Witam!
Mam pytanko czym może być spowodowane że tylne lewe koło stoi krzywo???
Printable View
Witam!
Mam pytanko czym może być spowodowane że tylne lewe koło stoi krzywo???
Wahacz padnięty.
Najprawdopodobniej tuleja wahacza z łożyskami do wymiany, coś takiego http://moto.allegro.pl/zestaw-napraw...587149054.html
A ciężko się go regeneruje??
szczerze mówiąc nie wiem, ja dawałem do warsztatu i kosztowało mnie to 150 za stronę, ale są gdzieś na forum wątki z opisem naprawy.
hm...mi za strone wyszło ok 20zł plus zestaw naprawczy, oczywiscie tez u mechanika:p
Tak jak koledzy piszą, zestawy naprawcze do wymiany.
Najlepiej zrobić obie strony, choć może być ciężko. U mnie Pablo musiał zdejmować zbiornik paliwa - na pewno nie można powiedzieć, że dojście jest łatwe ;)
A ktoś robił to sam żeby udzielić mi jakiś wskazówek
Ja wymieniałem u znajomego w 146 ciężko było wybić tylko te śruby długie bo zapiekły sie cholernie w tulejach.
Dzięki wielkie kolego rafal_155 jak tylko dostanę części to zabieram się za robotę
Ja zrobiłem to sam u siebie po lewej stronie. To dosyć ciężka robota, ale da się zrobić. Na pewno trzeba się zaopatrzyć w sciągacz do sprężyn! Robiłem to już dosyć dawno, więc nie wszystko biegle pamiętam. Bardzo ciężko jest wyjąć starą tuleję - to chyba był największy problem. Nie wiem czy nie musiałem uciąć główke śruby (tulei) i nakręcając nakrętkę z drugiej strony powoli wyciągałem tuleję. Ale u mnie już była bardzo wykończona. Sama rozbiórka i złożenie to już nie problem. Oczywiście ściągacz do sprężyn obowiązkowy! Z prawej strony wtedy zrezygnowałem właśnie z konieczności zdejmowania baku paliwa (miałem wtedy pełny). Pozdrawiam i powodzenia!
Ściągacza nie trzeba używać ;) wystarczy odkręcić amor dolne mocowanie na kole jak dotyka ziemi i podnosić do góry .
A przy składaniu?Cytat:
Ściągacza nie trzeba używać wystarczy odkręcić amor dolne mocowanie na kole jak dotyka ziemi i podnosić do góry .
drugi lewarek
Ja u siebie wymieniałem najpierw łożyska bo myślałem że to przez nie tak stoi(a to że hałasowały swoją drogą)....a to jednak tuleje i okazało się że wahacze muszę nowe wstawiać, tamte były w takim stanie.;) i to w piątek przed majówką na szybko musiałem szukać wahaczy o godzinie 17h.....Normalnie kocham takie jazdy na ostatnią chwilę
Pewnie bym do tego doszedł jakbym nie miał sciągacza do sprężyn :P :)
na tył nie jest ci potrzebny ściągacz,tylko jak pisałem wyżej drugi lewarek - temat bardzo prosty - dżwigasz wachacz wkładasz amor i po sprawie...
,
Dokładnie, mam ściągacze na stanie, ale nigdy mi nie przyszło do głowy, żeby je tam z tyłu zapinać :)
Wystarczy zwykły lewarek z wyposażenia auta, nim ściskać sprężynę podnosząc wahacz i zgrac oko amortyzatora z otworem w wahaczu. Przy odpowiednim ustawieniu nie ma problemu z włożeniem i wyjęciem śruby.
Ja z kolei, skoro je mam to ich używam... :) w końcu po to je mam! rzecz gustu... jak widać...