Wszyscy piszemy tutaj o wahaczach a nikt nie pisze o łącznikach... Kto jakie zakładał z ile i jak się sprawują. Czekamy na wpisy, może komuś się to może przydać...
Printable View
Wszyscy piszemy tutaj o wahaczach a nikt nie pisze o łącznikach... Kto jakie zakładał z ile i jak się sprawują. Czekamy na wpisy, może komuś się to może przydać...
Ja zakładałem na przód komplet oryginalnych łączników stabilizatora firmy TRW 60zł szt.
Warto po odkręceniu obu łączników sprawdzić czy stabilizator ma luzy, i wymienić gumy na łączeniu stabilizatora (ale to już jest inny temat).
Wtedy uzyskamy pełną satysfakcję z cichej jazdy.
Wymiana łączników jest bardzo prosta, do odkręcenia potrzebne są imbus i klucz oczkowy ale nie pamiętam jakie rozmiary.
Pozdro
A ja mam łaczniki polskiej firmy dałem za nie 20zł za sztuke są wzmocnione(metalowe miseczki) i podobno mają więcej wytrzymać na polskich dziurawych drogach...mam je już pół roku i narazie jest OK cisza i spokój a i nie ma żadnych inbusów jak w TRW tylko wszystko na klucze i myśle że jest to lepsze rozwiązanie przy odkręcaniu np.
Ja wymieniałem łącznik na "bilstein" chyba 44 zł dałem sprawuje się jak narazie super, wymiana klucz + imbuls.
Ja też zakładałem polskie metalowe z allegro i tu zgadzam się z kol. Fasola z imbusami lubi być czasami bieda. Polskie 1/3 ceny TRW, a trwałość ... w drugiej alfie je mam i nie wymieniałem no to chyba niezłe.
TRW za 60 zl? nie spotkalem sie z takimi... Załozone mam w tej chwili LEMFÖRDER okolo 80 za sztuke. Wszystko gra narazie i z montazem nie bylo wiekszych problemow.
a ja mam takie troszke inne pytanie po czym poznać, że łącznik jest już zużyty? bo gumy wydawają się być dobre ale jak za niego złapię to swobodnie na tych gumach się obraca na boki
Łącznik ma 2 przeguby kulowe - podobnie, jak sworznie wahaczy.
Jeśli nie ma luzu na którymś z przegubów to łącznik jest dobry.
Sprawdzenie możliwe po całkowitym odkręceniu łącznika lub z kanału (samochód musi stać na kołach) - wystarczy złapać ręką i poszarpać.
Jeśli chodzi o łączniki stabilizatora to jest to element na tyle w rozsądnej cenie, że gdy zaczyna nam coś pukać w zawieszeniu to jako pierwszy zalecam wymienić gdyż praktycznie każdy w domowych warunkach może to zrobić. Co do marki łączników to nie mam zdania gdyż każdy kupuje takie części na które go stać. Osobiście mam założobe polskie produkty i na razie nie mogę nic złego powiedzieć.
Ja założyłem łączniki TRW. Za sztuke płaciłem 45zł. Łba nie urywa a jakość jak na 1 montaż.
Pozdrawiam
ja się przymierzam do polskich z allegro za 2 dyszki szt. bo na oryginalnych śruba się zapieklą imbus poobierał otwór i do cięcia się nadaje, co śmieszniejsze ktoś wymienił w mojej tylko jeden bo drugi jest kontrowany z tyłu na klucz rowerowy 15. zobaczymy jak się beda sprawowac
Tak, wiem łopata roku dla mnie :), ale do rzeczy. Ktoś korzystał/używa tych łączników stabilizatora? To są "te słynne polskie za 20 dyszki"? http://allegro.pl/lacznik-stabilizat...349478277.html - tył albo http://allegro.pl/lacznik-stabilizat...348806588.html - przód.
Pytam, bo czeka mnie wymiana na pewno z przodu i myślałem o TRW albo spróbować słynnych polskich tańszych i pójść za ciosem i z tyłu też zmienić, bo też coś stuka.
No ja mam ponad rok w ciężkim 2,4 i jest cisza, także polecam( Polskie).
Jest tak jak na zdjęciu.
Czyli nawet sam patent bez imbusa jest lepszy?
