a miche mozna raz dwa rozwalic przez to :mrgreen:
dotychczas tego nie mialem ale dzis przyszlo, przymierzylem i niezle zmiejsza ten kawałek metalu prześwit do kolein i nie wiem czy to zakladac...
Printable View
a miche mozna raz dwa rozwalic przez to :mrgreen:
dotychczas tego nie mialem ale dzis przyszlo, przymierzylem i niezle zmiejsza ten kawałek metalu prześwit do kolein i nie wiem czy to zakladac...
...żeby częściej odwiedzać serwis :evil:
Sam 2 razy przez to gówno miche musiałem naprawiać. Jedno z największych nieporozumień w tym aucie. Widocznie we włoszech nie wiedzą co to koleiny
Jak jeździsz bez tego i na nic to nie wpływa to lepiej tego nie montuj.
ale najlepsze jest to ze i w 156 to dalej montowali bo wlasnie od niej kupilem, ale co ja sie tego naszukalem w necie... chyba wszyscy to muszą wywalać..
no nie wiedzą mam wrażenie ze chyba tylko my polacy wiemy co to koleinyCytat:
Napisał bobryt
cos mi sie zdaje ze inzynierowie ALFY pekli by ze wstydu :oops: czytajac ten post.to niedouczone barany,tyle w tych autach nakombinowali,hmm zeby jeszcze tylko z tym :>>> w VW wiedza jak sie to robi :>> tam jes wszystko proste :lol: :lol: :lol:tyle juz sie naczytalem ile tu niepotrzebnych udziwnien :mrgreen: doloty jakies rozbuchane(a wiadomix stozek 20PS w plusie) no i wogule wymyslaja :mrgreen: porawimy ich :lol: :lol: :lol:Cytat:
Napisał bobryt
tzn.?
znaczy że montaż stożka daje aż 20KM? :shock:
nie.nie daje!moj poprzedni post mial na celu uswiadomienie tego ze jesli cos jest,a to twoim zdaniem niepotrzebne,"najwieksze nieporozumienie".to nie znaczy wcale ze masz racje.a wlasciwie na 100%jej nie masz :!: zanim cokolwiek zaczniesz krytykowac pomysl o tym.Cytat:
Napisał bobryt
lesio146, tylko ze ja od dwoch lat tego nie mam i nic sie nie dzieje, nie wiadiomo jak dawno poprzedni wlasciciel to wywalil...
kupilem to bo lubie jak wszystko jest oryginalnie w alfie i na swoim miejscu tylko ze to tak ogranicza prześwit (zwłaszcza ze mam o 15mm obnizony przod) ze strach to zakladac...
mysle ze dyskusja bez czego a co bylo auto chodzi i nic sie nie dzieje jest raczej bezsensu ;// ,sa tez auta nizej zawieszone od twojej AR i tez cos tam urywaja.niestety stan drug jest skandaliczny.nie ma drugiego kraju w europie z takimi drogami(wiem co pisze bo ze 20 odwiedzilem)wiec to nie wina aut tylko tych torow przeszkod ktore mamy zamias drug.pozdrawiamCytat:
Napisał Alfista
a jednak ta osłona na dwururkę musiała przynosić więcej szkód niż pożytku, bo w końcowych latach produkcji zrezygnowano z niej. Ostatnio musiałem wymienić tą część i kupiłem z modelu po lifcie (2000 rok). Okazało się, że dwururka jest trochę inaczej wyprofilowana i założenie osłony jest niemożliwe. Pewnie konstruktorzy doszli do wniosku, że lepiej czasami "prześlizgnąć" się wydechem po nierówności, niż zahaczyć elementem, który oprócz miski pociągnie również obudowę skrzyni :?
jesli twierdzisz ze to cos to oslona dwururki to gratuluje <:/\>Cytat:
Napisał xaraf
żeby nie było nieporozumień... mówimy o elemencie oznaczonym na rysunku cyfrą 7?Cytat:
Napisał lesio146
tak 7
to teraz czekam, aż mnie oświecisz... bo z tonu Twojej wypowiedzi wnioskuję, że znasz przeznaczenie tego elementu.Cytat:
Napisał lesio146
tak znam.nie wypowiadal bym sie ze cos jest zbedne nie znajac jego przeznaczenia...jak nazwa wskazuje(klamra)jest to cos co laczy(spina)w tym wypadku laczy dol silnika z dolem skrzyni biegow.celem tego elementu nie jest oslanianie dwururki a usztywnienie polaczenie skrzynia-silnik.pozdrawiamCytat:
Napisał xaraf
nazwa klamra używana jest w polskim tłumaczeniu EPER i nijak ma się do rzeczywistości, bo płaskownik (wieszak) na którym podwieszona jest dwururka też nazywany jest klamrą... idąc tym tropem 90% elementów w samochodzie można nazwać klamrami, bo coś ze sobą łączą - np katalizator, który "łączy" ze sobą dwururkę z resztą wydechu ;//Cytat:
Napisał lesio146
a teraz do meritum: być może pobocznym celem stosowania tego ustrojstwa, było dodatkowe zwiększenie sztywności, ale głównym zadaniem jest bez wątpienia próba osłonięcia tej części wydechu. Poza tym w EPER ten element jest kwalifikowany jako część wydechu, a nie jako składową bloku silnika, czy skrzyni. Również pod niżej podanym linkiem opis przeznaczenia jest zgoła odmienny:
Carserwis FIAT
również pozdrawiam :wink:
Cytat:
Napisał lesio146
co nie zmienia faktu ze moze solidnych szkód narobic ten element jak siada za kierownice jakis kierowca amator co nie mysli przez co przejezdza i zawsze mu przycieranie miski uchodzilo na sucho...
ale mi osłona, jeżeli rury są wyżej zamontowane anieżeli jest miska.
osobiście śmigałem leśną drogą wyłożoną kostką. w pewnym momencie droga zrobiła tak wypukła że wystająca ta osłona/klamra zahaczyła o podłoże, przez co przesunęła się nadrywając szpile wchodzące w miske olejową (jakby szarpnąć nóż wbity w serce ;) ).
element może i przydatny jest w zamyśle producentów, ale montowanie go by wisiał 3/4cm poniżej bryły podwozia jest błędem
zgadzam sie z Toba.ale pamietajmy ze AR to nie samochod terenowy :wink: a na wiekszosc naszych drug tylko taki zdalby egzamin :>>> no ale do EURO 2012 ma byc supr w tym temacie :shock:Cytat:
Napisał Alfista
nie potrzeba żadnego terenu, by uwalić szpilką mocującą tę blachę i wyrwac kawałek miski olejowej.
Wystarczy ogranicznik od bram dwuskrzydłowych. Wystarczą koleiny,mróz i taki łącznik, by wyrwać szpilki.
Prześwit samochodu miejskiego na poziomie kilku cm jest nieporozumieniem.
jesli nisko zawieszona ALFA(nie nizej niz inne o podobnych walorach auto np.CIVIK)proponuje zakup np.LADY,lub jesli jej zawieszenie tez jest"nieporozumieniem"UAZ-a tu ogranicznik bramy mozesz zrobic sobie dowolnie wysoki :mrgreen:piszac o aucie "miejskim"masz na mysli miasto w sensie EUROPEJSKIM???Cytat:
Napisał J@rek