bo musze jakies kapcie kupic, a o 55 ciezko, przy 50 mi wydech haczy na progach, wiec moze 60?
felgi mam 15.
Printable View
bo musze jakies kapcie kupic, a o 55 ciezko, przy 50 mi wydech haczy na progach, wiec moze 60?
felgi mam 15.
Warszawiak kiedyś pisał,że ma z tyłu 195/60/15 i ocierają.
Ja mam taki 195/55/15 i nic nie obciera więc wątpie zeby 60 obcierało, nie wiem jak u niego ale ja nie miałem żadnych ingerencji w zawieszenie, mam jak z fabryki wyszedł.Cytat:
Napisał grzelutek
ja mam na lato 195/50/15 i jest ok nic nie haczy ani nie ociera. 185/60/15 moze byc za duzo a z 55 rzeczywiście problemy z dostaniem :)
profil profilem, wszystko zależy jaka ma być szerokość tych opon. Profil to wysokość opony wyrażona w procentach szerokości, a nie stała wartość określająca ilość "gumy" od obręczy do krawędzi opony.
Ja mam na zimę 185/60R15 (praktycznie zamiennik oryginalnych 195/55R15) na felgach 6x15ET49.5 i zero kłopotów z obcieraniem, a zawieszenie mam niższe niż seryjne 145.
nie wiedzialem... szerokosc to 195/60/15
juz kupilem, bridgestone... mam nadzieje, ze sobie nadkoli nie rozwale :)
Nie wiem czy dobrze zrobiłeś - mogą się obcierać, upewnij się zanim je założysz, bo później Ci już nie wymienią.Cytat:
Napisał Tuti
Ja teraz mam założone 195/50R15 - teoredycznie średnica zewnętrzna wynosi:
Dz = (15 x 25,4) + 2 x (195 x 0,50) = 576 mm
Moim zdaniem nie powinno się zakładać wiekszych niż 195/55R15, dla których średnica zewnętrzna wynosi:
Dz = (15 x 25,4) + 2 x (195 x 0,55) = 595,5 mm
Kolega bart założył 185/60R15, których średnica zewnetrzna wynosi:
Dz = (15 x 25,4) + 2 x (185 x 0,60) = 603 mm
A Ty chcesz założyć u siebie opony o rozmiarze 195/60R15 o średnicy:
Dz = (15 x 25,4) + 2 x (195 x 0,60) = 615 mm
Nie wiem czy to przejdzie. Jeśli się jednak zdecydujesz na montaż zakupionych przez siebie opon - daj znać i podziel się z pozostałymi swoimi spostrzeżeniami. Życzę POWODZENIA :)
U mnie w 155-tce mam na zime 195/65 R15 i sa za duze :| Na wybojach obiecraja z tylu a z przodu przy skrecaniu :roll: Kupilem bo myslalem ze beda dobre, po zalozeniu okazalo sie ze wypelniaja praktycznie cale nadkole i wciaz mam problem z wymiana ich na inny rozmiar [195/50 najchetniej] bo poprostu nie ma :|
A jak z twardością zawieszenia. Plomby masz wszystkie :?:Cytat:
Napisał xmajk
Ja właśnie kupiłem opony w tym rozmiarze i ciekaw jestem jak się będzie jeździło.. :roll:
wszystko jest ok na seryjnym zawieszeniu. jeździ się przyjemnie w zakrętach lepiej trzyma jedynie jak są dziury to trzeba uważać bo profil opony nie jest za wysoki. tez się zastanawiałem jak to będzie ale byłem mile rozczarowany:) nawet nie jest głośniej :) ja mam falkeny model ZE512 i dzięki temu ze maja protektor dosyć spory to felgi sie nie niszczą bo o krawężnik łatwo zawadzić :)
ale najlepsze beda 195/55/15 ? Fabrycznie takie wychodzily w 2.0 prawda?
