Nosze sie z zamiarem zamowienia tarcz tuningowych w firmie Mikoda.
Czy byl by ktos chetny sie przylaczyc do zamowienia??
[ Komentarz dodany przez: AR_33: 2008-02-05, 11:05 ]
Kolega chyba dział pomylił.
Printable View
Nosze sie z zamiarem zamowienia tarcz tuningowych w firmie Mikoda.
Czy byl by ktos chetny sie przylaczyc do zamowienia??
[ Komentarz dodany przez: AR_33: 2008-02-05, 11:05 ]
Kolega chyba dział pomylił.
podaj wiecej szczegolow
jakos MIKODA mnie odstrasza. mialem kiedys od MIKODY tarcze w Toyocie - istna tragedia, pisk jeden wielki, a hamowanie... szkoda gadac.
Jesli juz chcesz zamawiac tarcze tuningowe - nijako na zamowienie wlasnie - to lepiej w firmie ATS - robia tarcze do samochodow rajdowych na indywidualne zamowienie.
bardzo przystepna cena i na serio dobre opinie, czego raczej nie moge powiedziec o MIKODA. Wiem ze w fabryce Mikoda robia nawet Brembo, ale to o niczym nie swiadczy.
powaznie bym sie zastanowil nad firma ATS z okolic Czestochowy (powiat Zawiercianski)
Ja mam tarcze od mikody nawiercane w swojej 155 od pół roku i nic mi nie piszczy a chamuje samochód znacznie lepiej niż na starych. Podejrzewam, że twoje piski w TOYOCIE to raczej była wina złej jakości klocków a nie tarcz.
ja mam tarcze mikody w 145-ce i sa naprawde dobre! mi tez sie wydaje,ze te piski to raczej slaba jakosc klockow
Obecnie mam założone tarcze MIKODY nawiercane i nacinane, różnica jest odczuwalna. Na plus oczywiście :).
Jeśli ktoś nie jeździ wyczynowo to MIKODY spokojnie wystarczają 8)
a EBC nacinane i wiercone ktos testował??
Ja mam u Siebie tarcze i klocki EBC. Przód klocki EBC Green Stuff, tarcze EBC Turbo Groove. Tył tarcze gładkie EBC i czarne klocki EBC.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2008/02/36.jpg
Prawda jest taka, że same tarcze nie poprawią praktycznie w ogóle hamowania. Na hamowanie największy wpływ mają klocki hamulcowe i opony. Tarcza ma się poprostu nie odkrztłacac pod wpływem wysokiej temperatury.
Nie słyszałem jeszcze praktycznie nic o Mikodach, pierwszy raz przeczytałem o tych tarczach własnie na tym forum. Moim zdaniem jeśli ktoś chce miec w miarę tani i dobry zestaw hamulcowy to powinien zainwestowac w tarcze ATE Power Disc i klocki hamulcowe Ferodo DS Performance. Tarcze i klocki które zaproponowałem są już sprawdzone, a po tych "sportowych tarczach" Mikody nie wiadomo czego się spodziewac bo mało kto na tym jeździ.
Nie chciałbym nikomu odradzac zakupu tych tarcz bo może akurat są rzeczywiście takie dobre jak piszecie, ale ja osobiście na tym etapie wolałbym kupic coś co jest już sprawdzone na rynku :wink:
Pozdrawiam :wink:
Piotr z Rzeszowa
Piotr, masz jeszcze wentylowane??
pytam jak sie na tym jezdzi bo mam możliwosc kupic wentylowane tarcze nacinane i wiercone z klockami zielonymi do alfy.. klocki grube jeszcze, tarcze tez jakby wczoraj ktos zalozyl - samochod z angli na czesci.. tylko nie wiem czy jest sens sie w to bawić bo troche za to śpiewa a klocki i tak mi sie konczą...
