Witam. Czy ktoś ma zamontowany hak holowniczy?, może jakieś sugestie ? jaki polecacie ewentualnie, koszt itd. interesuje mnie taki wyciągany.
Printable View
Witam. Czy ktoś ma zamontowany hak holowniczy?, może jakieś sugestie ? jaki polecacie ewentualnie, koszt itd. interesuje mnie taki wyciągany.
Wszystko zależy od tego czy chcesz mieć oryginał czy coś z haków dedykowanych. Większość (jak nie wszystkie) teraz haków to haki wyciągane, odczepiane. Za taki dedykowany zapłacisz pewnie coś do 500 zł. Ostatnio bardzo popularne są haki firmy "Auto-hak Słupsk", ponoć dają radę ;)
Chciałbym hak wypinany a nie wykręcany, nie musi być oryginalny aby był w dobrej cenie ale i bezpieczny. Podobno potrzebna jest jakaś kosztowna elektronika do sterowania światłami. W Słupsku jest kilka auto hak ale żadna nie ma do 159.
Odświeżam trochę temat.
Ponieważ jestem posiadaczem kilku rowerów, a także jeżdżę na nartach, przed zakupem zwracam uwagę na ewentualną możliwość przewozu takich gadżetów.
Trudno jest trafić Alfę z relingami, dlatego też zastanawiam się, czy nie będzie lepszym wyborem zamontowanie haka, zwłaszcza że posiadam już bagażnik montowany na hak. Na allegro jest kilka ofert haków do 159 w przedziale cenowym 200 - 600zł.
Czy ktoś z was używa takiego haka? Jak to spisuje się w praktyce? Czy montaż takiego haka nie ingeruje zbyt w konstrukcję auta?
Hak montowany jest w przeznaczone do tego miejsca montażowe w samochodzie. Nie ingeruje w ogóle w konstrukcję samochodu.
Polecam http://www.i-part.pl/ zajmują się hakami i w ofercie do wyboru wielu producentów haków i wiązek elektrycznych
akurat w sklepie internetowym i-part nie posiada w ofercie haka do 159,
jestem właśnie na etapie przygotowań do montażu haka tzn. leży w garażu i czeka cieplejsze czasy
przejżałem kilka instrukcji dotyczących montażu haka w alfie 159 i co mnie też zdziwiło montaż haka wszystkich producentów
należy rozpocząć od nawiercenia 4 otworów w podłużnicach na wylot do bagażnika i 4 we wzmocnieniu zderzaka tylnego
elektryka to juz inna historia ale potrzebny jest niestety moduł elektroniczny
W końcu nastał czas montażu haka i jestem świeżo po tej operacji. Za całość wraz z montażem zapłaciłem niecałe 600zł (Kraków). Nie obeszło się bez wycięcia dziury w zderzaku. W bagażniku domontowali jakieś elementy, przez co podniosła się trochę podłoga z tyłu po bokach. Sam hak wygląda w miarę zgrabnie, wolę to niż relingi, no i można go zdemontować.
Auto na tym zdjęciu w wersji weselnej :P
U mnie to wygląda tak:
Załącznik 102492
Westfalia ze specjalną zaślepką (są dwa rodzaje, taki cap prosty i coś takiego jak ja mam). Niestety wersji z kulą nie pokażę, bo poprzedni właściciel zgubił (damn). Nie ściągam instalacji, bo mam zamiar sobie sprawić nową kulę i śmigać :)
ponawiam temat,też zastanawiam się nad kupnem haka i nie wiem czy potrzebny jest moduł,czy można to podpiąć tak jak kiedyś po prostu do świateł, bo są 2 opcje : z wiązką , modułem, i gniazdkiem a druga gniazdko + kabel
a tu linki : http://allegro.pl/hak-holowniczy-alf...850844839.html i http://allegro.pl/hak-wiazka-z-modul...862741633.html
- - - Updated - - -
nie powiem , interesowała by mnie tańsza opcja
i jeszcze pytanko - czy trzeba mieć pieczątkę firmy montującej do przeglądu ? czy można sobie samemu hak zamontować?
po spenetrowaniu rynku z hakami, stwierdziłem że kupie słupski hak za 500 zł z wiązką i modułem i zamontuje go sam, nie wiem tylko jak wygląda sprawa samego modułu, prawdopodobnie bez elektryka się nie obejdzie,bo nie wiem gdzie ma być wpięty, i czy nie trzeba go komputerowi "przedstawić". Działał ktoś w tym temacie?
Jeżeli chesz najprostszy hak z odkręcaną kulą , to możesz kupić od nich: DGHSYSTEM , produkt AUTO HAK ze Słupska
http://allegro.pl/hak-holowniczy-alf...822633071.html
Moduły mają swojej produkcji , działające bez problemu , nie "gryzą się" z intalacją i siecią CAN. Kupowałem od nich hak AUTO HAKA do 159 , z kulą automat i modułem DGH (tylko trochę bogatszym do gniazda 13 pin) i działa bez zarzutu. Niestety montaż haka w 159 to totalna porażka , brak przygotownych fabrycznych otworów , kupa wiercenia w podłużnicach i belce tylnego zderzaka. Kup sobie od razu jeżeli nie posiadasz , wiertło/otwornicę 18-19 mm do rozwiercena otworów od góry w podłużnicach (musisz włożyć dostarczone tuleje dystansowe ,żeby nie zgniatało podłużnic) i wiertło 13 mm. Ogólnie kupa roboty porównując z innymi samochodami.
Ja posiadam Westfalię, ale nie mam żadnej zaślepki...tak dużej.
Lekki wycięcie w zderzaku ale wogle nie rzuca sie w oczy.
http://img28.imageshack.us/img28/4189/lv77.jpg
Dzięki bardzo, zwłaszcza tobie "scout"
Cześć,
Podpowiedzcie mi proszę, gdzie w okolicy Bielska-B., Krakowa znajdę serwis do mi zamontuje hak do 159. Nie jakiś losowy, wyszukany w google, tylko taki w którym WY już zrobiliście taki montaż, jest ok i polecacie.
Ja kiedyś montowałem hak ze Słupska w firmie PIOMAR w Krakowie do passata. Potem kupiłem u nich hak do Volvo ale montowałem u mojego mechanika. Ostatnio naprawiali mi wydech w Spiderze ale to inna bajka :) Generalnie dobrze mi doradzili i jakoś usług jest OK. Można się targować. Tez stoję przed dylematem gdzie zakładać i jakiej firmy hak do mojej 159. Jest to wersja Ti więc obniżona i mam nadzieję,ze auto nie będzie za niskie pod obciążeniem przyczepy. Pytałem o wycenę w Piomarze to Steinhof coś koło 1000-1200 z montażem a Wesfalia jakieś 1800-1900.
Jeśli chcesz teraz montować to się umówmy razem moze wytargujemy lepszą cenę ;) Ja muszę zamontować po 30 lipca mam pociągnąć kampingowy Niewiadów nad morze :)_
A ja polecam hak z oryginalnych akcesoriów. Dostaniecie do auta specjalną wiązkę przewodów przy pomocy której gniazdo podłącza się plug&play - jeśli to przedlift. Jeśli macie otwieranie z loga to trzeba dorzucić na własną rękę jeden kabelek.
Oryginał? Muszę zapytać o cene ale pewnie tanio nie jest...
Ja polecam Westfalię wypinaną pionowo. U siebie ją zamontowałem sam i gniazdo przesunąłem lekko do góry chowając je pod zderzakiem - efekt jest taki, że po wypięciu kuli nie widać, że w aucie jest hak. Dla mnie to był priorytet, bo w przypadku haków innych producentów nawet po zdjęciu kuli paskudnie sterczy jej mocowanie oraz gniazdo, co mocno szpeci tył samochodu.
U mnie w komplecie z hakiem Westfalii była dedykowana wiązka Jaeger, która była przystosowana do kostek w aucie. Nic nie trzeba było ciąć ani lutować, tylko powpinać gotowe kostki. Jedyne co przeoczyli to fakt, że mimo zapiętej przyczepy Parktronic i tak włącza się po wrzuceniu wstecznego.
Jutro zrobię zdjęcia i wrzucę na forum. Podcięcie niewielkie jest tylko w dolnej części zderzaka - stojąc za autem jest kompletnie niewidoczne póki się nie pochylimy i nie zajrzymy od dołu. Warunkiem jest tylko oklejenie czarną folią (ja tak zrobiłem) lub pomalowanie na czarno z zewnątrz fragmentu tylnej ściany, która staje się widoczna po wykonaniu podcięcia. No chyba, że ktoś ma czarną Alfę to nie będzie miał tego problemu, u mnie w srebrnej było to widać :) Jutro jak zrobię foty to będzie wiadomo o co chodzi.
Objechałem Skandynawię całą ostatnio i naoglądałem się kamperów i przyczep. Stwierdziłem, że też chciałbym mieć przyczepę, tylko haka brak. W sumie to robię dopiero rozeznanie tematu. Martwi mnie tylko że jak założę ten hak to już w ogóle nie wjadę do garażu podziemnego (mam stromy zjazd) bo już teraz łapię go tyłem.
Hak się przydaję. Cokolwiek ponadgabarytowego wymaga przewieziwnia. Ładujesz na przyczepkę a nie brudzisz auta w środku. Znam z autopsji.
Aaa no to wiadomo, że tak :) Przyczepka dobra rzecz.
