Jak w temacie.
Macie jakieś doświadczenie w temacie?
Wał poszedł na pierwszy szlif,nowe panewki,pierścienie i sworznie korbowodowo-tłokowe.
Blok do tulejowania za 800zł ?
Printable View
Jak w temacie.
Macie jakieś doświadczenie w temacie?
Wał poszedł na pierwszy szlif,nowe panewki,pierścienie i sworznie korbowodowo-tłokowe.
Blok do tulejowania za 800zł ?
A czemu do tulejowania? Tak był wydarty ze szlifu nie można już zrobić?
Przebieg mam chyba 250kkm.Pewnie nie raz zabrakło jej oleju przy takim spalaniu.
Mechanik powiedział ze pierścieni olejowych nie ma (skończyły sie) i być może wystarczy je wymienić i będzie bardzo dobrze.A jak nie to znowu cały silnik do rozbiórki.
Mam taki blok za 200 pln
Nie lepiej zrobić pierwszy szlif bloku?
Rozwierca się cylindry pod pierwszy wymiar naprawczy ale do tego musisz kupić nowe tłoki pod ten wymiar i oczywiście pierścienie (to jest chyba o 0.4 albo 0,5mm większe średnice)
18 ts z 1998 roku 140 kkm
tel 500841905
Nikt nie mówił że to będzie tanie ale z drugiej strony będziesz mieć nowy silnik
A tulejowaniem i starymi tłokami+ nowe pierścienie nie doprowadzę silnika do "nowości"?????
Ja kiedyś wstawiałem tuleje co prawda do innego samochodu, ale nie miałem potem żadnych problemów silnik nie brał oleju nic się nie działo przez wiele tysięcy kilometrów, więc mogę polecić taką operację. Jeżeli zawieziesz blok do tulejowania to taki zakład Ci sprawdzi czy trzeba to zrobić, pomierzą tuleje które masz i określą czy są zużyte czy nie, jeżeli nie masz wyczuwalnego progu na górze tulei to sam tego nie stwierdzisz. Odpadnie Ci kupno tłoków a i zachowasz oryginalny wymiar cylindrów.
Juz mniej więcej wszystko wiem.
Ale tak po ciuchu liczę ze udami się dorwać gdzieś używany blok z przebiegiem 100kkm :P i tez prawie cały silnik będzie jak nówka :)
Jest wyczuwalny próg :( Blok już jest u szlifierza.
---------- Post added at 14:47 ---------- Previous post was at 14:16 ----------
Moja AR jest z 2000r.Czy bloki z lat 98/99/01/02 będą pasować??
Nie tylko gładzie cylindrów się zużywają. Co to masz za mechanika? Na początek po rozebraniu powinien dokładnie pomierzyć stopień zużycia cylindrów to Ci da wiedzę na temat tego który szlif Ci wyjdzie. Poza tym tłoki też się zużywają. Więc konieczne też są ich pomiary. Tłoki mają stożek i owal więc pomierzy to tylko ktoś kto się na tym zna. Dodatkowo w tłoku wybijają się rowki na pierścienie. Jeśli ich luz też jest za duży to nawet do nowych tuleji z nowymi pierścieniami nie powinieneś ich zakładać.
Ale o tym od razu po rozebraniu mechanik powinien Ci powiedzieć. A przy takim zgadywaniu to ja bym go na 100% zmienił! Do takich napraw to tylko mechanik przez duże M a nie gość od wymiany łożysk w kołach.
Kolega syfon ma rację.
Jeśli chce się mieć silnik zrobiony jak należy to robimy szlif i dajemy nowe tłoki nadwymiarowe.
I tu nie ma co kombinowac.
Jakieś zastępcze środki typu tuleje na wymiar nominalny i stare tloki lub tylko wymiana samych pierścieni skutkuje niejednokrotnie wielkim rozczarowaniem właściciela samochodu.
Panowie.
Wał był nie ruszany od nowości.Teraz jest po 1 szlifie i jest ok, korbowody ok, tłoki też są ok.maja juz nowe pierścienie i tuleje,panewki dopasowane.
MAM pewniaka-blok po ok 80kkm pewniak.
Czy takie połączenie będzie dobre. Ja myślę ze tak?
Ja bym uważał z zakładaniem tłoków po 250 tys. km, no ale jeśli twierdzisz, że są dobre to pewnie wiesz, co robisz.
Gdyby nie te stare tłoki z takim dużym przebiegiem to bym nic nie mówił, a tak to zawsze będzie loteria.
Rozumiem, że kolega chce zrobić to w miarę jak najtaniej ale w tym wypadku należałoby wymienić tłoki. 250kkm to jest duży przebieg, remontując silnik nie warto oszczędzać chociaż wiem wydatek nie jest mały.
EDIT: rozumiem, że szlifierz wyważy Ci ten wał?
Tu wróżki nie znajdziesz. Jeśli chcesz uzyskać prawidłową podpowiedź to podaj jakieś dane. Ile setek zużycia na mają te cylindry z używanego bloku, czy nie mają rys, ile setek zużycia mają tłoki, ile luzu mają rowki na pierścienie? Ale moim zdaniem zakładanie tłoków po przebiegu 250tkm do bloku też już nie nowego może się dobrze nie skończyć. Dopiero jak uszczelnisz głowicę(wyfrezowanie gniazd zaworowych i wymiana zaworów, może i prowadnic) to może się okazać że te stare tłoki to był błąd.
A jak już będziesz zakładał tłoki (już nie wnikam jakie), to uważaj na odpowiedni kierunek założenia - bo sworzeń jest przesunięty z osi tłoka !!!
Dziękuje Panowie za wszystkie odpowiedzi związane z tłokami ale temat brzmi tulejować czy kupić używany blok (już mam taki na oku)
Tłoków nowych nawet nie biorę pod uwagę, jeśli chodzi o ich wymianę bo nie mam kasy to po pierwsze,a po drugie tłoki trafiły do szlifierza który jest bardzo dokładny, czepia się wszystkiego i po jego pomiarach wyszło ze są dobre.
Wał razem z układem korbowodowo-tłokowym mam już gotowy.W poniedziałek odbieram.Teraz tylko blok.......
Dzięki
ps.Głowica też już jest zregenerowana.
uszczelniacze
prowadnice
planowanie
frezowanie gniazd
pasowanie wałków
naprawa kilku gwintów od półpanewek
sprawdzanie ciśnieniowe i termiczne
Witam.
Remont mojego TS-a objął wszystko......
Dlaczego zdecydowałem się na tulejowanie bloku, bo szlifierz mi tak doradził i byłem świadkiem reklamacji użytkownika AR 147 2.0
I tu info dla osób którym AR po remoncie i tylko wymianie pierścieni dalej bierze olej.
Nowe pierścienie założone do wyeksploatowanego bloku od chwili pierwszego rozruchu silnika po remoncie momentalnie zostają "ścięte" przez owal i schodek (wytarcie cylindra)
5 na 10 sie uda i będzie ok.
Reklamacja nie została uznana, dlatego zdecydowałem się na tulejowanie.