Witam jak się połączyć z komputerem alfy poprzez złacze diagnostyczne?? ja próbuje euro scan'em i wyskakuje mi error link i tak za kazdym razem czy tam jest OBDII??
Printable View
Witam jak się połączyć z komputerem alfy poprzez złacze diagnostyczne?? ja próbuje euro scan'em i wyskakuje mi error link i tak za kazdym razem czy tam jest OBDII??
Ja używam programu fiat ecu scan i interfejsu elm327 v1.3 i lacze sie bez problemu z alfa.
tak, złącze to OBDII
Zainstaluj tak jak kolega wyżej napisał Fiat Ecu Scan ustaw port w programie taki jak widzi go komputer i bez problemu Ci się połączy.
Tu można ściągnąć: http://chomikuj.pl/david911/Diagnost...ia/FiatEcuScan
http://allegro.pl/komputer-diagnosty...620372117.html Ja mam takie cos i wogole nie chce sie polaczyc z tym autem.
hej,
mam fiat ecu scan 2.1 z chomika i o po właczeniu nie mam wszystkich funkcji, tzn. mam tylko abs i air bag. rejestracji nie przechodzi , macie jakegoś dobrego cracka?
Pozdro
Tu masz wszystko,powinno działać http://www3.zippyshare.com/v/2401067/file.html
Przepraszam że podłączam się pod temat. Czytam ostatnio sporo i nadal mam mętlik w głowie. Proszę powiedzcie mi który kabelek warto kupić:
ten ma przełącznik silnik/Airbag
http://allegro.pl/diagnostyka-pl-fia...679611617.html
ten ma jakiś "dziwny" przełącznik (czytalem że polecacie również od tego sprzedawcy...ale ten przełącznik mnie zastanawia)
http://allegro.pl/interfejs-fiat-alf...678617867.html
Czy te kabelki mozna podłączyć z innym programem niż ten ktory sprzedawcy proponują na aukcji bo na tej drugiej np. jest napisane
interfejs dedykowany do programu FIAT ECU SCAN z przełącznikiem
prosze o podpowiedź i wyjaśnienie. pozdrawiam.
Właśnie nie dam rady bo mam co innego w weekend zaplanowane.
A powiedz mi czy masz któryś z tych co pytałem?
Mam ten od Viakena z przełącznikiem silnik, poduchy, ABS i skrzynia. Silnik i rocznik belli mam taki sam, więc wszystko powinno śmigać należycie. Tu na forum jest obszerny temat, co i jak skonfigurować żeby działało, korzystając z tych wskazówek powinno zadziałać.
Pozdrawiam
OK dzięki. Czytałem ten temat o kablach i ich konfiguracji ale...głowa aż mnie rozbolała:P
A powiedzcie mi do czego są te przełączniki 12/13, 1/9, 3, 7 w kablu od Viakena ktory wrzuciłem?
Właśnie po to by przełączać w zależności od tego czy chcesz diagnozować silnik, ABS, airbag, czy skrzynię automatyczną. Ja jak do tej pory podłączałem się tylko pod silnik, bo po prostu nie miałem potrzeby weryfikować innych spraw.
Aha i wsio jasne.
Również mam kabel Viakena i diagnozowałem też ABS i kasowałem błąd poduszek, więc działa:)
Pytanie : gdzie kabel podpiac w AR 156 1.8 ts chodzi mi o lokalizacje tego złacza ,
Złącze diagnostyczne (nie wiem jak w 1.8 ale w 2.0) masz pod kierownicą gdy zdejmiesz zaślepkę na bezpieczniki tam szukaj :)
no to ide zobaczyc:P EDIT : tak zgadza sie dokladnie tam dziekuje
Proszę bardzo :P
Polecam interfejs CDIF/2 - u mnie spisuje się jak na razie dobrze :) Bo Fiat Ecu Scan nie chce połączyć z moją Alfą.
https://www.cdif2.com/
Mam elm 327 na bluetooth.Łączy się ze smartfonem bez problemu.Jednak nie mam żadnego konkretnego programu, który by mi wykazał błędy czy w ogóle mógłbym cokolwiek sobie sprawdzić. Do tej pory instalowałem też torque, i wiele innych programów. Zainstalowałem też Alfaobd, jednak wymagane jest podanie kodu 5-cyfrowego Karty Kodowej. Ktoś coś może poradzić ?
Generalnie dużo tego na google play, alfa obd jaki miałeś to wersja demo full wersja kosztuje 150 zł. Większość tych aplikacji jes niedopracowanych niestety i nie da sie z nich korzystać w pełni. Jednak program o którym piszesz czyli torgue powinien błedy odczytać, sam go testowałem. Najlepiej instalować po kolei i testować w końcu któryś może podejdzie
Dokładnie, ja też zawsze wracam do kabla do tego FiatEcuScan i jest ok
Używam alfaobd i kod jest potrzebny tylko gdybyś chciał coś zdziałać w elektronice jak immo,wtryski.Z silnikiem połączysz się bez problemu bez kodu.Ja kod mam do swojego auta.Kumpel kodu nie ma w swojej alfie a łącze się u niego z silnikiem bez problemu.Jedynie problem z połączeniem jest przy złej wersji elma,przetestowałem już 3szt tych elmów i działa tylko jeden,co ciekawe reszta elmów działa z torque i innymi programami.
Co do torque to działa w alfach chyba dopiero w rocznikach powyżej 2003r,u kumpla jak podłączyłem to pokazywał bzdury w parametrach auta i błędów też nie czytał.Jego auto to 2001 rok.
