Mam takie pytanie, mianowicie został mi olej z poprzedniej wymiany "Liqui Moly 10w40 diesel HD" 2,5L zbliża mi się wymiana i zastanawiam się czy mogę zmieszać liqui z np mobilem albo castrolem o tych samych parametrach (10w40) ?
Printable View
Mam takie pytanie, mianowicie został mi olej z poprzedniej wymiany "Liqui Moly 10w40 diesel HD" 2,5L zbliża mi się wymiana i zastanawiam się czy mogę zmieszać liqui z np mobilem albo castrolem o tych samych parametrach (10w40) ?
Nie polecam mieszania ze sobą olejów różnych producentów. Osobiście jeżeli stan silnika na to pozwala przeszedłbym na olej 5W-40, jeżeli nie chcesz zmieniać lepkości to dokup taki sam LM.
5W-40:
Motul 8100 X-Cess 5W-40 / Motul 8100 X-Clean C3 5W-40
Valvoline MaxLife 5W-40 / Valvoline SynPower 5W-40
Millers XFS 5W-40
Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40 / Leichtlauf High Tech 5W-40
dlaczego 5w40? i dlaczego nie mieszać ? ;0
a mieszał kolega wódkę podczas picia z innymi trunkami?
Olej może się zważyć.
To tak jak byś dorobił setkę lakieru u jednego lakiernika i setkę tego samego koloru u innego lakiernika. Te same bazy lecz inne składniki mogą spowodować zważenie się farby tak samo w oleju może się zważyć i lub poszczególne jego składniki mogą negatywnie wpłynąć na swoje klasy lepkości itd...
Czemu nie chcesz dokupić tego samego oleju i mieć pewną sytuację?
szczerze, to jak 15 lat robię przy autach nigdy nie słyszałem czegoś takiego, ale kolego żeby Ci coś udowodnić w najprostszy sposób: poczytaj zalecenia producentów olejów na etykietach: olej w pełni mieszalny z innymi markami w swojej klasie ;) znajdziesz to na każdej etykiecie oleju, ważne żeby minerala z mineralem mieszać, połsyntetyk z półsyntetykiem itd. zdarzało mi się wiele lat temu mieszać oleje jak popadnie, i nigdy nie miałem takich problemów. Natomiast to co piszesz, w pełni dotyczy płynów hamulcowych i może Ci się coś pomyliło:)
Na wódce też nie jest napisane, żeby nie mieszać. Skoro pracujesz 15 lat to wiesz lepiej, ale ja jakoś osobiście wole nie mieszać.
Przesadzacie Koledzy. Oleje tych samych klas sa ze soba mieszalne, nic sie nie zwazy i nie ma co o to bic piany.
BTW: ja bym od nastepnej wymiany poszedl na 5W.
Wystarczy pomyśleć o bazie olejowej, które w przypadku różnych producentów (pomimo tych samych parametrów) są różne.
I tak np. zmieszamy olej Liqui Moly zbudowany ba bazie estrowej z Mobilem, którego baza jest mineralna.
Poprostu szkoda trochę tego Liqui Moly mimo, że silnokowi nic się nie stanie ...
P.S. Do JTD 8V producent silnika zaleca oleje 10W40.
Według instrukcji można lać 5W40 lub 10W40, w naszym klimacie chyba lepszy będzie 5W40
Dokładnie według instrukcji zalecany jest olej 10W40 do JTD 8V i 5W40 do JTD 16V ;)
Kolego możesz spokojnie mieszać oleje w tej samej klasie lepkości. 10w40 czyli olej półsyntetyczny, kup dowolny olej tej klasy i nie masz co się przejmować.
Np kiedyś jak wymieniałem olej w Toyocie też liqui moly, zjadała trochę oleju i dolewałem castrola bo w Polsce nie mogłem dostać tego liqui i nic się nie działo. Założyłem temat dlatego że 2,5L oleju by się zmarnowało a jest on dobry więc trochę szkoda. Teraz może trochę zmienię pytanie, jeżeli baza jest ważna to jaki olej polecalibyście dokupić do tego liqui moly 10w40 HD" ?
podobno oleje o tych samych parametrach mozna mieszac jedynie czego lepiej nie robic to zmieszac 0w z 15w. a tak to nie powinno nic sie stac chyba ze ktorys producent oszukuje w parametrach , a co do oleju 5w to faktycznie lepiej zainwestowac szczegolnie na zime
pytanie czy zmiana z 10w na 5w nie wpłynie źle na silnik? (rozszczelnienie etc) ?