Co stosujecie i na ile wam wystarczaja ?
ktos stosuje oporniki w instalacji aby wydłuzyc żywotnosć żarówek ?
Printable View
Co stosujecie i na ile wam wystarczaja ?
ktos stosuje oporniki w instalacji aby wydłuzyc żywotnosć żarówek ?
A po jakich okresach Ci się przepalają? Może zacznij używać dobrych, markowych żarówek - np. Philips Premium. Swoją drogą H7-mki mają podobno to do siebie, że fajnie świecą, ale krótko...
osram nightbriker juz 2 lata na nich smigam i maja dobre opinie
Jeżeli zapalasz auto z włączonymi już światłami, to nie ma się czemu dziwić.
Pozdrawiam.
- Rafał
A ja wam powiem tak, ze to chyba kwestia tego jak się trafi. Jeździłem na żarówkach Philipsa i Osram a także nie markowych - wszystkie o charakterze blue. Najkrócej świecił Philips, potem nie markowa a na końcu osram ale kumpel w Audiku miał na odwrót - oczywiście bardzo ważne jest to, zeby nie dotknac zarówki palcami przy wkładaniu, itp.
Philips Blue Vision mają złą renomę akurat, taki tuningowy bajer. Fajnie świeci, ale krótko... no i kosztuje nie mało.
Używam Osram standard od 1.5 roku a na rok około 25tyś robie... Jeżeli się pala może warto sprawdzić prąd ładowania.
Philips Premium zostały własnie wycofane z produkcji. Starczały mi na 3 miesiace użytkowania. Poza tym zawsze używałem Philipsa wiec nie musisz mi pisac o MARKOWYCH żarówkach bo nigdy nie wstawiam szitu za 5 zeta
---------- Post added at 00:41 ---------- Previous post was at 00:40 ----------
Nigdy nie odpalałem auta z włączonymi światłami. Zawsze je włączam dopiero po jakichś 2-3 minutach. To troche wydłuza okres uzytkowania- u mnei o jakiś miesiac dwa
---------- Post added at 00:45 ---------- Previous post was at 00:41 ----------
z instalacja wszystko jest ok. Ja autem robie 60 000 km rocznie i dopiero w Alfie mam problem z przepalającymi sie tak szybko żarówkami. Koncern VW-AUDI stosuje juz specjalne przewody wpinane w instalacje przed żarówką bodajze z jakimś opornikiem który znaczaco wydłuża eksploatacje żarówek H7. Tak sie zastanawiałem czy u siebie tego nie wmontowac tylko że w serwisie Skody kosztuje to 140 pln za jedne wiec chyab sam coś takiego zrobie :d
Cały czas są produkowane - niedawno zakupiłem kolejne do Alfy (wcześniej do Sieny) już z nowej partii więc to raczej nie jest prawda. Jak pamiętam z przeglądu ich oferty handlowej to produkują nadal wszystkie, w tym ciekawostkę NightGuide Double Life - trzykolorowa żarówka (H1, H4, H7) - ciekawe czy ktoś montował :D W Sienie jeżdżą mi już 3 rok (H4-rki i H1-ki do przeciwmgłowych) i jest git. Jeżeli objawem jest bardzo szybkie przepalanie się żarówek to należy sprawdzić instalację. Inna sprawa to podróby Philips'a, Osram'a... Oryginalne na pierwszy montaż w Sienie miałem właśnie Philips'y... 11 lat przejeździły, przepaliły się niemal w tym samym czasie - miesiąc po sobie.
a ja zawsze kupuje standardowe zarowki przyzwoitych producentow. i zazwyczaj na ok 2 lata starczaja. nie wycwierzam sie z jakimis super hiper mega wersjami bo szkoa na to kasy.
a mozecie polecic jakies H7-ki ktore swieca na bialo , tzn jasniej niz standardowe, nie chodzi mi o "ala xenon" ale moze bardziej bialy kolor ?
mi się przepaliła 1 po poprzednim właścicielu kupiłem akurat w tesco za 30 zl z niebieskim szkłem pol roku już jezdi i nawet fajnie wygląda bo na taki baaardzo jasny błękit świecą
Jeśli AR jest pierwszym Twoim samochodem w którym żarówki sie przepalają to pewnie to Twój pierwszy samochód :) O jakim oporniku piszesz???jeśli zastosujesz jakiś opornik zmniejszysz prąd zasilający żarówkę i kolejnym problemem z jakim się podzielisz to słabe światła...Zbyt częste przepalanie jest z reguły spowodowane drganiem reflektora/odbłyśnika.A i pamiętaj że wszystkie żarówki które mają dopisek plus ileś tam procent światła świecą lepiej ale krócej.Jeśli wystarczają Tobie zwykłe,prąd ładowania nie przekracza 14,6 V reflektor lub odbłyśnik nie drżą załóż zwykłe Tungsram.