Elm 327 zadziala w autach po 2004r. Ze wzgledu na wprowadzenie normatywnych norm jest to bardzo wygodne w aveo robie nim wszystko w diagnostyce a do 156 musialem wykopac z czelusci warsztatowych smieci kkl 409 do ecu daje rade z fiatecuscan i. Multiecuscanem ale do airbagow klimy i, abs nie daloma siemęża polonczyc pomogl. Kabel kkl v409.9 z przeloncznikiem mam z nimiszafy niewielki problem bo maja bardzo duze opuznienia ale daja rade
nie podłączysz się bloototem nie ten standard chyba o iso chodzi szukałem jakiś czas temu jak przyszedł mi elm 327 i nie umiałem nic zczytać dokładnie już nie pamiętam chyba ze jakaś inna wersja elma 327 jest która ogarnia starsze wersje obd z przed zmiany (chyba iso) po 2004r a mam jeszcze starszą wersję elma taką dużą tylko u kumpla spróbuje ją odzyskać i podłączyć napisze ci czy zadziałało :-) właśnei sobie przypomniałem po forach są opinie ze te elmy w 156 działały z torqiem ale nikt nie odpisał co za wersja zadnej foty interfejsu nic ... ale to masz racje ze laptop i kable są kłopotliwe bt jest dużo wygodniejszy
Załącznik 217290 oo taki mam musze go ściągnąć do domu i sprobować
ok więc tak mam 2 elm 327 jeden starej wersji drugi mini (nowa wersja)
Załącznik 217365 Załącznik 217366 Stary na bazie kkl
Załącznik 217367Załącznik 217368 i nowy :-) do samochodów po 2004r jak domniemam :-P
oba dziś podpoiołem do alfy 156 1.9 jtd z 2001r. i na własnymECU sprawdziłem z programem "torque pro" - na starym adapterze/kablu/blutku (jak zwał tak zwał)
Załącznik 217369 Załącznik 217370 Załącznik 217371 Załącznik 217372 Załącznik 217373
nic nie wykrył w sumie był dostępny tylko obrotomierz
z nowym nie było żadnej interakcji wogule nie łączył ECU...
zato z programem "ALFAOBD Diag" :
nowy wogule nie umiał sie połączyć wypluwał jakiś błąd i nie udało mi sie screena szczelić bo gasł szybko....
a ten duży stary...
Załącznik 217374 Załącznik 217375 Załącznik 217376 Załącznik 217377 Załącznik 217378 Załącznik 217379
połączył sie tylko z ECU wykrył błędy i je wykasował wszystko telefonem i bezprzewodowo. było dość dużo opcji wykresów temperatura obroty ilość powietrza itd... :-) ale to tylko z ECU mogłem się połączyć. może jak by zastosowac jakiś patęt na przepinanie pinów czy jakieś oporniki to można będzie resztę testować gdzieś widziałem ze się opornik usuwa ale to temat do rozwinięcia... bo ten stary działa na zasadzie kkl kabla z usb :-) jest postęp. Panowie znowu wiem coś więcej / Wiemy heh :-D
No tak. Reasumując, zostaje kabel i laptop.
ELM327 - oparte interfejsy USB / Bluetooth / WLAN do komputera i Bluetooth / WiFi z obsługą urządzeń Android i Windows. Wszystkie jednostki mogą są obsługiwane, a niektóre z K-Line. Upewnij się, że ELM 327 jest w wersji 1.3 i wyżej.
Ostrzeżenie: Istnieje wiele dostawców tych interfejsów, ale nie wszystkie interfejsy sprzedawane są kompatybilne z AlfaOBD!
Ebay interfejs oparty na klonie ELM327 może działać dobrze, jeśli masz szczęście. Ale istnieje wiele wadliwych interfejsów sprzedawanych których nie można nawiązać połączenia z ECU samochodu pod AlfaOBD. Jeśli po podłączeniu do samochodu ECU AlfaOBD wyświetla komunikat "interfejs raportów NO DATA" lub "Raporty interfejs może błąd", to prawdopodobnie znak, że masz jeden z tych wadliwych interfejsów. Jeśli taki interfejs działa OK, z drugiej OBDII oprogramowania diagnostycznego to dlatego, że to oprogramowanie wykorzystuje inny tryb połączenia (standard OBDII / EOBD).
Dlatego zaleca się, aby użyć interfejsu ELM327 przetestowany z AlfaOBD.
To jest tłumaczenie ze strony alfaobd dotyczące interfejsów elm327,tak więc trzeba trafić na ten dobry który zagada z alfaobd.
Didi1102 ja też uzywam tego większego elma i działa,teraz te nowsze wszystkie mini elmy to o kant dupy rozbić zaden u mnie nie działał.Z alfaobd łączysz sie bez kodu?
ZielooOO7 pewnie masz złego elma.Spróbój się połączyć z alfaobd normalnie bez kodu jak nie zadziała to masz winnego.
Z torque jak macie auta poniżej 2004r to się nie połączycie.
Moje zrzuty Załącznik 217579Załącznik 217580Załącznik 217581Załącznik 217582Załącznik 217583Załącznik 217584Załącznik 217585
nie mam kodu a elma mam od wczoraj i dopiero zgłębiam tajniki wiedzy tajemnej heh moze uda sie dojęć do odpowiedniego lvlu (master w tych czarach :-P)
Czyli dobrze pisałem że z alfaobd można się łączyć bez kodu,tylko z silnikiem,do reszty trzeba kod i adaptery.
Ja używam tego prawie na codzień podpatrując sobie parametry w czasie jazdy-fajna sprawa.
Do głębszej diagnostyki tylko MES i kabel.
Ustaw sobie język polski w alfaobd.
Ale tak naprawde to airbag i abs na wakacjach mi nie jest potrzebny wystarczy i podręczny gadżet do ecu w razie jak by auto zgasło w trasie i mnie to wystarczy do reszty moge z lapkiem i usb podejsc z multiecuscanem :)
Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka