków", ale jak poprosisz to Cię powiadomią o dostawie mailowo. tanifiat@autograf.pl
Ja płaciłem 89zł.
Tylny znaczek za 79zł + przesyłka http://allegro.pl/alfa-romeo-147-156...071251932.html
dziekuje !
Nakleiłem dziś naklejkę na przód,zakupiona zdaje sie od Bauer,co do samej naklejki nie mam zastrzeżeń(mimo że jest mniejsza niż znaczek z przodu) ale po naklejeniu trąca mi to -bez obrazy-wiejskim tuningiem,jutro zamawiam oryginał za 110 pln w ASO i wtedy będę zadowolony w stu procentach
Opis rzetelny ale ja mam drobna uwagę:
Obok śruby o której wspomina kolega jest większa, pod klucz 10 i ja również należy odkręcić.
Następnie zdjąć ten plastikowy element i wówczas cały emblemat jest na wierzchu i można go łatwo podważyć. Schodzi bez najmniejszego problemu i nie trzeba niczego „zalewać” benzyną ekstrakcyjną. Jedynie do usunięcia resztek kleju z maski można użyć lekko nasączonej szmatki.
Witam. Co myślicie o dodatkowym zabezpieczeniu w formie dodatkowej warstwy lakieru na zakupionym logo? Myślę że to słaba powłoka sprawia iż logo pod wpływem głownie słońca zaczyna słabnąć a wtedy sypie się cała reszta pod wartwą zabezpieczającą. Też kupiłem nowe logo i chciałbym zawsze cieszyć się tym, iz wygląda jak nowe. Czy ktoś próbował jakiś zabiegów?