Witam !!! Zapytam jeszcze raz bo mzoe ktos ma jakis nowy pomysl albo zmienil kolor podswietlenia zegarow w AR 145 ???
Printable View
Witam !!! Zapytam jeszcze raz bo mzoe ktos ma jakis nowy pomysl albo zmienil kolor podswietlenia zegarow w AR 145 ???
O widzę że tu też pytasz, widziałem ten temat na Alfaclub.pl ale nie mogłem odpisać bo mam konto zblokowane. Czyli przymierzasz się do wymiany żarówek. Ze zmianą kolorów będzie raczej ciężko bo wszystkie żarówki w konsoli są bezbarwne (przezroczyste) tak więc kolor podświetlenia nie jest zależny od żarówek jest stały czyli zielony (jakiś filtr po drodze). Jeśli masz na myśli zamontowanie żarówek o jakimś innym kolorze będzie się to wiązało z tym że będą świecić przez zielony. Moim zdaniem nie ma sensu, jak chcesz rozbierać cały zestaw wskaźników to już inna bajka, możesz spróbować ale ja bym się za to nie brał.
Wbrew pozorom sprawa nie jest taka trudna.
Sam się kiedyś nad tym zastanawaiłem, czy nie "strzelić" sobie na czerwono 8)
Są firmy, które robią tarcze z odpowiednim kolorem. Wystarczy podmienić i już.
Z tym, że same zegary to nie wszystko..
Trzeba podmienić też wkładki w panelu środkowym.
A największy problem to przelutowanie diód w guzikach od elektrycznych szyb.
I to by było na tyle. :mrgreen:
Wprawdzie nie mam zamiaru zmieniać koloru podświetlenia zegarów w swoim MALEŃSTWIE - chciałbym natomiast zmienić kolor tarcz z białego na czarny.
1. Gdzie nabyć tarcze w kolorze czarnym? Dodam, że nie chciałbym kupować całych zegarów na allegro za ok. 80 zł - interesują mnie tylko tarcze. Z jakim wydatkiem muszę się liczyć?
2. Jak demontuje się wskazówki zegarów? Jak się do tego zabrać, aby nie kombinować później z właściwym ich zamontowaniem?
Myślę że jeszcze większy byłby w zmianie koloru podświetlenia w manetkach czy jak kto woli w wajchach od kierunkowskazów i wycieraczek (które akurat u mnie też są podświetlane). Dlatego nawet o tym nie myślałem. Poza tym lubię zieleń :) , auto mam zielone, podświetlenia zielone, wszystko zielone :D , dla mnie bomba.Cytat:
Napisał rigobert
PS. pytanko: bo nie wiem, a diody w guzikach są zielone czy też bezbawne?
no wlasnie ty masz zielone, ja mam AR Blue i chcialem na niebiesko walnoc, a slyszeliscie cos o jakiejś foli ???
No tak, o tym ni epomyślałem, bo nie mam tego podświetlenia.Cytat:
Myślę że jeszcze większy byłby w zmianie koloru podświetlenia w manetkach
tam też trzeba by podmienić diody na takie w jakim się chce kolorze.A Ty VW chcesz sobie zrobić :?: :wink:Cytat:
Napisał Gopcio
Ale folie na co chcesz, bo nie bardzo rozumiem :?: :|
Kiedys byl temat o zegarach i ktos napisal ze wystarczy kupic folie np. czerwonego koloru zedrzec tamto i nakleic... ale gdzie taka folie dostac to sie nie dowiedzialem :|Cytat:
Napisał rigobert
Yyy.. to jak o tej metodzie nie słyszałem..Cytat:
Napisał Gopcio
Ta firma robi produkty dobrej jakości. Zamawiałem u tego kolesia srebrne ramki na zegary i jestem zadowolony. Z tarcz zrezygnowałem, bo podobno niewykonalne jest zrobienie tego malutkiego znaczka AR na prędkościomierzu, a taki duży jak na zdjęciach mi się nie podoba.
http://www.herbi.only.pl/zegary/galeria.htm
A mnie sie podobają zamienniki od pasków nawiewów, widzę że też są na aukcji, tylko kolor niebieski taki za bardzo volkswagenowski.
a jeszcze takie male pytanie prawda to ze jak sie zdejmie tarcze w zegarach to potem cos zle wskazowki pokazoja ??
a jednak da sie zrobic na czerwono Czerwono
Znów zaczynam się zastanawiać nad zmianą tarcz zegarów z białych na czarne. Same tarcze może nie wyglądają źle, jednak po podświetleniu zielone tworzywo na którym są naklejone wygląda na mocno spłowiawe i jest raczej mało przyjemne dla oka.
