Pomysł zaczerpnięty z innego forum, można się pochwalić wydatkami :) i tym co się zrobiło.
Printable View
Pomysł zaczerpnięty z innego forum, można się pochwalić wydatkami :) i tym co się zrobiło.
Hmm a co powiesz na to:
http://www.forum.alfaholicy.org/foru...jej_belli.html :)
Można by ten temat zostawić na regionalnym forum z tego względu że możemy w nim opisywać i recenzować przy okazji warsztaty w których naprawiamy (jeśli ktoś z nich korzysta) swoje auta. mogło by to być wskazówką dla innych gdzie warto powierzyć naprawę Belli.
Kilka tematów o mechanikach już też było. Najlepiej to jakby je wszystkie scalić i podwiesić. Wg mnie nie ma potrzeby powielania.
A ja konkretnie: umyłem wczoraj Bellę w myjni speedwash na Przemysłowej za 6 PLN ;)
Dodatkowo zamówiłem dwie opony Pirelli P7 205/55R16 na allegro - 265PLN za sztukę.
W ubiegły weekend rozochoczony ładną pogodą zabrałem się za wymianę klocków hamulcowych z przodu, ale zaraz po zdjęciu koła napotkałem dwa problemy, które zablokowały wymianę - pomimo sterty kluczy imbusowych, nie znalazłem takiego o numerze 7 (żeby odkręcić zaciski), a drugi problem to grubość tarcz - 6mm z każdej strony, co daje w sumie grubość tarczy 17mm(6x2mm+5mm), a dodam, że 20mm to minimum... więc muszę kupić nowe tarcze na przód, bo Bella zamiast hamować, jeździ jak na łyżwach :/
ps. zakupiłem też zestaw MOTIP srebrny na allegro do malowania zacisków (7- pln z przesyłką) - podzielę się efektem, jak uda się pomalować :)
Pozdrawiam,
Ja się wyrabiam nawet w 6 zł poprostu omijam płukanie odrazu woskowanie i nabłyszczanie czyli 1,3,4 i daje rade :D
zrobił się temat o myjce :)
Chłopaki może skleicie jakiś poradnik i wrzucicie do zrób to sam;)
a moja bella stoi, przeguby do wymiany bo osłony szlag trafil po zimie i z piaskiem pracowały, i moje pytanie, alfa 156 1,9jtd 105km 2000r: przeguby wewnetrzne kulkowe czy krzyrzakowe??? wymiary ilość ząbków itp?? bo w sklepie mnie pyta a zdemontuje dopiero jak nowe bede miał?? i w kropce jestem;/ pozdro sorki za post nie w tym temacie ( chyba nie w tym temacie, w sumie temat co zrobiłem, a ja pisze czego nie zrobiłem ;p);p pozdrawiam
roznie bywa znajomy miał jednego krzyzaka reszta normalna podobno to jest loteria
No to ja się pochwalę!! :D Wczoraj naprawiłem swoją alfę, a dokładniej - przypuszczenia padniętego przepływomierza okazały się właściwe. Zaoszczędziłem kilka stów dzięki koledze _Bartek_ (Ty wiesz, że czeka nas teraz pijaństwo), zamontowałem samą wkładkę z jego starego (jak się okazało dobrego) przepływomierza do mojej alficy i jest booooskoooo! :girl_wacko: Kontrolka wtrysku zgasła, silnik pracuje jak dawniej. Dzisiaj jeszcze podepniemy go pod kompa i sprawdzimy co w trawie piszczy. To pisałem ja...Krzysiooo ;)
U mnie wymieniona górna poduszka silnika, wymieniony olej i filtry:)
Ja probowałem wymienic żarówki w zegarach na diody ale efekt słaby wiec spowrotem na zwykłe. A jutro mam zamiar się zabrac za wymiane panelu srodkowego na srebrny bo mam w kolorze drewna blee
Nowe łączniki stabilizatorów, wczoraj umyte,odkurzone, wyplakowane, nałożony wosk:D....a wieczorem deszcz;(
Normalka, udowodniono już naukowo, że naniesienie wosku i ogólne odpicowanie Alfy wywołuje deszcz w ciągu 48 godzin. Czas oczekiwania jest odwrotnie proporcjonalny do czasu włożonego w dopieszczenie samochodu ;)
A co ja dziś zrobiłem dla swojej alfy? Obłożyłem ją kocami kiedy z nieba leciały 2cm kawałki lodu :P
Ja skończyłem ok. 17, zaczeło padać ok. 22 to można by powiedzieć, że się nawet postarałem;) U mnie na szczęście lód z nieba nie leciał:P
Kupiłem kompletny rozrząd z pompą wody, filtr oleju, paliwa, kabinowe, powietrza i rzecz jasna olej 4l( do wymiany wystarczy 4l tak?)
A ja założyłem breloczek na kluczyki, który dostałem od brata na Swięta
To ja mam dzisiaj chyba największe dokonania bo wymieniłem tuleje pływającą w tylnej zwrotnicy w 166, łącznik stabilizatora tylny, następnie uszczelkę pokrywy zaworów, wyczyściłem i sprawdziłem świece, poskładałem graty przy silniku do kupy a to wszystko w Alfie kolegi bo moja jest tak dopieszczona że nie mam się czego czepić.
E ja to dzisiaj przy kwasnymbartku mizernie....
1. malowanie zacisków na czerwono
2. konserwacja pod nadkola 4x
3. wymiana łączników z tyłu
4. czyszczenie EGR.
5. wymiana żarówek w konsoli środkowej
Wszystko okupiłem raczkowym kolorem pleców :D
No ale co mnie cieszy i normalnie dziwi to.... żadna śrubka mi nie została :D :D :D
Wymieniony mechanizm opuszczania szyby. W piątek kompletny rozrząd, filtry i olej. Na później trzaskające drzwi(ograniczniki) i myślę, że ALFA DA MI ŚWIĘTY SPOKÓJ??!
w sumie to wczoraj:
- zdemontowany stary silnik tylnej wycieraczki, wyczyszczony nowy i założony i DZIAŁA w końcu!!
- wyciągniety cały dolot
- zamonotowany nowy intercooler
- przycięta część rur do nowego IC
- ściągnięte przednie zaciski do malowania
dziś:
- zmienione opony na letnie
- wyczyszczone felgi od wewnątrz i zewnątrz
- zaciski pomalowane najpierw na biało, potem naklejka i na czerwono. teraz schną do rana
- punktowo pospawane rury do IC, jutro przymiarka czy jest ok i docinanie reszty oraz spawanie do końca
- zamówione zestawy naprawcze do przednich zacisków
Ja dzis zrobiłem dla swojej niuni calkiem chyba sporo;)
1. naprawione 2 przyciski otwierania szyb w panelu kierowcy (urwane były zawiasy przycisku ale udało mi się domowym sposobem naprawic, a co za tym idzie nie dorobiłem Alle.... )
2. sprzatanie, odkurzanie i czyszczenie plastików wewnątrz + woskowanie skór profesjonalnym preparatem;)
3. uporałem się z parującą tylną lampa, na chwile obecna nie zaparowała takze poczekamy zobaczymy,
4. porobiłem zaprawki malych początków rdzy nad przednia szyba podkładem, teraz czekam na oryginalny lakier z salonu w kolorze 442;)
5. wyczyszczone i na nowo pomalowane ramiona wycieraczek ( czarny mat ) bo juz obłaziły z farby:/
6. posprzątane również pod maską;) powycierałem kurze szmatką i calkiem inczej teraz serducho wygląda;D
Jedyne co dziś nie zostało poprawione to to, że cholera radio mi nie odbiera ciagle szumi i nie wyszukuje stacji;/ szukałem wzmacniacza antenowego w klapie, ale takowego nie znalazłem:/ więc póki co ta rzecz zostaje mi do poprawienia;)
Wczoraj wymieniłem amortyzatory z przodu. Po długich poszukiwaniach i porównywaniu numerów, wymiarów itd. ze względu na obniżone zawieszenie, dostałem Magneti Marelli po....160 zł. za sztukę. Jeszcze przed montażem po rozpięciu taśmy zabezpieczającej ciężko było rękami wcisnąć tłoczysko, twarde jak cholera. Z bólem stare, jeszcze oryginalne wylądowały w koszu, ale zrobiło się już za miękko i nie precyzyjnie. Ku mojemu zadowoleniu:victory: po założeniu nowych znowu samochód się prowadzi jak:driver: gokart.
wczoraj odebralem belle od mechanika,wymiana paska klinowego,rolki napinajacej,regeneracja alternatora,nabita klima i pare stow do tylu.nie dziala jeszcze pierwszy bieg wentylatora ale to juz weekendzie.
No to tak:
1 wymieniłem uszkodzoną tulejkę drążka reakcyjnego (wahacza poprzecznego) tylnego zawieszenia
2 byłem ustawić zbieżność
3 założyłem nowe oponki na tył
4 wymieniłem przepływomierz który zaczynał się nieładnie zachowywać
to u mnie a u kolegi w 166:
W sobotę naprawiona stacyjka i kilka pierdół w środku autka a dziś:
1 wymieniłem drążek kierowniczy lewy
2 wymieniłem osłony drążków kierowniczych P+L
3 wymieniłem końcówki drążków kierowniczych
4 wymieniłem łączniki stabilizatorów przednie
To tyle idę wydłubać smar z pod paznokci![COLOR="Silver"]
Wymieniłem rozrząd
pompa wody
rolka i napinacz
wymieniłem tez rolki paska osprzetu
świece
fajki na cewkach
olej i filtr
Tylena dzisiaj :)
ja dzis z kumplem zrobiłem całą konserwacje i niezle sie uwaliłem :)
ja wymienilem amorki z przodu,reduktor dopalacza LPG[w koncu nie rozlacza gazu] i zlozylem dolot zimnego powietrza do filtra,wymiana filtra na wkladke a i jeszcze chlodnica wymieniona tu bylo zabawy-caly dzien ale skonczone
Wymieniłem wczoraj tarcze i klocki z przodu. Długo się zastanawiałem nad mikodami, trw/lucas, boschem, brembo, ale po porównaniu cen zdecydowałem, się na ATE - są trochę droższe, ale to na ich licencji produkuje TRW i BOSCH.. dlatego wybór padł na komplet tarcz i klocków ATE oczywiście z allegro, bo tam cenę często dyktuje rynek.
Cenowo przedstawia się cała akcja tak:
- komplet tarcz ATE 24.0122-0145.1 - 360zł,
- komplet klocków ATE - 179zł,
- pasta miedziana - 9zł,
- pasta/smar do cylinderków hamulcowych - 4zł,
..2h czasu roboty i gotowe, a cisza podczas hamowania -> bezcenne :-)
Pozdrawiam,
Ja dziś wymieniłem spalony ksenon 8000k :D i też mnie czeka wymiana tarcz i również wybór padł na ATE
Ja na weekendzie wymieniłem komplet i jak narazie jest ok. Tył cały TRW, przód mikoda+TRW
Wczoraj wracając z pracy w Kraczkowej na wysokości piekarni kot-samobójca próbował przebiec mi drogę w ogóle nie patrząc w moją stronę i pomimo ostrego hamowania uderzył w okolice kratki u spodu zderzaka i prawego światła przeciwmgłowego :/ Kot się odbił od auta i uciekł, a ja zostałem z wyłamaną kratką, urwanym uchwytem halogena, spalaną żarówką H1 i delikatnie wgniecionym skraplaczem klimy... no i teraz muszę się wybrać na przegląd, żeby sprawdzić czy skraplacz jest ok... a żeby mnie dobić wieczorem zauważyłem, że prawy ksenon nie świeci, więc zamieniłem na chwilę prawy żarnik z lewym i okazuję się, że żarniki są okej, ale prawy reflektor nie świeci.
..i to wszystko na tydzień przed weselem brata, na którym mam robić za starostę :/ Wychodzi na to, że naprawię halogeny przeciwmgłowe i będę je włączał zamiast świateł mijania.
Co za ferelna środa :(
Pozdrawiam,
Wczoraj wymieniłem tarcze i klocki przód i wkońcu nabiłem klime :)
W końcu się zmobilizowałem i wczoraj wymieniłem przepalone żaróweczki podświetlenia wskaźnika paliwa, zegara i pokrętła klimatyzacji :)