Tutaj znajdziesz co nieco o oponach jakie były montowane w AR i nie tylko:Cytat:
Napisał Konrado
http://www.abbco.pl/felgi/aplikacje_rial_2004.pdf
ja własnie przerzuciłem sie z zimówek 195/55/15 na letnie 195/50/15 i pierwsze co natychmiast mnie uderzyło to łapanie dziur . praktycznie każdą teraz czuje , na 55 było jednak zauwazalnie lepiej , sie zastanawiam czy jednak nie jestem za nisko mam silnik V6 ktory troche jednak waży
w katalogu podają ze 195/55/15 jest fabycznie do 155tki
Proponuję wrócić do 195/55/15,lub jeszcze lepiej 205/50/15 bo szkoda zawiechy i odpókać miski :(
Obecnie jezdze na zimowkach 195/60/R15 Continentala - no i z tylu jest ok, natomiast z przodu czasem ktoras oponka zaczepi o nadkole, jednak da sie jezdzic.
U mnie na poczatku byly 205/50/15.Z przodem niemialem problemow natomiast tyl tak obcieral ze wytarlo mi opone do polowy zewnetrznej strony.Obcierala o kant blotnika.Musialo ja to bolec.Zalozylem 195/55/15 i mam spokoj.I tak szczerze powiedziawszy niemialem problemu z ich dostaniem.Czekalem dzien czasu az dostarcza im je z magazynu.
ja mam 215/40/16 i jest bardzo twardo, a jadac po miescie musze uwazac na dziury koleiny i takie tam... wizualnie super, z funkcjonalnoscia juz gorzej, ale da sie jezdzic :)
no i zyje nadzieja ze drogi beda coraz lepsze :D
hmmm ja mam w swojej 155 205 50 15 et felgi 35 i nic nie trze z tyłu zawieszenie jest b niskie ....Cytat:
Napisał Lukasz A.
wczesniej tarło gdy miałem 215 45 17 et nie pamiętam ale tylko gdy była w pełni obciążona i na zakrętach bądź dużych dziurach moim zdaniem optymalny rozmiar do 145 to jest 195 50 15 a do 155 205 50 15 lub 205 45 16
Ja mam pytanko do panów specjalistów chcę kupić felgi i oponki do 145 ki ale miałem obniżone zawieszenie jest dość niskie i w związku z tym mam pytanie czy felgi 15 " by się nadawały i w związku z tym jakie opony?
Ja mam pytanie. Podaliscie link do tych opon montowanych w roznych wozach, no i wychodzi ze w 146 byly montowane R15 z Et 35 ( takie felgi jak mam ) w rozmiarze 205/50, skoro one nie ocieraja to czmeu ocieraja moje 195/55, fakt ze sa o 5 wyzsze ale znowu o 10 wezsze? Pomozcie prosze bo nie moge nikogo wozc z tylu bo trze caly czas...
z obliczen wynika ze moje sa tylko o 55m wyzsze....
Cytat:
Napisał sidkoz
hmmmm wyczuwam nutkę drwiny nikt się tu nie uważa za specjalistę po prostu miało się parę aut parę kompletów opon i felg i zawieszeń się zajeździło (nie uniknęło się błedów) i właśnie swoje doświadczenia i błędy opisujemy ale nie po to żeby się wymadrzać tylko z czystej życzliwości ...
co do pytanka to polecam 195 50 15 ale jeszcze istotne jest et felgi oraz jej szerokość najlepiej wypada ten rozmiar na feldze 6.5 do 7 cala i et zbliżonym do fabrycznego (podane w brifie) jeżeli zachowa się prawidłowy rozmiar felgi to obniżenie nie ma tu nic do rzeczy bo w czym tkwi różnica obniżone zawieszenie lub standardowe z 5 osobami na pokładzie????? auto jest jakoby przystosowane do tego. Generalnie polecam odszukać fabryczny rozmiar felg i opon z najmocniejszej dostępnej wersji modelu jaki się posiada i odszukać sobie wybrany zamiennik pozdrawiam