Szybkie przepalanie się żarówek ma przede wszystkim związek z tym że klosze lamp nowych samochodów są plastikowe. Stare szklane klosze lepiej odprowadzały ciepło i żarówki się nie przegrzewały. Poza tym w większości starszych aut lampy to miały większa pojemność i to też miało wpływ na odprowadzanie ciepła.
Słusznie prawisz... po prostu obecne reflektory są coraz bardziej badziewne. Masa plastiku, wygląd liczy się bardziej niż użyteczność. W większości reflektorów już nie da się zregenerować odbłyśnika, rozebrać na części lampy. Teraz się wymienia, nie naprawia. W Sienie mam szkło, tu w 156-stce już plastik. Być może i z powodów o których piszesz przejeździłem kupę lat na tych samych żarówkach.
Ale wracając do żarówek - test przeprowadzony przez Auto Świat:
1) Kategoria "Dobry zakup" - jakość i cena:
- zwykłe Bosch ocena 5/6
- zwykłe Carrefour 5/6
- Philips Premium 6/6
- Osram Standard 5/6
- Hella Standard 5/6
2) Żarówki które otrzymały bardzo dobra lub celującą ocenę, ale są przeważnie drogie:
- Philips X-Treme Power 6/6
- Osram Cool Blue 6/6
- Osram Night Breaker 5/6
O to czy zmieniasz żarówkę nie dotykając jej bańki palcami, pytał Cię nie będę ;)
Ale może zainwestuj w dobre światła do jazdy dziennej. Na forum ktoś przedstawiał 159 z zamontowanymi reflektorami daylight w miejsce świateł przeciwmgielnych. Efekt był bardzo fajny, a przy tym nie psuł harmonijnej stylistyki modelu 159.
Pozdrawiam.
- Rafał
Pomysł z opornikami do żarówek jest zajebiście... osobliwy. Tzn ktoś wie że dzwoni ale nie wie w którym kościele. Oporniki to przy LED-ach i to całkiem z innego powodu. Jeśli już jakiś patent to może coś w stylu soft startu zastosować. "Ulepszone" żarówki mają krótsze żarniki co powoduje bielszą barwę światła ale krótszą żywotność i zwykle gorszą geometrię strumienia.
- Osram Cool Blue 6/6
[/QUOTE]
czy mozesz dokładnie podac o jaki model cool blue chodzi?
Panowie nie będę zakładał nowego tematu,żeby nie zaśmiecać forum...jadąc w nocy na moich światłach mijania bardzo mało widzę..a jak już coś jedzie z przeciwka to jest tragedia;(.Żarówki mam oryginalne jakie mam założyć żeby nie wytężać wzroku podczas jazdy??
Zmienić na soczewki:P o światłach jest dużo na forum.
Alfa nie ma zbyt dobrych świateł. Spróbuj wyczyścić jakoś klosze i dbaj by były w miarę czyste (wiem że to trudne w taką pogodę) ale nic innego nie poradzisz.
Też nie jestem zachwycony światłami w mojej Beli ale z soczewkami nie chce mi się bawić. Już przerabiałem soczewki w Calibrze i wiem że trochę roboty jest.
Żarówki rok temu założyłem Tungsram (jakieś White-pamiętam bo do firmowych samochodów ostatnio kupowałem) i do dziś działają i świecą w miarę OK choć szału nie ma.
A ja kupuje takie jak są na stacji benzynowej po 7-8zl za sztukę i w ciągu 2 lat przepaliły mi się trzy żarówki. Patrząc na wasze wpisy to niewiele ale w poprzednim samochodzie przez 5 lat nie zmieniłem ani razu więc i te trzy zmiany to za dużo. A i nie narzekam na oświetlenie drogi mi wystarcza a i jak nieraz kogoś podwożę to mówi że ładnie mi światła świecą.
A ja uzywam Philips blue vision (2 komplet) i jestem zadowolony. Wczesniej były Philipsy premium. Kolor swiatła jest bardziej biały niż zwykłych zarówek, dają trochę więcej światła (ale nie + 50) a jeśli chodzi o trwałość, to u mnie ok 6 miesięcy czyli w moim przypadku ok 20 kkm. Kosztują może i trochę więcej ale ... trudno ;) a i odpalam auto na zapalonych światłach ... miesiąc dłużej mnie nie zbawi a wygoda dużo większa ... szczególnie podczas kręcenia się po mieście :)
Ja od roku jezdze na Bosma niebieskie- maja leciutko niebieskie swiatlo i w nocy bardzo dobrze widac - nie sa to zarowki typu mega blue gdzie potem w nocy ciemno jak w kurniku. Zarowno opakowanie jak i wyglad samych zarowek wygladaly zachecajaco. Cenowo nie najtansze ale tansze od Philipsa czy Osram. Ja osobiscie bardzo polecam.