Ja korzystam z haka dość często, i bardzo się ciesze ze kupując auto już go miałem (Thule) mógłby być tylko wypinany jak teraz są te fajne westfalie, a on jest na stale. ale tak czy siak robi robote. Też mam do pociągniecia Niewiadow ;D
Gdzieś już kiedyś pytałem ale jak myślicie? w Ti nie powinno być problemu z dodatkowym obniżeniem auta pod wpływem obciążenia przyczepą?
Zaznaczę, że oryginalna wiązka ma również styki do deaktywacji parktronika.
http://www.forum.alfaholicy.org/zala...836872452_.jpg Tak to wygląda w oryginale. Ja gniazdo po 8 latach musiałem wymienić wraz z płytą która je mocuje. Teraz mam założone gniazdo Steinhofa zdaje się, tyle że już nie ma deaktywacji Parktronika przez to.
http://www.forum.alfaholicy.org/zala...o-dsc_0386.jpg Tak wygląda część wiązki która z klapy odbiera wsteczny bieg i przeciwmgielne. - Niebieski przewód dołożony, bez tego w polifcie nie będzie działało logo.
http://www.forum.alfaholicy.org/zala..._52_46_pro.jpg A tu już nowe gniazdo.
Zgodnie z prośbą wrzucam fotki. Sorki za jakość i brudne auto, ale robione telefonem na szybko wracając z pracy. Na zdjęciu gniazdo jest kiepsko widoczne ze względu na słabą jakość - jak się przyjrzeć to jest umieszczone po lewej stronie przy samym zaczepie kuli skierowane pionowo w dół - tzn. wtyczkę od przyczepy wpinamy pionowo do góry. Nie jest to najbardziej wygodne rozwiązanie, bo trzeba się nauczyć "trafiać" wtyczką w gniazdo, ale mając wprawę to żaden problem. Ja przyczepę ciągam Alfą okazjonalnie, częściem korzystam z rodziców Stilo do ciągania motoru, więc dla mnie kwestia estetyki była ponad praktycznością.
Wydaje mi się, że u mnie wygląda to bardziej estetycznie niż u kolegi powyżej - dużo mniej widoczne, że w aucie jest hak po wypięciu kuli :)
Jeżeli chodzi o estetyke, to u mnie wszystko jest na widoku [emoji14] jutro wstawię zdjęcie
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
U mnie to tak wygląda [emoji14]
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/07/215.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/07/216.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/07/217.jpghttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...016/07/218.jpg
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Tak już kupiłem samochód, nic na to nie poradzę. Hak był montowany w ASO...
Tylko pamiętaj umawiając się na Westfalię, aby poprosić ich o zmianę lokalizacji gniazda i schowanie pod zderzakiem. Oryginalnie gniazdo w Westfalii jest na wierzchu i nie do końca ładnie to wygląda. Trzeba obciąć oryginalne mocowanie gniazda przy zaczepie kuli i przyspawać do głównej belki haka pionowo w dół, żeby je ładnie schować pod zderzakiem. Żadnych odpływów wody z klapy w tym miejscu akurat nie ma, więc nie ma z tym żadnego problemu. W innym wypadku będzie mocno widoczne gniazdo mimo wypięcia kuli ( tak jak tutaj: http://i26.tinypic.com/10p3xjm.jpg )
Co do modułu to jeżeli płacisz tą samą kwotę za montaż to wystarczy wiązka z modułem uniwersalnym za 150zł. Od dedykowanego różni się tym, że trzeba przeciąć i polutować kilka przewodów. W przypadku dedykowanego masz wszystko przygotowane do kostek w aucie. Moim zdaniem nie ma co przepłacać za dedykowaną wiązkę, jeżeli kwota za usługę montażu tak czy siak będzie taka sama.
Witam serdecznie.
Dorwalem ostatnio hak ori z westfali z wiazk i modulem. No to se mowie zamontuje i teraz juz wiem co mieliscie na mysli ze latwo nie ma. No ale coz dziury powiertane hak juz wisi a nie bawem bede robil jakas wydumke z chowanym gniazdem poniewaz nie usmiecha mi sie jego widok jak sciagne hak.Pozdrowionka
Witam
Odgrzeje temat, czy do haka westfalii trzeba robić jakieś nawiercenia we wzdłużnicach żeby go zamocować? Kupował ktoś z was automatyczny hak firmy steinhof?
Jedyny fajny hak, którego nie widać to Westfalia ale koszt OK. 2000. Polski Steinhof jest polowe tańszy ale nie pasuje do alfy :) ja chyba odpuszczam. Namówię teścia na Freemonta to zamontujemy hak ;)
Witam,
nie wiem jak przy Westfalii ale przy montażu mojego haka, automat Steinhof właśnie trzeba było wiercić w podłużnicach... Kupowałem na adamot pl. gniazdo jest widoczne po wypięciu i zderzak był lekko podcinany, ale z estetyką wygrała praktyczność... Kupowałem od razu platformę na rowery, często korzystam i bardzo sobie chwalę.