Czy orientujecie sie może, które zegary mógłbym zamnotować? Chodzi mi o to czy muszę szukać koniecznie egzemplarza od wersji z silnikiem 1,4 BOXER, czy mogę zaryzykować z zegarami z wersji z silnikiem 1,6 lub 1,7 BOXER? A może zegary od któregoś TS-a dałoby radę zamontować?
Pamietaj ze 1.4 ma chyba licznik do 220km/h a np 2.0 TS ma do 260 km/h :wink:
O tym oczywiście wiem, jednak chciałem się zorientować jakie jest zróżnicowanie jeśli chodzi o AR. Czy załóżmy licznik od TS-a z silnikiem 1,4l to ten sam licznik co w samochodzie z silnikiem Boxer 1.4l jeśli załóżmy prędkości maksymalme na prędkościomierzu byłby jednakowe (np. 220 km/h) ;//Cytat:
Napisał Milano_155
Niektóre mogą w ogóle nie działać
http://www.forum.alfaholicy.org/topi...ghlight=zegary
http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.php?t=9392
Wlaśnie otworzyłem przesyłkę z zegarami, które kupiłem za parę groszy od pacjenta na ALLEGRO. W celu zorientowania z czym mam do czynienia chiałbym je podłączyć do swojego bolidu - zobaczyć, jak świecą, jaki jest przebieg itd. Zastanawiam się jednak czy istnieje możliwość, że coś pójdzie nie tak (mam na myśli elektrykę) i po podłączeniu z powrotem swoich pojawi mi się jakiś alarm.
Jeszcze nie wiem czy przełożę całe czy tylko tarcze, ale ze względu na przebieg (chciałbym, aby został taki jak jest) pewnie przełożę tylko tarcze.
P.S. Podczas demontażu natchnąłem się na coś ciekawego - czy wiecie jak pozbyć się alarmu poduszki? Nic prostrzego 10 minut roboty, 2 cm izolacji i załatwione. Kto by tam jeździł na diagnostykę komputerową i jeszcze za to płacił - jak chcecie to zamieszczę zdjęcie ;)
Czekamy :wink:Cytat:
Napisał as
Orientuje się ktoś czy mogę coś namieszać od strony elektrycznej podłączając na moment zegary które kupiłem?
Wypnij swoje zegary, podlacz te zakupione -nic nie powinno się stać. To tylko kostki.
Miałem się zabrać do prac związanych z wymianą wczoraj, jednak nie bardzo miałem czas i trochę katarek mnie złapał. Jednak wychodzę z założenia, że nie będę przekładał ani całego licznika (bo przebieg na pewno i tak jest inny), ani samych tarcz. Demontując część po części zegarów doszedłem do wniosku, że najlepiej będzie przełożyć każdy kompletny zegar z osobna tzn. tarcza + wskazówka + wszystkie mechanizmy, które są zaszyte pod tarczą. Roboty nie wiele i przebieg zostaje ten sam ;)Cytat:
Napisał williamdrake
Zobaczę jeszcze, jak to wszystko się zmontuję, ale być może będe miał do obchnięcia za symboliczny grosz to co mi zostało :mrgreen:
A takie coś wygrzebałem :)
Tak, jak napisałem tak zrobiłem - przełożyłem każdy kompletny zegar z osobna tzn. tarcza + wskazówka + wszystkie mechanizmy, które są zaszyte pod tarczą. Wszystko niby działa, jednak zauważyłem, że po rozgrzaniu temperatura która wcześniej oscylowała na wskaźniku lekko ponad 80 st. teraz przekracza wprawdzie 70 jednak nie dochodzi do 80 st.
Zastanawiam się co jest? Czy jest to wina zegara czy może po ostatnich wojarzach w terenie mój termostat zaczyna strajkować. Jeśli chodzi o pierwszą ewentualność - mój silnik to 1,4 zaś zegary pochodzą od 1,6 - być może różnią się jakimś drobiazgiem. Czy oba silniki posiadają ten sam czujnik temperatury? Jeśli różnią się czujnikiem być może zegar ma wlutowany jakiś inny opornik, który widać po spojrzeniu od spodu na tarczę. Czy miał ktoś z Was do czynienia z taką sytuacją?
Brzoza ma fajne podswietlenie:) ja tez robie wszystko na niebiesko:) wieczorkiem zrobie zdjecie i sie pochwale:) pzdr
a oto one:)
Takie digitale nie bardzo mi się w Alfie widzą ale kto co lubi :wink:
może i ładnie wyglądają ale w nocy w ogóle nie widać na nich wskazówek.Cytat:
Napisał Timon
wlasnie bardzo dobrze wskazówki widac w nocy:) tylko ciezko zrobic dobre,ostre zdjecie,pewnie jak by poznym popoludniem zrobil to by bylo lepiej widac:)