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
Ja tylko raz próbowałem odkręcić łącznik , całkiem niedawno zakładany - i kicha, imbusowe gniazdo albo się wyrabia, albo nakrętka nad nim nie odkręci się. Inna sprawa że potrzeby odkręcania ich dopóki swego żywota nie zakończą jakiejś wielkiej to nie ma.
Nawet wd40 albo coś penetrującego nie pomogło?
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
Nie pomogło, bo nie było problem zapieczenie, ale to że założenie imbusa do gniazda jakby "rozsadza" tą srubę. Oczywiście baaaardzo delikatnie, ale wystarczająco już żeby nie dać odkręcić nakrętki. Zresztą to nie ja wymyśliłem, gdzieś tu na forum to samo czytałem, a i kiedykolwiek 156 jedną czy drugą dawałem do zrobienia czegoś z zawieszeniem, to zawsze były cięte te łączniki a nie odkręcane.
To nie napawasz mnie optynizmem do wymiany samodzielnej pod blokiem [emoji14]
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
Wiesz, ja tak patrząc na ten łącznik sobie myślałem eeeee, śrubka jedna phi, co za problem. A chciałem móc odkręcać i zakręcać do testów zawieszenia.
No i było jak opisuję i testów nie przeprowadziłem ... później coś o tych łącznikach szukałem i wyskoczyło sporo wątków z takim samym problemem.
Ale może Ci się uda ! :)
Dlatego na ten polski zwróciłem uwagę i właśnie zamówiłem.
No ja też na to patrzyłem w ten sposób "co ja jednej śruby nie odkręcę", ale widzę, że to może być walka [emoji14] prawdopodobnie też te kupię to zrobię tył i przód. O ile się uda odkręcić :D
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
Klucz pneumatyczny z dobrym momentem i nie trzeba sie bawić zadnymi imbusami.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No wiesz raczej ciężko o klucz pneumatyczny, gdy robisz pod blokiem..
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
O zgroza! Nigdy więcej. 8 lat temu wymienialem samodzielnie chłodnice wody. Bez odpowiedniego sprzętu i bez kanału zajęło mi to całe popołudnie. Już byłem zrezygnowany ale dokończyłem robotę. Wole dać mechanikowi i mieć spokój. Co innego garaż z kanałem prądem i sprzętem, wtedy taka robota to sama przyjemność.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
No jak będę widział, że mogę zapimnieć o odkręceniu to tylko zostanie mechanik, ale spróbuję najpierw, a nóż widelec się uda ;)
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
Dziwne te Wasze problemy. Ja daaawno temu turbo wyciągąłem pod blokiem. 3h i miałem robiąc to pierwszy raz. Koledze jak robilem to już w 1h :/
Wydymione samsungiem.
Dziwne jak dziwne, bardziej chciałem poznać opinię na temat łączników, ale dużo więcej się dowiedziałem niż chciałem ;) Szacun dla Ciebie, że pierwszy raz w 3h wyjąłeś, ja nie wiem czy w ogóle bym się podjął tego.
JGR mam od chyba juz trzech lat. Jest OK. Nie ma jeszcze luzow. Kiedyś byl jedynie problem z gumami osłaniającymi sworzeń,które po roku były zgnile. Zmienili to później. Mam we wszystkich sparciale gumy jednak jak napisałem - łączniki działają jak trzeba.
To dobra informacja :)
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
Aha z przodu JGR tez mam ponad 3 lata, puki co nie puka.
Wydymione samsungiem.
Również mam JGR lewy przód 2 lata, prawy przód rok i mogę polecić:)
Tak im dobrze idą te łączniki to może za wahacze by się wzięli, a nóż by robili lepsze od tych zachodnich i wschodnich.:)
No i zamówiłem. Może w weekend będę walczyć
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
Podejście pierwsze do wymiany i wymiękłem. Zalałem śruby sprayem penetrującym i spróbuję jutro, ale macie jakieś sprawdzone sposoby na nie oprócz cięcia?
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka
Możesz próbować kluczem udarowym, ale generalnie cięcie to najlepsza i najszybsza metoda.
Czyli piłka do metalu i jechana [emoji14]
Wysłane z mojego ASUS Zenfone 3 przy użyciu Tapatalka