Co do odpalania na swiatlach - jesli auta po zgaszeniu silnika same nie gasna to powinno sie zapalac auto przy wylaczonych. Jesli natomiast gasna same to mozna wlaczac auto z zapalonymi (tzn one nie sa zapalone tylko pozycja przelacznika w msc zapalone jest). Mozna zauwazyc jak przy zapalaniu napiecie w ukladzie spada (instensywnosc swiatla maleje) i przez to zarowki sie nie przepalaja.
Tutaj kilka testów i artykułów:
http://www.auto-swiat.pl/1-supertest...ca-najlepiej/2
http://www.boschauto.pl/index.php?op...oc_view&gid=14
Może coś pomoże.
A ja mam Tungsramy:
H7 MEGALIGHT PLUS 90%
H1 Mega Light Plus +50%
Włożyłem je wczoraj i powiem że w porównaniu do Philipsów i Osram które miałem do tej pory dużo lepiej świecą, a cena 56 złotych za komplet jest śmieszna w porównaniu do tego co płaciłem do tej pory za Philipsy
Ja kupuję w TESCO X-Tra H7.
Tu masz porówananie jak to świeci (i tak jest faktycznie):
http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/dp...137_1953_1.jpg
Na drodze ładne światło. Martwiła mnie niebieska bańka, ale niepotrzebnie. Świecą na drogę podobnie do ori xenonów (porównane z ori D2R z Forestera).
PS. Cena w granicach 10zł/szt.
Ostatnio kupiłem w Tesco na próbę komplet żarówek H7 GE SportLight (około 40 zł), to samo co Tungsram Blueish. Bardzo dobra jakość wykonania, ładny kolor światła, reflektory nie wymagały korekty ustawienia po wymianie z żarówek Osram. Świecą lepiej niż Silverstary, które miałem wcześniej. Jak dla mnie porównywalne do NightBreakerów, za dużo niższą cenę. Nie wiem jak z wytrzymałością tych żarówek, ale Silverstary wytrzymały mi 30 tyś.km, NightBreakery ledwo połowę tego :/. W obu przypadkach paliły się praktycznie obie na raz, spisek żarówkowy normalnie.
ja moge polecić osram nightbreaker, bardzo ładnie świecą i już 2lata na nich jeżdzę i jeszcze działają
Właśnie jak byłem w TESCO to zastanawiałem się nad tymi GE. Możesz zrobić fotkę za dnia jak to świeci?
Niestety już mnie noc zastała ale tak świecą te GE SportLight, dla porównania w przeciwmgłowych zwykłe +ileś% firmy nie pamiętam, ale chyba Osram lub Philips.
Załącznik 44669
a jakbys ocenil nagrzewanie klosza lampy na tych zarowkach? jest ok, czy moze nadmierne? wedlug niektorych zrodel te ge to faktycznie model tozsamy do tungsram bluish;)
Barwa wydaje się ładna. Ponieważ jeszcze nie testowałem tych żarówek to muszę odwiedzić kiedyś TESCO :)
Nie zauważyłem aby klosze nagrzewały się bardziej niż na zwykłych żarówkach, nawet jak są brudne. Sama żarówka z racji barwionego szkła napewno osiąga wyższe temperatury, ale bez przesady. Odbłyśnikom raczej nic nie będzie, to nie żarówki tuningowe jakie widuje się w Tesco półkę obok :).
miałem na myśli raczej bardziej tzw. przewatowanie zarowki co w testach AŚ zdarzalo sie ze H7 zamiast 55W potrafila miec 70 a nawet wiecej;)ale biorac pod uwage renome producenta GE/tungsram mysle ze nie bedzie zle, a barwa na zdjeciach wyglada na bardzo fajna czystobiala.
Najdłużej mi wytrzymuje jakiś noname z Auchan za 5zł :D.
Witam, panowie jezeli szukacie zarowek, ktore naprawde swieca na inny kolor niż żołty rodem z poloneza ( nie mam nic do poldkow) to polecam z czystym sumieniem zarowki bosma serii premium, mialem w hondzie tungsramy i swiecily ladnie na bialo ale te bosmy sa poprostu mega, moje sa nazwy 'blue laser' i swieca na czerwono-zielono-niebiesko :) naprawde konkret , nie sadzilem, że ze zwyklych zarowek halogenowych mozna takie swiatlo uzyskac...Załącznik 96005Załącznik 96006zdjecia w zaden sposob nie modyfikowane a swiatlo jest jeszcze bardziej 'zywe' na zywo;) pozdrawiam
P.S Auto stoi przodem w dołku dlatego tak nisko swiatla swiecą;)
normalnie szok - diagnosta padnie :)
A niech pada, żarówki mają homologację ;)
szkoda że podczas deszczu w nocy nic nie widac...
miałem kiedys żarówki narva range power white. świeciły mega jasno, bardzo ładna biała barwa naprawdę bardzo podobna do xenonu ale co z tego skoro było ok dopóki nie spadł w nocy deszcz, wtedy masakra, jeździć się nie dało...