Chciałbym wymienić poduszkę silnika (środkową). W jaki sposób najlepiej to zrobić?
Printable View
Chciałbym wymienić poduszkę silnika (środkową). W jaki sposób najlepiej to zrobić?
Witam,
rozumiem że rozchodzi się o poduszkę tylną silnika.
Ta jest najtrudniejsza do wymiany gdyż trzeba dosyć wysoko podnieść silnik (ok. 5 cm).
Po zdjęciu osłony dolnej pod silnikiem, zdjąć osłonę nadkola prawego,
- od góry zdemontować drążek reakcyjny łączący silnik z nadwoziem, puszkę tłumika powietrza na ssaniu,
- odkręcić rury wydechowe od kolektorów wydechowych (nie pozwalają na podniesienie na odpowiednią wysokość silnika),
- odkręcić nakrętki obu poduszek tej wymienianej od podpory i tej z przodu silnika,
- za pomocą podnośnika podnieść silnik z prawej strony tak by dało się wyjąć poduszkę.
Pozdrawiam
feecle jak zmienisz to daj znać jak poszlo, u mnie leżą wszystkie poduszki i tulejka ciegna górnego ale nie mam chęci zeby sie zabrać za wymiane :)
Prawdę mówiąc to brakuje mi chęci po przeczytaniu tego co napisał stanlizak ;-)
witaj QBA czy do cięgna gornego silnika tego z ramieniem po lewej stronie co jest pasuje ta tulejka? jak myślisz? http://motoallegro.pl/alfa-romeo-145...8.html#gallery
feecle i QBA wzięliście się w końcu do roboty?:)
Jak tak to napiszcie jak poszło bo i mnie to chyba czeka (objawy: silnik przy "normalnym" przyspieszaniu dostaje wibracji i budą trochę trzęsie; czasem przy gaszeniu telepnie silnikiem więc to chyba poducha silnika ta od spodu?? )
Ja na początku przyszłego tygodnia jak będe zmieniał olej bo nie chce mi sie kilka razy osłony zdejmować :P a pozatym musze zrobić przed wyjazdem na wczasy.
Jak by ktoś chciał to będe miał do sprzedania lewą i prawą bo są jeszcze w miare ok, ja zmieniam bo lubie takie rzeczy robić kompleksowo (takie zboczenie).
A tak pozatym keplin to twoje objawy wskazują raczej na poduszke środkową bo one padają najczęściej, dobrze że są najtańsze :)
Ja już po operacji, stwierdziłem że najprościej zmienia się poduszkę lewą, najtrudniej prawą, a umiarkowanie środkową :)
Wcisniętą mam też nową tulejke w cięgno górne.
Teraz można jeździć, żadnego dygotania ani wibracji przy ostrym depnięciu, po prostu poezja :)
Odgrzeje temat : auto V6 manual, czuć na kierownicy obroty silnika, na postoju jak i podczas jazdy, troche też czuc na gałce biegów ,oczywiscie czym wyzsze obroty to mniej czuć ale jest cały czas takie delikatne mrowienie na kierownicy co przenosi sie na dłonie:( Czy to mogą byc poduszki silnika lub skrzyni? Górną wymieniałem tą tuleje po lewej stronie ale nie wiem ile ich zostało pod spodem , może ktoś cos doradzi ? dodam tylko ze silnik pracuje równiutko i sam w sobie sie nie trzesie...