Na tych "sportowych tarczach" zaliczyłem 2 SuperOesy i 1 ABJ wszystko na Torze Poznań, o ile SuperOesy nie są szybkie (max 140) to hamowania są tam raczej ostre i częste, z kolei na ABJ na prostych odcinakach Toru prędkości dochodzą do 190 km/h po czym jest dochamowanie przed zakrętem. Tarcze jak na razie spisują się bez zarzutu.Cytat:
Napisał Piotr
Tu zgadzam się z kolegą w 100% 8) , nie mniej tarcze są istotne :wink:Cytat:
Napisał Piotr
Tak, przednie tarcze są wetylowane (tył już nie)Cytat:
Napisał Alfista
U mnie poprawa hamowania jest znaczna i bardzo odczuwalna. Kolega miał w Astrze GSI 16V z przodu zestaw ATE Power Disc (wentylowane o średnicy 256mm) i klocki EBC Green Stuff, opony Goodyear GSD3 F1 w rozmiarze 195/45r15, astra hamowała naprawdę super. Odnoszę wrażenie, że lepiej niż moja ibiza (tarcze EBC Turbo Groove 280mm + klocki EBC Green Stuff + prawie łyse BF Goodrich Profiler G 205/45r16). Nie wiem dlaczego tak było, może poprostu w Astrze były lepsze opony.
Dużo zależy od tego w jakich pieniądzach możesz miec te hamulce, zielone klocki EBC podobno średnio sprawdzają się w ciężkich samochodach. Popytaj w sklepach o cene tarcz ATE Power Disc (o ile są dostępne w rozmiarze 284mm, taką średnicę tarcz ma chyba Alfa 155 2.0TS), te tarcze są naprawdę bardzo tanie, czasami nawet prawie dwukrotnie tańsze niż EBC Turbo Groove. Do takich tarcz można kupic klocki Ferodo DS Perfomance, które cenowo wychodzą tak samo jak EBC Green Stuff.
Zestaw EBC który mam w ibizie jest godny polecenia, sądzę jednak, że dokładając około 300zł można miec znacznie lepsze hamulce. Niestety tarcze EBC Turbo Groove są czasami naprawdę głośne. Poniżej zamieszczam link do filmiku pod koniec którego można usłyszec jak pracują te hamulce przy mocniejszym hamowaniu:
http://www.youtube.com/watch?v=DKwKxNygyiw
ps. Jeżli tarcze Mikody sprawdziły się KJSach i SuperOesach to napewno sprawdzą się również podczas codziennego użytku na drogach publicznych :wink:
Pozdrawiam
Z tym sie nie zgadzam... tarcze maja rownie duzy wplyw na hamowanie co klocki.Zeby auto chamowalo dobrze i tarcze i klocki musze byc naprawde dobrej jakosci,jezeli tarcza jest dobra a klocki slabe,lub na odwrot to o dobrym hamowaniu mozemy tylko pomarzyc.Cytat:
Napisał Piotr
Opon z procesem zatrzymywania pojazdu tez bym nie mieszal,to jest inny temat,guma albo sie trzyma drogi albo sie nie trzyma :P
Nooo Panie kolego, opona ma równie duże znaczenie przy hamowaniu jak klocki i tarcze. To właśnie opona a raczej jej mieszanka decyduje o przyczepności.Cytat:
Napisał Remek
Proponuję porównać drogę hamowania na standardowych oponach i oponach typu slik.
Tak ma ogromne znacznie,ale jak jest zla mieszanka to auto ogolnie nie trzyma sie drogi,nie tylko przy hamowaniu.
Jezeli mieli bysmy rozpatrwac wszystkie elementy samochodu ktore maja wplyw na droge hamowania to nie powinnismy zapomniec o zawieszeniu,czy tez o rozdziale sily hamowania.
Piotr, przeczytaj wiad.
ferodo nie chce bo teraz mam takie z brembo i wszystko ciagle zapylone :P
slyszalem ze te rowki dają glosny dźwiek ale mnie to nie przeszkadza jeśli bedą lepsze hamulce :wink: